• Ad
  • עיתון הרכב הבריטי 'אוטוקאר' טוען שאסטון מרטין חוזרת לפורמולה 1 עם רד-בול ומנועי מרצדס. העיתון המתחרה 'מוטוספורט' טוען שהכל שטויות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    עיתון הרכב הבריטי החשוב 'אוטוקאר', והעיתון-האח שלו, החשוב לא פחות, 'אוטוספורט', מדווחים על עסקה מתגבשת אשר לא רק תשיב את הסמל המפואר של אסטון מרטין אל מסלולי הגראנד-פרי, אלא גם תהפוך את שתי הארכי-מתחרות – מרצדס ורד-בול, לשותפות למירוץ. לעומתם, העיתון המתחרה 'מוטורספורט', טוען שהכל שטויות, ושאנשי מרצדס דוחים את הרעיון מכל וכל.

    אבל בין אם יש או אין ממש בידיעה הזאת, לפחות יש לנו הזדמנות להתחכך מעט בנבכי הפוליטיקות והיריבויות של צמרת ה-F1.
    כרקע חשוב, עוד לפני שמתניעים, חשוב לזכור שמרצדס היא הבעלים של 5% באסטון מרטין, חברה שהמנכ"ל החדש יחסית שלה, והכריזמטי, אנדי פאלמר, היה עד לפני פחות משנה אחד המנהלים הבכירים בניסאן, חברת האם של מותג היוקרה אינפיניטי.

      Infiniti Red Bull Racing אנדי פאלמר סגר את העסקה עבור אינפיניטי
    Infiniti Red Bull Racing
    אנדי פאלמר סגר את העסקה עבור אינפיניטי

    אנדי פאלמר, ומנהל השיווק והתקשורת של אסטון מרטין, סיימון ספרול, נחשבים למי שהביאו לאינפיניטי את הסכם החסות ארוך הטווח עם רד-בול. בתקופתם נסגרה העסקה בין חברת המירוצים (הבריטית) של רד-בול, בעבר ארבע פעמים אלופת עולם, לבין יצרנית מנועי הפורמולה 1 רנו, אשר מתוקפה מריצה רד-בול את מכוניותיה עם סמל של אינפיניטי (על אף שלאינפיניטי אין נגיעה אמיתית למה שמתרחש על המסלול).

    לעומת זאת, בין מרצדס, שמספקת את מנועיה לארבע קבוצות מירוצים, לבין אחת היריבות הקשות ביותר שלה – קבוצת רד-בול, נשפך דם רע אשר חורג, כך נדמה, הרבה מעבר ליריבות הרגילה בין קבוצות מתחרות.
    לפי מקורותיהם של 'אוטוקאר' ו'אוטוספורט', העסקה שמתגבשת תציג את הסמל של אסטון מרטין לא הרחק מכונס האוויר העליון של שתי המכוניות של רד-בול, במקום הסמל של אינפיניטי, ומתחתיו יפעם המנוע המאד מוצלח (ודאי במבחן התוצאה) של מרצדס במקום זה של רנו – והכל בזכות שדכנותם של אנשי אסטון מרטין. אגב, אף דובר מטעם מי מבין המעורבים בעניין היה מוכן להגיב לידיעה הזאת.

    בשונה מן הקשר עם אינפיניטי, אסטון מרטין תתרום לעסקה כזאת לא רק את השדכנות אלא גם מכישוריה הטכניים המוכחים (אגב, מעניין לציין שאינפיניטי רוכשת מנועים מתוצרת מרצדס להנעת חלק מדגמיה הסדרתיים, ואסטון מרטין צפויה לרכוש ממרצדס את הדור הבא של מנועי V6 לחלק מדגמיה). בשונה מאינפיניטי, אסטון מרטין עצמה השתתפה – אם כי ללא הצלחה מרובה – בשתי עונות פורמולה 1, בשנים 1959 ו-1960.

