• Ad
  • דובר משרד התחבורה צריך עזרה

    לנוכח "משברים רבים ומורכבים המצריכים התמודדות יוצאת דופן, שטרם ידענו בעבר" פרסם ביום חמישי האחרון משרד התחבורה מכרז לשירותי דוברות. העבודות כבר בעיצומן, וצפויות להימשך "לפחות שש שנים", אבל כעת מבינים במשרד את היקף המשבר התקשורתי שבו הם נמצאים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    דובר משרד התחבורה וצוותו מתקשים, כך מסתבר, להתמודד עם "המשברים התקשורתיים" שנוצרים לנוכח העבודות על הרכבת הקלה בגוש דן, והרפורמה בתעריפי הנסיעה באוטובוסים.

    כדי לסייע להם עם ההתמודדות הזאת פרסם ביום חמישי האחרון משרד התחבורה מכרז "למתן שירותי ייעוץ וליווי מקצועי בתחום התקשורת עבור משרד התחבורה והבטיחות בדרכים".

     

    katz_כץ_blue

     

    במסמכי המכרז נכתב, בין השאר, ש"פרויקט הרכבת הקלה מציב בפנינו אתגרים רבים ותקופה לא קלה, במסגרתה אנו צפויים לעבור משברים רבים ומורכבים המצריכים התמודדות יוצאת דופן, שטרם ידענו בעבר, עם גורמים רבים המושפעים באופן ישיר או עקיף מהפרויקט.

    מדובר, בין השאר, במאות סוחרים ובעלי עסקים הגובלים בתוואי הרכבת הקלה, אלפי עובדים הנדרשים להגיע מידי יום למקומות עבודתם הנמצאים באזור העבודות, אלפי תושבים שבתיהם סמוכים לאתרי העבודות, ועוד שורה ארוכה של אזרחים שאיכות חייהם עלולה להיפגע כתוצאה מהעבודות המאסיביות". להערכת מנהלי משרד התחבורה מדובר בפרויקט שהעבודות עליו "צפויות להימשך שש שנים לפחות".

    "…בנוסף, משרד התחבורה מוביל בימים אלה רפורמה מהפכנית ורחבת היקף בתחבורה הציבורית בישראל… עלות הרפורמה מסתכמת במאות מיליוני שקלים… במרכז הרפורמה בתחבורה הציבורית עומד שינוי שיטת התשלום מכרטיס נסיעה בודד לשיטת המינויים ושינוי בהרגלי הנסיעה…
    …הרפורמה צפויה לחסוך לציבור מאות שקלים מדי חודש. יחד עם זאת, מדובר בציבור אשר סיגל הרגלי נסיעה המלווים אותו שנים רבות. הרפורמה, למרות תרומתה הרבה, צפויה לשנות הרגלים אלה, ועל כן אנו צופים כי ישרור בלבול רב בקרב הציבור".

    צריך להניח שבמשרד התחבורה לא הופתעו מעצם תחילת העבודות, כמו גם מן הבעיות שתוארו במבוא למכרז, אבל ייתכן שלא חזו את היקף ועוצמת התגובה הציבורית לשיבושי התנועה והשינויים בשגרת החיים.

    מה שברור הוא שבעוד שהעבודות והרפורמה – בהיקף של יותר מ-17 מיליארד שקלים – תוכננו במשך תקופה לא קצרה והוזנקו לדרך כבר בחודש אוגוסט שעבר ("בתחילת אוגוסט 2015 יצאו לדרך עבודות התשתית להקמת הקו הראשון של פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן, והשפעתן מורגשת בכל רחבי המטרופולין"), את המשבר התקשורתי שהן יצרו כנראה לא חזו שם מבעוד מועד, והעובדה היא שהמכרז מפורסם רק כעת (והצעות אחרונות אמורות להיות מוגשות עד ליום 14 בפברואר).

    ומה מצפים אנשי המשרד שיועץ התקשורת יעשה עבורם?

    "תפקידו של יועץ התקשורת בהקשר זה", נכתב במסמכי המכרז, "הינו לסייע למשרד בהסברת הרפורמה ולהציגה כפרויקט חיובי, שישפר את חייהם של מאות אלפי משתמשי התחבורה הציבורית.

    ישנה חשיבות רבה לעבודה מול התקשורת בהקשרים אלה. על רקע הקשיים הרבים הצפויים, וכדי להיערך באופן יעיל למשברים שהתעוררו לאחרונה וצפויים בהמשך, מבקש המשרד להתקשר עם יועץ אסטרטגי מומחה מתחום התקשורת, שיסייע לו להתמודד עם המשברים בפן התקשורתי ועם צרכים נוספים בתחום זה…"

    מי יכול להיות דובר?

    המכרז לשירותי דוברות למשרד התחבורה לא מיועד לכל אחד שקורא לעצמו דובר, אלא רק למי שעונה למספר קריטריונים, המעניין מכולם הוא "רשאי להשתתף במכרז רק מציע… (עם) ניסיון מוכח במתן שירותי יעוץ בתחום יחסי ציבור ובטיפול בחמישה "משברים תקשורתיים" לפחות בחמש השנים האחרונות, שכללו גיבוש אסטרטגיה תקשורתית ומתן ייעוץ פרסומי ושיווקי, בתחומי תשתית כמו: מים, תחבורה, חשמל, הגנת הסביבה וכדומה".

    במשרד התחבורה דורשים שהמשרד שיזכה במכרז יעמיד לרשותם "יועץ בכיר – בעל ניסיון מוכח של שלוש שנים במתן שירותי יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי אסטרטגי, ואשר טיפל בשלושה "משברים תקשורתיים" לפחות בתחומי תשתית, כגון מים, תחבורה, חשמל, הגנת הסביבה".

    ההגדרה של "משבר תקשורתי" לעניין זה היא: "אירוע חריג שעשוי היה להשפיע על ביצוע מדיניות הגורמים שאצלם נצבר הניסיון, או אצל גורמים תחת פיקוחם".

    יועץ התקשורת יידרש "לספק למשרד שירותי יעוץ תקשורתי אסטרטגי בכל הקשור לפרויקט הרכבת הקלה וכן לפרויקט הרפורמה בתחבורה הציבורית (ייעוץ תקשורתי אסטרטגי – מתן שירותי ייעוץ אסטרטגי לאגף הסברה במשרד, גיבוש האסטרטגיה התקשורתית של הפרויקטים וסיוע בעיצוב תדמיתם גיבוש פתרונות אסטרטגיים לבעיות תקשורת דחופות ול"משברים תקשורתיים", לרבות נוכחות ותמיכה מיידית בכל מקום שיידרש).
    בנוסף, היועץ נדרש גם ל"פעילות בקרב מקבלי ההחלטות ומובילי דעת קהל, במטרה לשפר את תדמית הפרויקטים… סיוע בניסוח ובכתיבת נאומים, מאמרים והודעות פומביות…:

    כמה משלמים?

    תקופת ההתקשרות הינה לשנה אחת (אבל "למשרד שמורה האפשרות, לפי שיקול דעתו הבלעדי והמוחלט, להאריך את תוקף ההתקשרות לתקופה נוספת של שנה).

    רף המחיר העליון שיכול מתמודד להציע הוא 344,444 ש"ח לשנה הראשונה, סעיף המחיר מהווה מעט יותר משליש מן הניקוד הסופי במכרז, אולם התשלום יבוצע "על-בסיס שעתי", כלומר בהתאם לשימוש בפועל בשירותי הייעוץ.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.