• Ad
  • ח"כ תמר זנדברג הניחה על שולחן הכנסת הצעת חוק חדשה, שמבקשת לאסור על שרים לעשות שימוש במכונית שרד בימי שבת עד שתופעל בישראל תחבורה ציבורית בשבתות וחגים. לדבריה, "על חברי הממשלה לגלות אחריות ולהשבית את רכבם הממשלתי, אשר ממומן מכספי הציבור, ביום המנוחה השבועי"
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת הכנסת תמר זנדברג מסיעת מרצ הגישה אתמול (ב') הצעת חוק חדשה, שמבקשת לאסור על שרים וסגני שרים לעשות שימוש במכוניות שרד בימי שבת וחג. על-פי הצעת החוק של ח"כ זנדברג, כל עוד התחבורה הציבורית מושבתת בשבתות וחגים מתוקף הסכם הסטטוס-קוו ההיסטורי, שרים וסגני שרים יידרשו להשבית את מכונית השרד שמעמידה לרשותם המדינה ואשר ממומנת מכספי ציבור.

    ח"כ זנדברג, שהצהירה כבר לפני כחודשיים כי בכוונתה להניח את הצעת החוק על שולחן הכנסת, מסבירה כי "במציאות הקיימת היום, כאשר ברוב המקומות בישראל אין תנועה של תחבורה ציבורית מערב שבת ועד מוצאי שבת וימי החג, בעוד שתנועת התחבורה הפרטית אינה מוגבלת, תושבי ישראל שאין ברשותם רכב פרטי מופלים לרעה בצורה בלתי הוגנת".

    בדברי ההסבר של הצעת החוק מבהירה ח"כ זנדברג כי "על חברי הממשלה לגלות אחריות ודוגמה אישית ולהשבית את רכבם הממשלתי, אשר ממומן מכספי הציבור, ביום המנוחה השבועי ובימי חג, כל עוד הציבור שאינו מחזיק ברכב פרטי (אינו) יכול להשתמש בתחבורה ציבורית בימים אלה, ובכך לפעול לצמצום אי-השוויון". על-פי הצעת החוק, רק שר או סגן שר שיקבל היתר חריג משר המשפטים, באישור ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, יוכל לעשות שימוש במכונית שרד ביום שבת או חג.

    מחאה ציבורית רחבת היקף?
    ח"כ זנדברג יזמה את הצעת החוק באפריל האחרון, בעקבות התנצחות בין שר התחבורה ישראל כץ ואזרח שיזם מחאה נגד השבתת התחבורה הציבורית בימי שבת. לדברי ח"כ זנדברג, "ההצעה נתמכת על ידי עשרות אלפי אזרחים ואזרחיות שחתמו על עצומה בנושא, והשמיעו את צעקתם למען תחבורה ציבורית בשבת ובחג במחאה ציבורית רחבת היקף".

    אולם, ראוי לציין שהתמיכה הציבורית שמוזכרת בהצעת החוק של ח"כ זנדברג רחוקה מלהיות גורפת. העצומה בנושא השבתת מכוניות השרד של השרים אמנם צברה במהירות כ-35 אלף חותמים, אך מאז אמצע אפריל לא חל שינוי משמעותי במספר האזרחים החתומים. גם המחאה בעניין השבתת התחבורה הציבורית גוועה במהירות, ומלבד יוזמות חקיקה פרטיות של חברי כנסת ממפלגות האופוזיציה, אי אפשר להצביע על שינוי כלשהו.

    "הפעלת התחבורה הציבורית בשבת היא תנאי לפעילות יעילה של התחבורה הציבורית גם בשאר ימות השבוע", מסכמת ח"כ זנדברג את הצעת החוק, "מכיוון שקשה מאוד לשכנע את הציבור לעבור מתלות מוחלטת ברכב הפרטי לשימוש אינטנסיבי בתחבורה הציבורית אם היא מושבתת חודשיים מהשנה במצטבר. יום השבת היה ויישאר יום המנוחה – זהו ערך יהודי וסוציאלי חשוב, אולם השאלה היא אם השבת תסמל את אי השוויון בין אזרחי ישראל ותהיה חסומה וכפויה או נוחה לכולם".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    דוגמה אישית: שרים לא ייסעו במכונית השרד בימי שבת?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.