• Ad
  • במשך יותר מיובל שנים הונדה ייצרה אופנועים ננסיים מסדרת Z הידועה יותר בכינוי Honda Monkey. על אף שמדובר בכלי שתוכנן במקור לרכיבת ילדים במסלולים סגורים בפארקי שעשועים, הקוף של הונדה זכה לפופולריות גם בקרב רוכבים בוגרים ובתחילת שבוע הבא אקזמפלר שהיה שייך לג'ון לנו יוצע למכירה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כבר די התרגלנו לשמוע על סכומים מפוצצים בהם נמכרים רכבים שפעם היו שייכים למפורסמים. בעוד שבעידן הפוליטיקלי קורקט הנוכחי לא מעט מפורסמים מרגישים לא מאוד בנוח ומעדיפים לא להראות במכוניות נוצצות מדי, בשנות ה-50, ה-60, ה-70 ואפילו ה-80 של המאה העשרים המפורסמים לא דפקו חשבון ומשום שההצלחה והזוהר היו למעשה חלק מרכזי מהעניין הם נסעו במכוניות הכי ראוותניות שבנמצא, מרולס רוילס ועד פרארי.

    עוד ב-TheCar: 
    אגדת דשא: הונדה משיקה מכסחה רובוטית TYPE R 
    רולס רויס במחיר של משפחתית עייפה מליסינג בת כמעט 10 
    הפרארי שמייקל ג'קסון נהג בה למכירה

    גם חברי הביטלס לא היו יוצאי דופן ולמרות שלפחות מאמצע שנות ה-60 הם ניסו, לצד ההצלחה המסחררת שלהם כלהקת פופ, להעביר לעולם מסרים עמוקים יותר של שלום, אחווה ורוחניות, חברי הלהקה לא ממש הציגו דוגמה אישית והחזיקו דגמים שונים של רכבים מתוצרת פרארי, אסטון מרטין ורולס רויס.

    עם זאת, במקביל רוב החיפושיות החזיקו גם כלי תחבורה עממיים יותר. לא מזמן כתבנו על מיני קופר עם מושב אחורי מתקפל שהותאם במיוחד כדי לאכלס את סט התופים של רינגו סטאר שהוצעה לאחרונה במכירה פומבית וכעת מסתבר שבמקביל לרולס-רויס פנטום בצבעים פסיכדליים ג'ון לנון החזיק גם קטנוע 50 סמ"ק ננסי מדגם Z50Mini Trail מתוצרת הונדה עם גלגלי בלון שמוכר יותר בכינוי Honda Monkey.

    הקטנוע בעל המימדים המוזרים נבנה על ידי הונדה בתחילה במהדורה מוגבלת לשימוש במסלול סגור בגן שעשועים ביפן בסוף שנות ה-50, אך התגובות הנלהבות הביאו את הונדה להעביר את הדגם לייצור סדרתי.

    למרות שהונדה יעדה את ה-Monkey לרכיבת שטח לילדים, הכלי בעל המימדים והמראה המוזרים זכה לפופולריות גם בקרב רוכבים בוגרים יותר שאהבו את מימדיו הקומפקטיים ואת המראה המשונה. את שמו הלא רשמי הוא קיבל בשל תנוחת הרכיבה המוזרה שהכתיבו מימדיו אשר הזכירה קופים או גורילות שרכבו על אופניים במופעי קרקס בעידן שמופעים כאלה עוד לא נתפסו כניצול בעלי חיים.

    מעבר לעיצוב המשונה, הכלי כלל מנוע ארבע פעימות חד צילינדרי בנפח 49 סמ"ק שהמפיק כ-4.5 כ"ס והיה משודך לתיבת 3 הילוכים חצי אוטומטית שהעבירה את הכוח לגלגל האחורי השמנמן שישב על חישוק בקוטר 8 אינץ'. המהירות המרבית עמדה על 40 קמ"ש אך למרות הביצועים הלא מרשימים והמימדים המאתגרים ה-Monkey נחשב לכלי מהנה ומשעשע לרכיבה.

    הונדה יצרה גרסאות שונות של ה-Monkey מסדרה Z במשך יותר מיובל שנים עד אמצע 2017 וגם יצרניות אופנועים יפניות נוספות ייצרו בעבר כלים בעלי מימדים דומים – הותיקים בינינו בוודאי זוכרים את ה-rv50 של סוזוקי שנמכר כאן לצעירים באייטיז במספרים יפים לצד אחיו ה"קוליים" יותר, ה-X וה-TS. כמו כן מספר יצרניות אופנועים סיניות מייצרות רפליקות זולות של הדורות הראשונים של ה-Honda Monkey.

    כוכב החיפושיות קנה את הקופיף שלו חדש מהסוכנות בשנת 1969. לנון השתמש בכלי לנסיעות בסביבות ביתו שהיה באותה תקופה ממוקם באזור העיירה אסקוט השוכנת כ-50 קילומטרים דרומית-מערבית ללונדון.

    מכריו דיווחו בזמנו כי לנון אהב מאוד את כלי התחבורה הקטנטן, עם זאת בעקבות הידוק קשריו עם יפנית אחרת, בשנת 1971 לנון מכר את הבית הכפרי ואת האופנוע הקטן למוסך אופנועים מקומי ועבר להתגורר עם יוקו אונו, שרבים רואים בה כאחראית לפירוק הביטלס, בניו יורק.

    המכונאי המקומי שרכש מלנון את הכלי לא ממש ידע להעריך בזמן אמת את הערך המוסף שיש לאופנוע שהיה שייך לחיפושית החשובה ביותר וכעבור זמן קצר מכר את האופנוע הקטן לאדם שלישי שדווקא הבין מיד מה בדיוק יש לו בידיים והקפיד לשמר את הכלי, לוחית הרישוי ומסמכי הבעלות במצבם האורגינלי במשך 47 השנים האחרונות.

    בעוד כמה ימים, ביום ראשון ה-4 במרץ, האופנוע הקטנטן יוצע למכירה במכירה פומבית של The National Motorcycle Museum Motorcycle Auction והצפי הוא שהוא יחליף ידיים בעבור סכום שבין 20 ל-40 אלף לירות  שטרלינג – המון לאופנוע ננסי אבל לא יותר מדי הרבה לפריט ממורביליה שהיה שייך לכוכב תרבות בסדר גודל כזה.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    האופנוע הננסי של ג'ון לנון למכירה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.