• Ad
  • על אף שבני דור ה-Z רואים בשיתוף ערך עליון בחייהם, מחקר מקיף שנערך לאחרונה בארצות הברית מגלה שכשזה מגיע למכונית הרוב מוחלט של בני הנוער מתכוון להחזיק רכב פרטי ולא ממש מתחבר לכל מני אמצעי תחבורה שיתופיים או אלטרנטיביים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    נהג צעיר 002בשנים האחרונות נראה שיותר ויותר אנשים ברחבי העולם בוחרים לוותר על בעלות של מכונית פרטית ומוצאים דרכים אחרות להתנייד ממקום למקום, בין אם בעזרת תחבורה ציבורית, כלי תחבורה אלטרנטיביים דוגמת אופניים חשמליים או פתרונות שינוע הנעזרים בטכנולוגיה ובאפליקציות לשיתוף נסיעות כמו אובר או Gett.
    התופעה בולטת במיוחד בקרב מי שמכונים "Millennials", אנשים שהתבגרו לתוך המילניום החדש ונמצאים היום בשנות ה-20 וה-30 לחייהם.

    רבים סברו שתופעה זו מנבאת את הבאות וכי בעתיד, במקביל להצגת כלי רכב אוטונומיים, הביקושים למכוניות בבעלות פרטית רק ירדו בצורה חדה, אולם מחקר מקיף שנערך לאחרונה בארצות הברית בהזמנת אנשי "קלי בלו בוק" (מחירון המשומשות הרשמי של אמריקה) ולוח הרכב האינטרנטי אוטו-טריידר הגיע למסקנות אחרות לחלוטין לפיהן לא פחות מ-92 אחוזים מבני דור ה-Z (הנמצאים היום בשנות העשרה של חייהם) מתכוונים להחזיק רכב בבעלותם או כבר מחזיקים באחד. יתרה מזאת, רוב מוחץ של 97 אחוזים מכלל הנשאלים ציינו כי בכוונתם להוציא (אם עדיין לא עשו זאת) רישיון נהיגה, זאת על אף מגוון הכלים ואמצעי התחבורה הקיימים בימים אלה ולא מחייבים הוצאת רישיון.

    עוד ב-TheCar:
    מכוניות שאסור לקנות לנהגים צעירים
    איך תיסעו בעתיד לעבודה? התחבורה השיתופית בדרך לכנסת
    אחרי 13 שנים: הקורקינט החשמלי יהיה חוקי בישראל

    מסתבר גם שהצעירים לא כל כך מתלהבים מכל מיני אלטרנטיבות לבעלות על רכב ורק 11 אחוז מהנשאלים הביעו עניין לעשות שימוש בשירותי השכרת רכב לפי שעה כמו קאר טו גו, 9 אחוזים שוקלים בעלות משותפת על רכב עם חברים, משפחה או שכנים ובסף הכל 8 אחוזים התחברו לרעיון של נסיעות רכב שיתופיות.

    מעבר לכך מתברר שמקרב בני דור ה-Z לא פחות מ-74 אחוזים היו מוכנים לוותר על ארוחות במסעדות, 63 אחוזים על בגדים חדשים, 72 אחוזים על גלישה באתרי מדיה חברתית ו-33 אחוזים מהנשאלים היו אפילו מוכנים להקריב את הסמארטפון רק כדי להיות הבעלים של רכב משלהם.

    מוכנים אפילו לוותר על הסמארטפון
    מוכנים אפילו לוותר על הסמארטפון

    על אף שנראה שהצעירים של ימינו מייחסים חשיבות עצומה לסטייל ולמותגים מתברר שבעוד ש-57 אחוזים מבני "דור המילניום" בוחרים את הרכב שלהם לפי המותג או התדמית, רק 49 אחוזים מבני העשרה מייחסים לתחום זה חשיבות, וכשבני דור ה-Z נשאלו לגבי מותגי הרכב המועדפים עליהם הם התמקדו במותגים עממיים ופופולריים כמו הונדה, שברולט, פורד וטויוטה.

    על אף המודעות ההולכת וגוברת לאיכות הסביבה, רק אחוז בודד מהנשאלים בחרו בטסלה כמותג הרכב האהוב ו-27 אחוזים ציינו שידידותיות לסביבה מהווה שיקול משמעותי בבחירות הרכב שלהם.

    עם זאת, בני דור ה-Z בהחלט מתחברים לטכנולוגיה ו-42 אחוז מהנשאלים היו מעדיפים שמרבית המכוניות יהיו היברידיות או חשמליות.
    למרות שנהוג לחשוב כי הצעירים דוגלים ב"חיה היום ודאג מחר", לא פחות מ-43 אחוז מהנשאלים ציינו שאבזור בטיחות מתקדם הוא דבר חשוב לדעתם המהווה שיקול משמעותי בבחירות הרכב.

    97 אחוזים, כאמור, מבני הנוער מתכוונים להוציא או כבר הוציאו רישיון נהיגה, אך יותר ממחצית מהנשאלים מגלים עניין ברכבים אוטונומיים ו-47 אחוז מהנשאלים היו בכלל מעדיפים שהמכוניות ינהגו במקומם.
    בכל מקרה, בשלב טכנולוגי זה, 65 אחוזים מהנשאלים סבורים שעדיין יש חוסר אמון ביכולת של הטכנולוגיה האוטונומית לעבוד באמת בתנאי אמת ו-41 אחוזים מהנשאלים לא מאמינים שמכוניות אוטונומיות ינהגו טוב כמו בני האדם.

    לחצו כאן לתוצאות המלאות של המחקר נהג צעיר 006

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יצרני הרכב יכולים לנשום לרווחה: דור ה-Z רוצה מכוניות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.