• Ad
  • מאזדה 2
    יבואנית מאזדה מתכוננת להרחבת פעילות: בקרוב תשיק את מאזדה 2 החדשה בשתי תצורות מרכב, את CX3 החדש שיתחרה בקטגורית ניסאן ג'וק, את הדור הרביעי של MX-5 האייקונית ועוד
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, נערכת לקראת מתקפת דגמים חדשים בשוק הישראלי. חלקם מיועדים לקסום לחברות ציי הרכב, אחרים ללקוחות הפרטיים ואחד אפילו לחובבי הנהיגה.

    מאזדה 2 ו-CX-3
    ראשונה היא מאזדה 2 החדשה שצפויה להגיע בתצורת האצ'בק וסדאן לקראת סוף הרבעון הראשון של 2015. במקור תכננה היבואנית לייבא את הדגם ממפעלי החברה בצפון אמריקה ולהשיקו בישראל בסוף 2014. אך לבסוף החליטה לייבא את הדגם ממפעלי החברה בתאילנד (כפי שהיה בדור הקודם) וכתוצאה מכך ההשקה בישראל נדחתה במספר חודשים.

    מאזדה 2 החדשה הוצגה רשמית בתצורת האצ'בק בתערוכת פריז האחרונה (אוקטובר), כאשר גרסת הסדאן טרם נחשפה. זו המכונית הרביעית של מאזדה שמציגה את טכנולוגיות ‘סקאי אקטיב’ שעיקרה שם שיווקי למרכב קל ושימוש במנועים ותיבות הילוכים שתורמים לחסכון בדלק.

    אחת מנקודת התורפה בדגם הקודם היה מרווח בתא הנוסעים. בהתבסס על ממדיה החיצוניים של המכונית החדשה נראה שבעיה זו נפתרה. הדור החדש ארוך בכ-14 ס”מ וגבוה ב-2.5 ס”מ. בסיס הגלגלים שרומז על המרווח בתא הנוסעים צמח ב-6 ס”מ מאוד משמעותיים. הרוחב נותר כשהיה.

    המכונית תוצע בישראל עם מנוע ה-1.5 ליטר החדש שמוכר לנו מה-3, ועם תיבת אוטומטית בעלת שישה הילוכים.

    כמעט במקביל תשיק היבואנית את CX-3 – רכב פנאי קטן שיתחרה בכלים דוגמת ניסאן ג’וק, שברולט טראקס ואחרים. רכב הפנאי החדש שייחשף לראשונה בתערוכת לוס אנג'לס (שתפתח בעוד כשבוע ב-20 בנובמבר), מבוסס על פלטפורמת מאזדה 2 החדשה ומציע את אותם מנועים ותיבות הילוכים. אלינו הוא יגיע עם אותו מנוע שנמצא ב-2 החדשה (1.5 ליטר ותיבת שישה הילוכים של היצרנית).

    מאזדה MX-5
    באמצע 2015 תגיע לישראל MX-5 החדשה – דור רביעי למכונית האייקונית. הדור הראשון של MX-5 הוצג בתערוכת שיקאגו 1999 וחשיפת הדור החדש שמורה לאותה תערוכה 16 שנה אחר כך (שתיערך בפברואר 2015) למרות שכבר הוצגה חלקית ללקוחות נבחרים במהלך ספטמבר.

    בכל הנוגע למכונית החדשה מאזדה שומרת על הקלפים קרוב לחזה ומטפטף מידע אודותיה במתינות. לטענת היצרנית המכונית תהיה “ממוקדת נהג” לא פחות מהדור הקודם, וחלוקת המשקל תהיה בדיוק 50:50, מלפנים ומאחור.

    בעבר דובר על כך שמאזדה ואלפא רומיאו ישתפו פעולה לבניית רודסטר משותפת לשתיהן, אבל כשסרג’יו מרקיונה, מנכ”ל פיאט-קרייזלר, הציג לפני מספר חודשים את תוכניות אלפא לשנים הקרובות, שיתוף הפעולה עם מאזדה לא הוזכר. שתיקה זו עשויה לחזק דיווחים שפורסמו ברשת לפיהם הפרויקט נגנז וכל אחת מהיצרניות תמשיך בפיתוח עצמי בנפרד.

    מתחילת פנים למאזדה 6 ו-CX-5
    בתערוכת לוס אנג'לס, לצד מאזדה CX-3 החדש, תציג היצרנית עדכונים קוסמטיים עבור מאזדה 6 ו-CX-5, והדגמים המחודשים יגיעו אלינו במהלך 2015. מאזדה פותחת כאן במהלך של שתי מתיחות פנים נפרדות עבור כל דגם. מתיחות הפנים הראשונות ירוכזו בעיקר בשינוי עיצוב תא הנוסעים והחלפת סביבת הנהג בכזאת שמזכירה את זו של מאזדה 3, עם מסך מגע גדול שמותקן על-גבי הדשבורד. בנוסף יעודכנו החומרים בכדי להגביר את תחושת האיכות ותורחב רשימת האבזור. כשנה לאחר מכן תבוצע מתיחת פנים שנייה אשר תרוכז בעיצובן החיצוני של שתי המכוניות.

    כפי שכבר דיווחנו על כך בעבר, נראה שזהו הכיוון החדש של תעשיית הרכב – שתי מתיחת פנים במהלך מחזור חיי כל דגם, במקום עדכון אחד גדול. הסיבה לכך היא הקצב הגבוה בו משתנים תחומי האלקטרוניקה והגאדג’טים ובעקבות כך דרישות הלקוחות.

    מאזדה 5 ו-CX-9
    במהלך 2015 היצרנית מתכננת להפסיק את ייצור מאזדה 5 אשר מבוסס על פלטפורמת מאזדה 3 הקודמת, ולא להציג לדגם מחליף. לטענת היצרנית היות ופלח השוק של מיניוואנים קומפקטים מצטמצם לטובת ג’יפונים וקרוסאוברים, הם מעדיפים להתרכז בקטגוריות המתחזקות.

    https://www.youtube.com/watch?v=lOaNFuMXvFk

    בדלק מוטורס מודעים לכך ועל כן מצטיידים במלאי מאזדה 5 שיענה על דרישות השוק בישראל עבור כל שנת 2015 ואולי מעט מעבר לכך. ובכל זאת כדי למלא את חלל שייווצר אצלנו עם הפסקת הייצור של מאזדה 5, ולא לוותר לגמרי על פלח דגמי שבעה מושבים, בדלק מוטורס בוחנים את ייבוא מאזדה CX-9 – הקרוסאובר הגדול של היצרנית. זה לא יקרה השנה אלא רק לאחר מתיחת הפנים שצפויה בדגם במהלך 2016. במסגרת מתיחת הפנים יוחלף בין היתר מנוע ה-V6 בנפח 3.5 ו-3.7 ליטר, במנוע ה-2.5 ליטר ארבעה צילינדרים מוגדש טורבו מסדרת “סקייאקטיב”. פרטים אודות המנוע אין, אבל ההערכה היא שהוא יוצע גם בגרסה הספורטיבית של מאזדה 3 (שעד כה לא נמכרה בישראל), ושם הוא יפיק בסביבות 300 כ"ס.

    CX-9 מיוצר במפעלי היצרנית בהירושימה, יפן, וזהו אחד השרידים האחרונים שנותרו לעידן הבעלות החלקית של פורד במאזדה. הדגם מבוסס על פלטפורמה משותפת למאזדה ולפורד שעליה בנויות מאזדה 6 וגם פורד אדג’.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    תוכניות מאזדה ל-2015: מה-2 החדשה ועד המיאטה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.