• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אולם התצוגה החדש של דאצ'יה ממוקם בלב איזור הטרייד-אין של פתח-תקוה, והוא אחד הגדולים בישראל. הרעיון הייחודי לו: שלם במקום ותוכל לצאת עם מכונית שכבר עברה את תהליך הרישוי

    ההכנות לפתיחת אולם התצוגה הראשי של דאצ'יה הולכות ונשלמות, לקראת ההשקה הרשמית של מותג ה'לואו-קוסט' בעוד כשבועיים.

    חברת קרסו מוטורס, יבואנית רנו וניסאן לישראל, לקחה את האולם ברחוב ז'בוטינסקי 92 בפתח תקוה, אשר שימש עד לא מכבר כסניף של 'אופיס דיפו', והפכה אותו לאחד מאולמות התצוגה הגדולים בישראל.

    מה שמיוחד באולם זה, יחסית לכל אולמות התצוגה האחרים בישראל, הוא הניסיון להקנות תחושה של "שלם וסע" (או, מאנגלית, "שלם ושא"): בצידו השמאלי של האולם חונות בחניה דו-קומתית שמונה מכוניות שכבר עברו את תהליך הרישוי והן מוכנות ליציאה מיידית.

    אנשי קרסו אמנם הפעילו שיטה דומה באולם התצוגה המרכזי של רנו ברחוב ריב"ל בתל-אביב, אולם שם נמצאו המכוניות עצמן מחוץ לאולם. שיטת ההצבה של דאצ'יה יוצרת סוג של "לחץ מכירה" שמקובל ברשתות קמעונאיות.

    תמהיל המכוניות שניצבות כרגע באולם הענק מעיד על-כך שיבואני דאצ'יה מאמינים שאת עיקר העניין יעורר בשלב ראשון הג'יפון שלהם – 'דאסטר'. מספר היחידות של 'דאסטר' שפזורות באולם רב מכל שאר הדגמים האחרים יחד.

    ככל הידוע דאצ'יה תפעיל לפחות שלושה אולמות מסוג זה ברחבי הארץ, ועיקר הדגש יהיה על מכירה ללקוחות פרטיים.

    הבעיה הגדולה של דאצ'יה בהקשר הישראלי היא היעדרן של תיבות הילוכים אוטומטיות, אשר לא צפויות להופיע עד לשנת 2017.

    דגמי דאצ'יה יוצעו במחירים מאד אטרקטיביים, אשר צפויים לעניין גם לקוחות טבעיים של מכוניות משומשות, ומבחינה זאת מיקום האולם על ציר ז'בוטינסקי (הידוע למרבה הצער גם בכינוי 'ציר המוות') מתבקש מאליו. בסמוך לו נמצאים מגרשי הטרייד-אין הגדולים של לובינסקי טרייד ושל כלמוביל טרייד-אין, ולא רחוק משם ממוקמים גם מגרש של אלבר ושל מתחרים נוספים.
    מכוניות דאצ'יה אמורות להימכר ברמת מחיר שמקובלת בקטגוריית גודל אחת נמוכה יותר (למשל סופר-מיני במחיר של מיני).

    בעת ההשקה יוצעו אצלנו שני דגמים שיתחרו בקטגוריות מאד פופולריות – סופר-מיני וג'יפון, וכן מיני-מיניוואן זול ומכונית מסחרית אחת. כל מכוניות דאצ'יה מבוססות על פלטפורמת הדור הקודם של רנו וניסאן שעליה בנויוים הדורות הקודמים של קליאו.

    סאנדרו (Sandero) היא מכונית סופר-מיני שהושקה בעולם לפני כשנתיים, ואצלנו תוצע עם מנוע הטורבו-בנזין בנפח 900 סמ"ק אשר מניע בין השאר גם את קליאו החדשה. בנוסף היא תוצע גם עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר.

    כדי להתחרות במכוניות הסופר-מיני הידניות שמוצעות כיום בשוק, ומציעות רמת איבזור ובטיחות גבוהה יותר, צריכה סאנדרו לעלות סביב ה-60,000 ש"ח לכל היותר.

    דאצ'יה סאנדרו
    דאצ'יה סאנדרו

    הדגם המעניין ביותר של דאצ'יה צפוי להיות הג'יפון דאסטר (Duster), מפני שעבור חובבי הג'יפונים והג'יפים – ובמיוחד מי שבאמת נוהגים בשטח – תיבה ידנית היא לא בהכרח חסרון. דאסטר הישראלי יונע באמצעות מנוע הבנזין בנפח 1.2 ליטר מוגדש הטורבו, ועם מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר.

    דאצ'יה דאסטר
    דאצ'יה דאסטר

    דאסטר אמנם קטן במימדיו מרוב הג'יפונים, דוגמת מאזדה CX-5, אבל לא מן הגדולים שבין הקרוס-אוברים הקטנים כמו סוזוקי S-CROSS. הוא מיוצר ברומניה ואמור להיות הג'יפון הידני הכי פחות יקר שיוצע בישראל בשנים הקרובות.

    'לודג'י' אמנם נראה כמו מכונית מסחרית לא הכי יפה בעולם אבל זהו למעשה מיני-מיניוואן שיכול להתחרות בכל 'נושאי האנשים', במיוחד בזכות העובדה שיש לו שבעה מושבים. לודג'י חולק מכלולים עיקריים ואת מפעל ההרכבה המרוקאי עם 'דוקר' (ראו בהמשך), וגם את שני המנועים שאיתם יוצע אצלנו בישראל: מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר ומנוע 1.5 ליטר טורבו-דיזל.

    דאצ'יה לודג'י
    דאצ'יה לודג'י

    כאמור, לודג'י הוא אמנם מיני-מיניוואן קצר ודי צפוף בגרסת השבעה מושבים, אבל מחיר אטרקטיבי יפצה בגדול על החסרונות הללו.

    'דוקר' הוא למעשה גרסת הטנדרון המסחרית של לודג'י, הוא נראה טוב ממנו ומתחרה בטנדרונים הקטנים יותר כמו פיאט פיורינו או רנו קנגו. מחיר מחירון נמוך של טנדרון כזה עשוי להפוך אותו למשתלם מאד למקבלי "רכב צמוד" מהעבודה, בזכות מס 'שווי שימוש' נמוך.

    דאצ'יה דוקר
    דאצ'יה דוקר

    כאמור, לודג'י ודוקר מיוצרים במקביל באותו מפעל ייצור של רנו-דאצ'יה במרוקו, ואלה יהיו כרגע שני הדגמים היחידים שמיובאים אלינו משם.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    דאצ'יה שמה גז: אולם התצוגה הראשי כמעט מוכן

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.