• Ad
  • מנכ"ל פיאט קרייזלר אמר היום שהוא עדיין "פתוח לאפשרות של חידוש שיחות המיזוג עם רנו"
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כחודשיים לאחר קריסת המו"מ בין פיאט-קרייזלר לבין רנו בנוגע למיזוג ביניהן, וימים ספורים לאחר הצגת רווחי שיא בשוק האמריקני, אמר היום (ב') מייק מאנלי, מנכ"ל פיאט-קרייזלר, שאפשרות כזאת בהחלט חיה וקיימת. אבן הנגף שכנראה תצטרך להיות מסולקת מן הדרך כדי שעסקה כזאת תצא לפועל: הקטנת נתח הבעלות של רנו בניסאן היפנית.

     

     

    רעיון המיזוג בין יצרנית הרכב האיטלקית-אמריקנית לבין זאת הצרפתית צף ונעלם, הלך ושב, מספר פעמים בשנתיים האחרונות, והפך להצעת מיזוג מוחשית ומפורטת בסוף חודש מאי ותחילת יוני השנה, כאשר פיאט-קרייזלר הגישה הצעה כזאת לרנו. כעבור כעשרה ימים בלבד, שבמהלכם הביעה ניסאן – שותפתה של רנו לברית רנו-ניסאן-מיצובישי, חוסר שביעות רצון מן הרעיון, ולאחר שגם בממשלת צרפת – אחת מבעלות הבית של רנו – הביעו הסתייגות בגלל החשש מפיטורי עובדים בצרפת – משכו אנשי פיאט-קרייזלר את הצעתם והיא ירדה מן הפרק. לא מיותר להדגיש שגם אנשי רנו, ובראשם יו"ר החברה, ז'אן דומיניק סנרד – הביעו תמיכה בהצעה של פיאט-קרייזלר, ושלאחר משיכת ההצעה הוא האשים בפומבי את ממשלת צרפת בכלל, ובפרט את שר האוצר ברונו לה מייר, בכישלון המו"מ.

    כעת, כאמור, נראה שהצדדים צפויים לשוב אל שולחן המו"מ, וזאת מבלי שחל שינוי בתנאים העקרוניים, למעט אולי העצמת מלחמת הסחר שהטיל נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, על סין מחד ועל יבוא רכב מאירופה מאידך. רנו עדיין מחזיקה בכ-43% מן הבעלות בניסאן, ניסאן מחזיקה רק בכ-15% מן הבעלות ברנו, וזה גם שיעור דומה לאחזקה של ממשלת צרפת ברנו. בנוסף, לרנו וניסאן יש גם בעלות משותפת בברית רנו-ניסאן-מיצובישי.

    לאחר כשלון המו"מ המקורי אמרו בכירים בממשלת צרפת שהם מוכנים לשקול מכירה של חלק מן האחזקות שלהם בחברה, אולי אפילו לניסאן, אם זה יעזור להחיות את המו"מ, וכעת נראה שאנשי רנו מנסים לרצות את אנשי ניסאן כדי שיסירו את התנגדותם.
    בתחילת החודש, במסיבת עיתונאים שבה הציגו ראשי פיאט-קרייזלר זינוק גבוה מן הצפוי ברווחים למחצית הראשונה של השנה (14% יותר מאשר בתקופה המקבילה אשתקד), נשאל מאנלי לגבי הצעת האיחוד. הוא השיב שפיאט-קרייזלר בהחלט מעוניינת, אבל שזאת לאו דווקא האופציה היחידה והאחרונה מבחינתה. הרווחים המשמעותיים של פיאט-קרייזלר נובעים מן השוק האמריקני, שרנו לא נוכחת בו, ובעיקר מן המותגים ג'יפ' ו'ראם', אבל פיאט-קרייזלר מדממת באירופה ובסין וזקוקה מאד לטכנולוגיה החשמלית של רנו-ניסאן.

     

     

     

    היום, בעקבות פרסום בעיתון הכלכלי הנחשב 'וול סטריט ג'ורנל', שוב געשה התקשורת ומאנלי שוב אישר שמהצד שלהם עדיין מעוניינים שמיזוג עם רנו ייצא אל הפועל. בכתבה ב'וול סטריט ג'ורנל' מצוטט דוח פנימי של רנו לפיו אנשי החברה מוכנים לשקול גם הפחתה של שיעור הבעלות שלהם בניסאן, אם זה מה שיגרום ליפנים להסיר את התנגדותם. אנשי ניסאן, אגב, לא סתם מתנגדים לעסקה: מיזוג בין רנו לפיאט-קרייזלר יקטין מאד את נתח הבעלות שלהם בברית רנו-ניסאן-מיצובישי, ואיתו גם את יכולת ההשפעה שלהם שם.

    כפי שכתבנו כאן, מיזוג בין רנו לפיאט-קרייזלר, אשר לא כולל גם את ניסאן (שתישאר חברה בברית אבל לא ממוזגת עם רנו-פיאט-קרייזלר) ייצור את תאגיד ייצור הרכב השלישי בגודלו בעולם, עם ערך חברה של קרוב ל-40 מיליארד דולר. בראיון לעיתון הכלכלי פייננשל טיימס צוטט מייק מאנלי כשאמר שהוא עדיין "מעוניין לשמוע" ממקבילו הצרפתי, והוסיף כי השילוב מציע "סינגיות משמעותיות". "הלוגיקה התעשייתית שהייתה קיימת קודם היא עדיין נכונה", הוא אמר, "ואם הנסיבות ישתנו ייתכן שחלומות יתחברו ודברים יכולים לקרות".

    אלא שאנשים שמקורבים לשיחות בין רנו לניסאן טוענים שכדי שהיפנים יהיו מרוצים ונכונים צריכים הצרפתים לקצץ את שיעור הבעלות של רנו בניסאן מ-43% לכ-20-25%, בעוד שהצרפתים מתעקשים, כנראה, להשאיר בידם בין 30-35%.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    האם האיחוד בין רנו לפיאט-קרייזלר שב אל השולחן?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.