• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כמה ימים לאחר שמכונית אוטונומית של "אובר" דרסה למוות את איירין הרצברג בפרבר של פיניקס שבאריזונה, באירוע שיזכר בתולדות הרכב כתאונה האוטונומית הקטלנית הראשונה, מכונית שברולט בולט מצי "Cruise" של ג'נרל מוטורס קיבלה בסן פרנסיסקו את דו"ח התנועה הראשון אי פעם, ככל הנראה, למכונית אוטונומית.

    שוטר תנועה על אופנוע עצר את הרכב שנסע במצב אוטונומי מלא בעת האירוע ורשם דו"ח מאחר שלטענתו הרכב לא נתן זכות קדימה במעבר חציה וחלף קרוב מדי להולך רגל שחצה את הכביש.

    על אף שהרכב, כאמור, נהג בעצמו בעת האירוע, את הדו"ח קיבל משגיח הנהיגה האנושי שישב ברכב.

    מאוחר יותר ניתחו ב" Cruise" את הנתונים והתמונות שנאספו על ידי חיישני הרכב ומצלמותיו והגיעו למסקנה כי הדו"ח לא היה מוצדק משום שהמערכת האוטונומית פעלה באופן תקין והמרחק מהולך הרגל עמד על כ-4 מטרים ובשום רגע לא נוצר מצב של סכנה אמיתית. "בטיחות משתמשי הדרך נמצאת אצלנו מעל לכל. החוק בקליפורניה מחייב כלי רכב לתת זכות קדימה להולכי רגל ולאפשר להם לחצות את הכביש ללא חשש להפרעה של המעבר הבטוח ועל פי הנתונים שלנו זה מה שקרה כאן".

    למרות שבכל יום נהרגים בתאונת ברחבי ארצות הברית עשרות הולכי רגל, הפרסום הרב לו זכתה התאונה של "אובר" באריזונה מן הסתם שם את המכוניות האוטונומיות במרכז תשומת לבם של משתמשי הדרך ובכלל  זה גם אנשי החוק.
    אין ספק שהתאונה בה נהרגה הרצברג לאחר שנפגעה ממכונית אוטונומית של "אובר" ובמיוחד התיעוד שלה שפורסם לאחר כמה ימים בו ניתן לראות בבירור כי הולכת הרגל אמנם חצתה את הכביש לא במעבר חציה ובמקום חשוך אך לא התפרצה לכביש מעלה לא מעט שאלות, בין אם בנוגע לתפקוד המערכת האוטונומית על שלל החיישנים, ובראשם מכ"מ הלידר התלת מימדי, שלדעת מומחים כשלה כשלא הצליחה לזהות במועד את הרצברג שחצתה את הכביש עם אופניים ושקיות כהולכת רגל ולא פעלה כדי לנסות למנוע את התאונה, ובין אם בנוגע לכישוריהם ולמידת האחריות של משגיחי הנהיגה ש"אובר" מעסיקה דוגמת רפאל/ה ואסקז, גבר שעבר ניתוח לשינוי מין שבעבר שדד סניף של בלוקבסטר וישב בכלא כמה שנים שספק רב אם היה מתקבל/ת לעבודה במקדונלדס, אך התקבלה לאובר, הייתה ברכב הוולוו האוטונומי באותו הערב ונמנמה או לכל הפחות לא הביטה על הנעשה בכביש בשניות שלפני התאונה.

    בעקבות השאלות הקשות ומחשש לפגיעה במשתמשי דרך תמימים מושל אריזונה להחליט להשעות את האישור שניתן ל"אובר" לניסויים אוטונומיים על כבישי המדינה ללא הגבלת זמן.

    בתוך כך מתברר שעוד בטרם יבש הדם ולפני שהגופה של הרצברג הספיקה לנוח בקבר אנשי "אובר" מיהרו להגיע להסדר עם בתה של המנוחה.

    פרטי ההסכם לא פורסמו, אך נראה כי ב"אובר" החליטו להציע פיצוי נדיב במיוחד, יש להניח בגובה של כמה מיליוני דולרים טובים ואולי אף מעבר לכך לבתה היחידה של ההרוגה כדי לסגור את העניין מהר ככל האפשר על מנת להימנע ממאבק משפטי שהיה גורם לגלים נוספים של פרסומים שליליים בנושא ובוודאי היה מערער את מעמדה ואת ערכה של חברת הטכנולוגיה ושיתוף הנסיעות.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    דוח תנועה ראשון למכונית אוטונומית

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.