• Ad
  • ג'סי קומבס, נהגת המרוצים וכוכבת תכניות הרכב נהרגה בתאונה כאשר ניסתה לשבור את שיא המהירות היבשתי שאותו קבעה בעצמה בשנת 2013. נכון לעכשיו קומברס היא עדיין "האישה המהירה בעולם על ארבעה גלגלים"
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    מראשית עידן הרכב הממונע נחשבת קביעת שיאי מהירות על היבשה לאתגר מרתק ומלהיב, אבל גם מסוכן מאין כמותו. השבוע קיבלנו לכך הוכחה כואבת עם מותה בתאונה של ג'סי קומבס – מי שהתהדרה בתואר "האישה המהירה ביותר בעולם על ארבעה גלגלים". קומבס, בת 39 במותה, נהרגה ביום שלישי השבוע במדבר אלבורד שבמדינת אורגון, כאשר ניסתה לשבור את שיא המהירות שהיא בעצמה קבעה. למעט התוצאות הטרגיות של התאונה עדיין לא התבררו פרטים אודות הנסיבות המדויקות שלה, ואלה צפויים להיוודע בימים הקרובים.

     

     



    ג'סי קומבס קבעה את שיא המהירות היבשתי לאישה נהגת בשנת 2013 כאשר שברה שיא שאותו קבעה הנהגת קייטי אוניל בשנת 1976. קומבס העמידה את השיא החדש על 398 מייל לשעה (כ-640 קמ"ש), אבל מטבע הדברים זה לא הספיק לה והיא ניסתה לשבור אותו שוב ושוב מאז. קומבס נהגה במכונית בשם "נורת' אמריקן איגל", שהיא למעשה מטוס קרב מדגם F104 'סטארפייטר' לאחר שהוסרו ממנו הכנפיים והותקנו לו גלגלים. באוקטובר אשתקד היא הצליחה להשיג עם ה"מכונית" הזאת מהירות של 483.227 מייל לשעה (כ-778 קמ"ש), אבל מכיוון שהיא לא השלימה את המיאוץ הלוך וחזור, כפי שנדרש בתקנות של קביעת שיאי מהירות יבשתית – השיא הזה לא הוכר באופן רשמי.

     

     

    ג'סי קומבס החלה את דרכה כמשפרת מכוניות, ולאחר שמשכה את תשומת הלב בתערוכת SEMA היא החלה להופיע במספר תוכניות רכב פופולריות בטלביזיה האמריקנית, בהן Overhaulin עם צ'יפ פוס, אקסטרים 4X4, וגם כחברה קבועה בצוות "מכסחי המיתוסים" בערוץ דיסקברי.

     


    לאחר מכן החלה קומבס להתחרות באופן מקצועי, והייתה נהגת פורצת דרך בתחום נהיגת השטח, שבו עסקה במקביל לניפוץ שיאי מהירות. היא התחרתה בהצלחה במרוצים אתגריים כמו 'אולטרה 4', שבהם השיגה עשרה פודיומים, ובכלל זה גם זכיה בראשות הקטגוריה בשנת 2014. בשנת 2011 היא השלימה לראשונה את מרוץ הבאחה 1000 היוקרתי והמפרך, והשיגה מקום שני בקטגוריה שבה התמודדה. את ההישג הזה היא שחזרה גם בשנת 2015, בקטגוריה גבוהה יותר. קומבס גם הייתה לאישה הראשונה שלקחה חלק במירוץ הג'נטלמנים, כאשר נהגה בו בפורד מודל T.

     

     

    במהלך כל הקריירה הספורטיבית שלה שימשה קומבס מודל לחיקוי עבור נערות ונשים, ועסקה הרבה מאד בהעצמה נשית, גם בהרצאות והופעות וגם באמצעות קידום מותגים שמייצרים ציוד ריתוך וכלי עבודה שנחשבים "גבריים", עם "מגע נשי" שנועד לעודד נשים לעסוק באותם מקצועות גבריים.

    יהי זכרה ברוך.

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    האישה המהירה בעולם נהרגה בתאונה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.