• Ad
  • האם ג'נרל מוטורס תמכור את אופל לפיג'ו-סיטרואן?

    דיווחים באירופה על מגעים בין פיג'ו-סיטרואן לבין ג'נרל מוטורס בקשר לרכישת אופל על-ידי הצרפתים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ידיעות שמפורסמות בשעות האחרונות באירופה מעלות את האפשרות שג'נרל מוטורס תמכור את החטיבה האירופאית שלה – אופל / ווקסהול – ליצרנית הרכב הצרפתית פיג'ו-סיטרואן (PSA) אשר נשלטת על-ידי משפחת פיג'ו ( שמחזיקה ב-14% מן הבעלות), ממשלת צרפת (13%) וחברת דונגפנג הסינית (13%).

     

    צילום: יואל שורץ

     

    לא מיותר להזכיר בהקשר זה שפיג'ו-סיטרואן עצמה עמדה בשנת 2012 בפני פשיטת רגל וג'נרל מוטורס רכשה בה נתח של 7% בתוך כדי כך שהחל שיתוף פעולה אסטרטגי בין שתי החברות.

    אלא ש-GM מכרה את חלקה ב-PSA בדצמבר 2013 ובסמוך לאחר מכן נחתמה עסקה למכירת חלק מן הבעלות ב-PSA לחברת דונגפנג, שותפתה הסינית למספר מיזמים.

    גם אופל – אשר נרכשה בידי ג'נרל מוטורס כבר בשנת 1929 – עמדה במצב קשה לנוכח המשבר הכלכלי של 2008-2009. בשעתו, לקראת פשיטת הרגל של ג'נרל מוטורס עצמה וגם לאחר פתיחתה מחדש כחברה חדשה, היא ניהלה מגעים עם מספר גורמים בנוגע למכירת אופל, אולם בסופו של דבר זו שבה לתפקוד מלא תחת ג'נרל מוטורס ואף התחדשה עם דור חדש של מוצרים.

    למרות זאת, ג'נרל מוטורס לא הצליחה להגיע עם אופל לרווחיות, והחברה "מדממת" בממוצע כמה מאות מיליוני דולרים בשנה. בסיכום 2016 הפסידה אופל 257 מיליון דולר לאחר הפסד של 813 מיליוני דולרים בסיכום שנת 2015.

    על פי דיווחי השעות האחרונות מאירופה, אשר החלו בסוכנות הידיעות הגרמנית DPA, וצוטטו גם על-ידי שאר סוכנויות הידיעות וכלי תקשורת נוספים, שתי החברות נמצאות "במגעים מתקדמים" לקראת עסקת מכירה כזאת.

    מכירה של אופל, והחטיבה הבריטית שלה – ווקסהול, לידי פיג'ו-סיטרואן צפויה, כך לפי מקורות שונים באירופה, להתפרסם רשמית בתוך ימים ספורים, ואם זה יהיה המצב הרי שצפויות להיות לכך השלכות משמעותיות על תעשיית הרכב האירופאית. התפוקה המשותפת של שתי יצרניות הרכב האלה מסתכמת בנתח שוק של כ-16.3% משוק הרכב האירופאי, וחברה מאוחדת שכזאת "תקפוץ" מעל לרנו ותהיה יצרנית הרכב השניה בגודלה לאחר קבוצת פולקסווגן שמחזיקה בכ-24.1% מן השוק.

    גם אופל וגם פיג'ו-סיטרואן נסמכו בעשורים האחרונים על לא מעט שיתופי פעולה עם יצרניות רכב אחרות, ובין השאר יש גם לשתיהן מספר פרויקטים משותפים זו עם זו.

    ברטרנד בלייז, דובר פיג'ו-סיטרואן, אישר לסוכנות הידיעות רוייטרס כי החברה נמצאה במגעים עם ג'נרל מוטורס "כדי להעמיק את השותפות בין הצדדים". "אנחנו נמצאים בדיונים עם חברת אופל במטרה להרחיב את היקף הפרויקטים הקיימים שלנו", הוא אמר וסירב להוסיף על כך.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.