    לדברי אנשי 'אוטוקאר', בדירקטוריון מרצדס הביעו התלהבות מן העסקה המתגבשת, היות שהם מבקשים לכרות הסכמים עם כמה שיותר קבוצות פורמולה 1 במטרה למכור להן כמה שיותר מנועים ולצמצם את הוצאות הענק שלהם בסדרת מירוצים זאת.

    אסטון מרטין, מעבר להיותה בבעלות (קטנה מאד אמנם) של מרצדס, לא מהווה תחרות למרצדס (וזאת בשונה מאינפיניטי) היות שהמכוניות שלה יוקרתיות וייחודיות יותר.
    על-פי אנשי אוטוקאר, בתגובה לשאלה בנושא זה אמר הבוס של חטיבת המירוצים של מרצדס: "אנחנו חייבים להיות עם ראש פתוח. המטרה מספר אחד שלנו היא לזכות באליפות העולם. ברור שאני לא יכול לראות מצב שנספק מנוע לאויב מספר אחד שלנו – אבל אולי אנחנו צריכים לכייל מחדש את ההגדרה ולזכור שמי שהוא האויב שלנו כעת לא בהכרח יהיה האויב מחר ובשנה הבאה".

    מנהל צוות 'רד בול', כריסטיאן הורנר, אמר לאוטוקאר: "העובדה היא שיש לנו חוזה עם אינפיניטי ורנו עד סוף שנת 2016, וכל מה שמעבר לזה הוא ספקולציה טהורה. בשבוע שעבר זה היה פרארי, השבוע זה אסטון מרטין, בשבוע הבא זה יהיה כנראה הונדה או למבורגיני. יש לנו חוזה ומחויבות עם אינפיניטי, ויחסים טובים מאוד, וכל דבר מעבר לסוף 2016 הוא ספקולטיבי גרידא".

    שתי החברות כרוכות בחוזה הזה עד סוף 2016, אך מערכת היחסים ביניהן 'החמיצה' במהלך 18 החודשים האחרונים לנוכח חוסר היכולת של רנו לשפר את מנועיה כך שיעמדו בתחרות מול אלה של מרצדס.
    בחודש שעבר נראו סימנים לפיהם מנסה דיטריך מטשיטץ (Mateschitz ) לכפות על רנו היפרדות, ובראיון איתו הוא טען שחוסר היכולת של רנו לשפר את הקצב שלה "הורס לי את ההנאה מפורמולה 1 ".

    שטויות ברד-בול

    עיתון הספורט המוטורי 'מוטורספורט' פרסם, בעקבות המאמרים הראשונים, ציטוטים של אגדת העבר והמנהל של קבוצת המירוצים של מרצדס בהווה, האוסטרי ניקי לאודה, לפיהם כל הרעיון הקודם מופרך מיסודו.
    "אין אפילו דיון" מצוטט לאודה במוטורספורט בתגובה לדברים, "לא התקיים בכלל דיון, לא שמעתי מהם כלום והייתי צריך לדעת על דבר כזה. אנחנו לא חשבנו על זה כי יש לנו ארבעה צוותים שמריצים את המנועים שלנו, כך שבכל מקרה אין לנו יכולת לייצר מנועים נוספים."

    ככל הידוע אין זו הפעם הראשונה שרד-בול מנסה להשיג לעצמה מנועים של מרצדס, אבל גם לאודה מודה שהיריבות האישית בין מנהלי קבוצות המירוצים הללו לא יכלה לאפשר כל סוג של שיתוף פעולה.

    מקור אחר ממרצדס אמר למוטורספורט: "רד בול מבקשים מאיתנו מנוע עוד מחודש פברואר 2014, והם מתקשרים איתנו בכל שבוע מאז. אבל כשאתה רואה כיצד הם התייחסו לשותף הנוכחי שלהם, רנו, אתה מבין שהם לא השותף הכי טוב שיש…".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    האם אסטון מרטין תחבר בין רד-בול למרצדס על מסלולי הפורמולה 1?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.