• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת הביטוח מגדל מסירה את דרישת המיגון הנפוצה בישראל. "הקודנית ממילא לא מועילה", הם טוענים. האם שאר חברות הביטוח תלכנה בעקרבות מגדל?

    חברת הביטוח מגדל הודיעה היום (א') על הסרת דרישת המיגון שלה ל'קודן' – אותו לוח מקשים שדורש הקלדת "קוד סודי" לפני כל התנעה של המכונית.

    בהודעתה לעיתונות מעריכה מגדל שעלות ההתקנה של קודניות לציבור בעלי הרכב בישראל מגיעה לכ-80 מיליון ש"ח בשנה (כ-300 ש"ח לכל מכונית), אלא שלפי הנתונים שברשות החברה היא בכלל לא נחוצה, או לא מועילה, במכוניות שערכן נמוך מרבע מיליון ש"ח.

    במגדל לא מפרטים כיצד הגיעו למסקנה הזו, אבל אפשר להניח שעצם ההימצאות של קודן ברכב לא ממש מזיזה לגנבים, ולא מונעת גניבות.

    Kodan

    לעומת זאת, הקודן כן דורש פעולה אקטיבית של הנהג בכל ניסיון התנעה של המכונית, מידי פעם הוא יוצר תקלות ברכב או ננעל לאחר מספר הקשות שגויות של הקוד, ובאופן כללי גורם לנהגים טרדה רבה.

    לאור זאת החליטו בקבוצת מגדל לשנות את דרישות המיגון שלהם ולפטור מחובת התקנת 'קודן' את כל המכוניות שערכן נמוך מ-250,000 ש"ח, כלומר את רוב כלי הרכב החדשים.

    "ההיסטוריה של הקודן" החלה לפני מספר שנים, כאשר חברות הביטוח החליטו שמערכות אזעקה שהותקנו עד אז במכוניות לא יעילות, ומהוות מטרד סביבתי.

    די היה, בשעתו, במזג אויר סוער או במשאית שחלפה ליד מכונית חונה כדי שמערכת האזעקה תפרוץ בקול זעקה ותטריד גם את השכנים וגם את בעל הרכב.

    סיבה חשובה לא פחות לשימוש בקודן הייתה שגנבי הרכב החלו לפרוץ לבתים כדי לגנוב מפתחות של כלי רכב, יחד עם שלט רחוק שניטרל את האזעקה, והסתלקו בהמוניהם עם הרכב.

    הקודן העניק הגנה נוספת היות שגנבי רכב לא ידעו את רצף הקוד, וזה אכן תרם לירידה במספר הפריצות לבתים לצורך גניבת מפתחות רכב.

    אלא שמאז השתכללו גם הגנבים: הם מגיעים לרכב עם רכיבי מערכת התנעה של מכונית דומה, עוקפים את מערכת המיגון של הרכב (גם את הקודן וגם את זו מהמקורית של יצרן הרכב), מתניעים ונוסעים לדרכם.

    בחלק מהמכוניות החדשות כוללים יבואני הרכב את עלות הקודן במחיר המכונית כ"מבצע", ואז מותקן הקודן על-ידי היבואן לפני המסירה ללקוח, וכאשר הקודן לא במבצע בדרך כלל יידרש תמורתו סכום גבוה יותר אם הוא יירכש אצל יבואן הרכב.

    התקנה בשוק החופשי לרוב זולה יותר, אולם אם יתגלו תקלות בהתנעה (וכאלה יש לא מעט בגלל התקנה לא נכונה) יתנער יבואן הרכב מאחריות לבעיה, והלקוח עלול למצוא את עצמו מתרוצץ בין המתקין לבין רשת השירות של היבואן כדי למצוא פתרון. מחירי הקודנים, מכל מקום, מתחילים סביב ה-200 שקל ויכולים להגיע ל-400 – 500 ש"ח.

    מגדל היא לא חברת הביטוח הראשונה שמבטלת את דרישת הקודן. גם חברות אחרות, למשל הפניקס, החליטו לוותר על דרישת התקנת הקודן, אלא שאצלן לא מדובר בהחלטה גורפת כי אם בכזאת שתלויה גם בערך המכונית אבל גם ברמת ה"גניבות" שלה, והחלטות אלה משתנות בין חברת ביטוח אחת לאחרת.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    די לקודן: מגדל לא תחייב התקנתם של המקשים המעצבנים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.