• Ad
  • האופנוען האוטומטי: הרובוט שמתיימר להביס את ולנטינו רוסי

    ימאהה חשפה בתערוכת CES בלאס וגאס תוכנית גרנדיוזית ל-Motobot, הרוכב הרובוטי אותו חשפה לפני מספר חודשים, ועל פי החברה בתוך מקסימום שנתיים Motobot יצליח לאתגר את זמני ההקפה של אגדת המוטו GP ולנטינו רוסי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ces-2016-yamaha-sri-motobot-4בזמן שכולם מדברים על מכוניות אוטונומיות שממש בקרוב יוכלו להחליף את בן האנוש ולנהוג במקומנו ממקום למקום, על פניו נראה שאף אחד לא באמת חושב בשלב זה על החלפת האופנוען בחיישנים ובמחשב.
    עם זאת, על אף שאין ספק שנסיעה על כלי דו גלגלי כשהשליטה נמצאת בידי מחשב נשמעת כמו חוויה די מלחיצה ומנוגדת לסיבה שגורמת לאנשים לעלות על אופנוע גדול מלכתחילה, בימאהה החליטו לאחרונה לבחון מה בכל זאת ניתן להפיק מהטכנולוגיה האוטונומית בעולם האופנועים.

    עוד על אופנועים ב-TheCar:
    אופנועים ידברו ביניהם, ואתם יכולים לעזור
    ב.מ.וו. מפתחת שלדות אופנועים מסיבי פחמן
    מחשמלת: ב.מ.וו. חושפת את הגרסה הדו-גלגלית ל'טסלה'

    לצורך כך ימאהה פנתה ל-SRI International, חברה מעמק הסיליקון המתמחה ברובוטיקה מתקדמת, ויחד הן החלו בפיתוח ה- "Motobot" אותו חשפו לראשונה בתערוכת טוקיו באוקטובר האחרון.
    בניגוד למכוניות אוטונומיות אשר מצוידות במערכות המאפשרות להן לנוע בעצמן, כאן נעשה שימוש באופנוע מדגם ימאהה R1M סטנדרטי לחלוטין וה-Motobot הוא למעשה רובוט בגודל מלא שרוכב על אופנוע הספורט במקומו של האדם.
    בתערוכה הוצגו כמה סרטונים קצרים המראים את ה-Motobot רוכב באופן אוטונומי לחלוטין במגרש רחב ידיים. ces-2016-yamaha-sri-motobot-2

    בשבוע שעבר, במסגרת תערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם CES 2016 בלאס וגאס, התברר שהתוכניות של ימאהה ו-SRI ל-Motobot גדולות בהרבה מהפגנת יכולות רכיבה בסיסיות במגרש ריק והכוונה היא ללמד את הרוכב הרובוטי לנוע באופן עצמאי ובמהירות מקסימלית על מסלולי המרוצים בתקווה שהוא יוכל לקרוא תיגר על זמני ההקפה באותם מסלולים של לא פחות מאגדת המוטו GP, הרוכב האיטלקי ולנטינו רוסי, שמחזיק ב-8 תארי אליפות בסבב מרוצי האופנועים היוקרתי בעולם ונחשב בעיני רבים לרוכב הטוב מאז ומעולם. ליעד השאפתני הזה צוות הפיתוח מתיימר להגיע כבר ב-2017.

    בשלב זה, בניגוד לכוונות לייסד סדרת מרוצים ללא נהג כחלק מסבב מרוצי המכוניות פורמולה E, לא ידוע על כוונה לייסד סבב דומה של מרוצים דו גלגליים ללא רוכב ויש גם להניח שלא נראה בקרוב שילוב של ה- Motobotבקרבות ראש בראש של אדם מול מכונה בסבב המוטו GP, אך בימאהה מאמינים שהחשיבות של פרויקט ה- Motobot היא הרבה מעבר לסתם מפגן יכולת ומאחר שמדובר ברובוט שלא מתעייף ויכול לרכב למעשה על כל אופנוע מדובר בכלי שיוכל לעזור מאוד בפיתוח, בבחינה ובניטור של שלדות, מכלולים שונים ומערכות מתקדמות שישולבו באופנועים סדרתיים עליהם ירכבו, לפחות בעתיד הנראה לעין, בני אנוש.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.