• Ad
  • ג'נרל מוטורס עוקבת אחריך

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אחת האמרות המפורסמות ביותר בעידן הדיגיטלי היא שאם את/ה מקבל משהו בחינם, כנראה שמה שמוצע למכירה זה את/ה. אז אחרי שמסרת לגוגל ולפייסבוק את כל מה שקשור לחיים האישיים שלך, כולל אינסוף דברים שאפילו לא ידעת על עצמך, אולי לא באמת יהיה אכפת לך שגם ג'נרל מוטורס תדע על כל נשימה, הרהור, חרחור או, רחמנא ליצלן, נפיחה שלך.

     

     

    נושא ההרצאה שנשאה לפני כשבועיים סג'ין פארק (Saejin Park), המנהלת שאחראית ל"המרת מידע דיגיטלי" בג'נרל מוטורס (Director, Global Digital Transformation) בכנס של איגוד המפרסמים האמריקני, היה – לא פחות ולא יותר: "מינוף השימוש במידע לצורך יצירת מקורות הכנסה חדשים" (Leveraging data to drive new revenue streams). לדברי פארק, ג'נרל מוטורס "מפיקה תובנות עמוקות אודות האופן שבו הלקוחות שלה מקשיבים לרדיו במכוניות שלהם", ובתרגום חופשי לעברית – עוקבת אחרי כל פעולה שלהם ומנטרת אותה.

    נכון, כנראה שאסור לנו להיתמם – אחרי הכל שירותי הקישוריות (connectivity) של מערכות המולטימדיה במכוניות שלנו אל מוקדי השירות של יצרניות הרכב משרתים אותם לא פחות, וכנראה אף יותר, מאשר אותנו, אבל מאז עידן הטלפון החכם נראה שאנחנו מתמסרים, בכלל בלי למצמץ, לאינסוף גופים שקונים אותנו בזול.

    לדברי פארק, לג'נרל מוטורס "יש יתרון תחרותי ניכר מבחינת האפשרות שלה ליצור מקורות הכנסה חדשים עבור עצמה באמצעות "מינוף נתונים" של יותר מתשעה מיליון משתמשים בכלי רכב מחוברים אשר נעים כיום על כבישי ארצות הברית. למען הסר ספק, כאשר פארק מדברת על "מינוף נתונים" היא מתכוונת לניתוח, שימוש ומכירה של המידע של המשתמשים האלה לצדדים שלישיים תמורת כסף. "כלי רכב אלה", הסבירה פארק", "מייצרים כמויות אדירות של נתונים לגבי הביצועים שלהם (למשל לחץ אוויר בצמיגים, צריכת דלק, שימוש בתחנות הרדיו השונות או אפילו כל נעילה של כל אחת מחגורות הבטיחות השונות ברכב), בטיחות והתנהגות הנהג (למשל מהירות הנסיעה, בלימות חרום ומיקום – נתונים שמאד מעניינים את חברות הביטוח -ג.מ.)…

    "תעשיית הרדיו ותעשיית הרכב קיימות זו לצד זו קרוב למאה שנים, אבל לא נוצרו ביניהן כמעט אינטראקציות לאורך השניים. כעת, על-ידי ניטור ההעדפות של המשתמשים והבנת הרגלי ההאזנה שלהם לתדרי AM , FM (הפופולריים מאד בארה"ב – ג.מ.), ורדיו דיגיטלי לווייני (XM) אנחנו מחזקים את שיתוף הפעולה הזה". פארק אמרה בהרצאתה שהחברה קיימה כבר פיילוט בלוס אנג'לס, קליפורניה, ובאזור שיקאגו, מישיגן, אשר מנטר את הרגלי ההאזנה של כ-90 אלף משתמשים: "אנחנו יכולים לדעת אם הם הקשיבו לתוכנית או לפרסומת עד הסוף", היא אמרה, "או שמא החליפו לתחנה אחרת באמצע תשדיר פרסום", והיא גם הדגימה את הנתונים שנאספו בניסוי הזה, אשר נערך בין נובמבר 2017 עד לינואר 2018. אחת הנגזרות של ניתוח המידע הזה היא יצירת פרופילים פסיכולוגיים והתנהגותיים שונים של משתמשים. פארק הדגימה: "יכול להיות סביר יותר שנהג של קאדילק אסקלייד יקשיב לתדר 101.5, בעוד שמישהו אחר, שנוהג ברכב בגודל זהה של מותג אחר, למשל GMC יוקון, יקשיב לתחנה שבתדר 101.1".

     

     

    מבחינת המפרסמים מדובר, כמובן, במכרה זהב של מידע ממוקד, בעיקר כאשר מדובר ברדיו שהוא מדיה חד כיוונית בעיקרה. כך הם יכולים להתאים בדרך טובה יותר את הפרסום שלהם לקהל יעד רלבנטי. אבל מה זה אומר לגבי אפשרויות אחרות של שימוש במידע הזה?

    פארק ענתה, אמנם באופן חלקי, על השאלה המטרידה הזאת כאשר אמרה: "ממצאים מניתוח נתונים כזה יכולים לעשות את דרכם במהירות באמצעות "המערכת האקולוגית" של מחלקת השיווק של ג'נרל מוטורס. זה מאד טבעי עבורנו להגיע לחברים שלנו בסוכנויות של קאדילק או שברולט".

    מרגע שזה מתחיל, זה לא נגמר בזה, כמובן. פארק הוסיפה ש:"יישומים עשויים בסופו של דבר להגיע לרבדים נוספים. אנחנו מחפשים דרכים להשתמש בנתונים. זאת בעיה מורכבת… אבל בג'נרל מוטורס באמת מעוניינים לגלות את הפוטנציאל שטמון ביכולות האלה".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.