• Ad
  • אופל "שמה את הכסף איפה שנמצאות המילים" ומכינה קורסה חשמלית על הפלטפורמה החדישה ביותר של פיג'ו-סיטרואן. אז מי מונע ממנה להגיע לישראל? רמז: ה"ישראליות" של משרד האנרגיה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    האיחוד של אופל לתוך קבוצת פיג'ו-סיטרואן אמנם החל באקורד צורם, לאחר שהצרפתים הבינו שהם לא התעמקו מספיק בנתונים של ג'נרל מוטורס אשר מכרה להם את החברה, אבל כעת נראה שהצהרות של קברניטי פיג'ו-סיטרואן אודות האסטרטגיה שלהם קורמות עור וגידים. אופל תהיה מיוחדת בתוך הקבוצה שאליה היא הצטרפה בכך שתמוצב כ"מותג גרמני", ובכך שתימצא בחוד החנית של הנעה אלטרנטיבית.

     

    אופל קורסה הנוכחית

    בשנה הבאה צפויה אופל להשיק את מחליפתה של 'קורסה' הוותיקה, אשר תתבסס, לראשונה מעולם, על פלטפורמה צרפתית, ובשנה שלאחר מכן תושק גם גרסה חשמלית לאותה מכונית. במקביל, אופל תשיק בתוך כשנתיים שלוש גרסאות היברידיות-נטענות לדגמים חדשים, אלא שלמרבה הצער, כל עוד שממשלת ישראל לא תתאפס על עצמה מבחינת הקמת תשתית לאומית לטעינת כלי רכב חשמליים והיברידים נטענים – כל הטוב הזה צפוי להימנע מאיתנו, וחבל שכך.

    קראו עוד: גרמניה בבית צרפתי: ראיון עם מנהל התפעול העולמי של אופל

    אנשי אופל ופיג'ו-סיטרואן אישרו השבוע שכבר בשנת 2020, כשנתיים מהיום, הם מתכוונים להציע למכירה באירופה גרסה חשמלית טהורה של קורסה. מה שהם לא אמרו זה שמכונית כזאת, כמו גם הדגמים ההיברידיים-נטענים, אמורים לאפשר להם למכור מכוניות קונבנציונליות במספר שווקים שדורשים שאחוז כזה או אחר מסך המכירות יהיה של מכוניות בעלות הנעה אלטרנטיבית.

    אופל תייצר את המכונית החשמלית החדשה על אותו קו ייצור בסרגוסה, ספרד, שעליו מיוצרת קורסה מאז שנת 1982 ושעליו תיוצר גם קורסה החדשה. בהמשך תיוצר באותו מפעל גם גרסה חשמלית של פיג'ו 208.

    קורסה תהיה המכונית הראשונה של קבוצת פיג'ו-סיטרואן-אופל שתתבסס על פלטפורמת ה'סופר-מיני' החדשה, והמודולרית, של החברה, שנקראת CMP. פלטפורמה זאת הונדסה מראש כדי להיות מסוגלת לקבל מערכות הנעה אלטרנטיביות, ועליה ייבנו בעתיד גם מחליפותיהן של פיג'ו 208 וסיטרואן C3, כמו גם כל הקרוסאוברים שמבוססים עליהם.

    אנשי אופל טרם פרסמו נתונים טכניים אודות ביצועי קורסה החשמלית אבל לא יהיה זה מוגזם להעריך שטווח הנסיעה שלה בין חישמולים יהיה לכל הפחות 320-350 ק"מ.

    נכון להיות אין עדיין תוכנית ממשלתית ישראלית לפרישה של רשת טעינה חשמלית במדינה, וזאת למרות שבסוף 2017 הובטח תקציב סמלי של 25 מיליון שקלים על-ידי משרד האנרגיה "להקמת בין 1,000 ל-2,000 עמדות טעינה בישראל" (כך הודלף בשעתו מן המשרד).

    עם זאת, לא רק שסכום כזה לא מספיק אפילו לתכנון של רשת טעינה ארצית, שלא לדבר על הקמה של רשת כזאת, משרד האנרגיה גם לא הציג באופן גלוי ושקוף אפילו שלד של תוכנית לרשת טעינה ארצית, לכן אפשר לקבוע שבטווח הנראה לעין "לא יהיה כלום כי אין כלום". עובדה זאת צורמת במיוחד לא רק מפני שיצרניות הרכב מציעות כבר כרגע יותר מ-40 דגמים חשמליים והיברידים-נטענים שאפשר היה לייבא לישראל באופן מיידי, אלא גם מפני שכבר לפני כעשור, בימי 'בטר פלייס' העליזים, אמורה הייתה ממשלת ישראל לתכנן ולבצע את מה שיידרש אצלנו כאשר העולם יעבור לשימוש ברכב חשמלי.

    את תגובת משרד האנרגיה נפרסם אם וכאשר נקבל כזאת.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.