• Ad
  • ג'רמי קלארקסון עשוי להשלח ל-3 שנים בכלא בארגנטינה

    שנה לאחר שצוות "טופ גיר" הותקף בארגנטינה וחולץ ממנה בעקבות לוחית רישוי ברכבו של קלארקסון אשר רמזה על מלחמת פוקלנד ועוררה את זעמם של המקומיים, הוגש לבית המשפט במדינה כתב אישום נגד המנחה המפורסם בטענה שלאחר שפרצה המהומה קלארסון שינה את לוחית הרישוי ברכבו ונסע עם מספרים מזויפים - עבירה שעל פי החוק המקומי נחשבת לפלילית ועשויה לגרור עונשי מאסר של עד 3 שנים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
    ג'רמי קלארקסון. צילום: וויקימדיה
    ג'רמי קלארקסון. צילום: וויקימדיה

    אין ספק שג'רמי קלארקסון, המנחה האגדי של "טופ גיר" לשעבר, יזכור את שנת 2015 כסוערת במיוחד. אחרי שפוטר בחודש מרץ מהתוכנית אותה הגיש מאז שנות ה-80 בעקבות תקרית אלימה עם עוזר הפקה, כעת מסתבר שקלארקסון עשוי גם להשלח לכלא לתקופה של עד שלוש שנים בעקבות תקרית אחרת שהתרחשה במהלך צילומים לספיישל חג המולד של "טופ גיר" בשנה שעברה בארגנטינה.

    בדומה לאין סוף מסעות בכל קצוות העולם עם רכבים חדשים וישנים, גם ספיישל חג המולד האחרון של "טופ גיר" היה אמור לכלול מסע דרכים של שלושת המנחים ומשימות מוטוריות שונות ומשונות.

    עוד על "טופ גיר" ב-TheCar:
    גם אתם יכולים להיות המנחים של טופ גיר
    מנחי טופ גיר חוזרים עם תוכנית רכב חדשה באמזון
    משלימים את החסר: ריצ'ארד האמונד וג'יימס מיי צילמו השלמות ל"טופ גיר"

    בתחילת הצילומים הכל התנהל כמתוכנן ועל פי התסריט המהוקצע, כשקלארקסון נוהג בפורשה 928, ג'יימס מיי בלוטוס אספרי וריצ'ארד האמונד בפורד מוסטנג, אבל בשלב מסוים אזרחים ארגנטינאים שנתקלו בצוות ההפקה שמו לב שלוחית הרישוי על הפורשה של קלארקסון היא H982FKL.
    סביר להניח שמרביתכם לא רואים שום סיבה להתעכב על הלוחית הזו, אבל לארגנטינאים המספר וצירוף האותיות בסופה של לוחית הרישוי הזכירו את מלחמת פוקלנד שהתרחשה בין בריטניה לארגנטינה בשנת 1982 (אחרי שהארגנטינאים פלשו לאיים שהיו בשליטה בריטית) והותירה בדרום אמריקאים לא מעט צלקות.

    הדבר זכה לתהודה מהירה ברשתות החברתיות במדינה ובאתרי אינטרנט שונים ואף הגיעה למהדורות החדשות, וצוות התוכנית זכה לשלל גידופים וקריאות לנקמה. בצוות ההפקה ניסו להנמיך להבות והסבירו שמדובר בצירוף מקרים תמים, בלוחית שהייתה על הרכב המשומש שקלארקסון רכש בהתאם להגדרות המשימה לפני היציאה למסע ושאף אחד לא שם לב למשהו חריג בצירוף המספרים והאותיות שעל הלוחית.

    המסע בארגנטינה, שימו לב ללוחית של הפורשה. צילום: אוטובלוג ארגנטינה
    המסע בארגנטינה, שימו לב ללוחית של הפורשה. צילום: אוטובלוג ארגנטינה

    אבל הארגנטינאים לא ממש קנו את זה והיו משוכנעים, לנוכח הרקורד ה"מרשים" של צוות ההפקה ובמיוחד של קלארקסון בהסתבכויות ובתקריות בינלאומיות בשל מגוון הצהרות ומעשים במהלך השנים שהיו רחוקים מפרוטוקול הנימוס הדיפלומטי ומתקינות פוליטית, כי הדבר נעשה במיוחד כדי לצחוק ולהעליב את המקומיים.

    ככל שהימים עברו המקרה זכה ליותר פרסום עד שבשלב מסוים חמומי מוח מקומיים ארבו ותקפו באבנים את השיירה של המנחים וצוות ההפקה. מכוניות המנחים ננטשו בצד הדרך ואילו צוות ההפקה, קלארקסון, מיי והאמונד חולצו בחסות המשטרה למלון יוקרתי סמוך.
    אך ההמון לא הרפה והמשיך לרגום באבנים את המלון ולאיים כי ישחט את המנחים אם אלה ימשיכו בצילומים. בשלב זה המנחים הוברחו מהמדינה והצילומים, כאמור, לעולם לא הגיעו לכדי סיום.

    כעת מסתבר שקצת לפני התקרית האלימה קלארקסון, בהתייעצות עם צוות ההפקה, החליט, בנסיון להנמיך את הלהבות, להחליף את לוחיות הרישוי הבעייתיות של ההפורשה בלוחיות אחרות עם האותיות H1 VAE.

    אבל בעוד שלא הייתה שום בעיה חוקית לעשות שימוש בלוחיות הפוגעניות שעימן נכנסה הפורשה לארגנטינה, החלפת לוחיות, מן הסתם, אסורה בחוק.

    מסתבר שבארגנטינה לא מדובר בעבירה טכנית אלא במעשה פלילי שעל פי חוק העונשין עשוי לגרור גם עונש של מאסר בפועל לתקופה שבין חצי שנה לשלוש שנים.

    על אף שבהחלט ניתן להבין את המניעים שהביאו את קלארקסון להחליף את לוחיות הרישוי ולמרות שבתחילה מריה כריסטינה, שופטת במחוז הדרומי של ארגנטינה החליטה לא להגיש כתב אישום נגד קלארקסון, לאחרונה שלושה תובעים מטעם המדינה החליטו לערער על סגירת התיק, לפתוח בחקירה חוזרת ולפנות לבית המשפט בדרישה שזה יעמיד את קלארקסון ואת צוות ההפקה לדין באשמת זיוף.

    עם זאת, עושה רושם שמאחר שהמשפט מתנהל בארגנטינה, מדינה שקלארקסון ככל הנראה לא מתכוון לפקוד בקרוב ומאחר שאין הסכם הסגרה בין בריטניה למדינה הדרום אמריקאית סביר להניח שלא נראה בקרוב את קלארקסון מאחורי סורג ובריח.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.