• Ad
  • ZF, אחת מספקיות המשנה הגדולות של תעשיית הרכב, רכשה 60% מחברת פתרונות הניידות ההולנדית 2getthere. יצרניות הרכב מותקפות מכל הכיוונים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת ZF הגרמנית, אחת מספקיות המשנה הגדולות של תעשיית הרכב, רכשה 60% מן הבעלות בחברת פתרונות הניידות ההולנדית הוותיקה 2getthere. שתי החברות לא נקבו בסכום הרכישה, אבל העסקה עצמה מאד מעניינת מפני שהיא מצביעה על נתיב עצמאי שבו פוסעות כיום גם ספקיות המשנה הגדולות במהלך מהפיכת התחבורה החכמה ובדרך אל המכונית האוטונומית.

     

    במונחי תחבורה חכמה 2getthere היא אחת החברות הוותיקות ביותר שפעילות כיום. החברה הוקמה כבר בשנת 1984 ולאורך השנים התמחתה בכלי רכב רובוטיים וציוד שינוע למחסנים. היישומים הראשונים שפותחו על ידה היו כלי רכב רובוטיים "מודרכים אוטומטית" שפעלו במחסנים ובשטחים תפעוליים כמו נמלים ומסופי מכולות, ומשם היא התפתחה לתחום כלי הרכב הרובוטיים להובלת מטענים ובני אדם.
    לחברה יש מוצר עיקרי שמכונה TOMS, וזאת מערכת פיקוח, ניטור ותפעול לכלי רכב רובוטיים לסביבה מעורבת – כלומר כזאת שבה מתהלכים גם בני אדם. getthere2, יחד עם סדנת עיצוב הרכב האיטלקית הנודעת 'זגאטו', פיתחה גם שני כלי רכב להסעת נוסעים: האחד מיועד להסעת 4-6 נוסעים, והאחר להסעת 12 עד 24 נוסעים, והכל כמובן באופן אוטונומי ובתוך מתחמים מוגדרים כמו שדות תעופה ופארקי שעשועים. מערכת עובדת ראשונה בתחום זה הופעלה על ידי החברה כבר בשנת 1997 בנמל התעופה העצום סכיפהול שליד אמסטרדם, הולנד, ודור שני של מוצרים, עם הנחיית GPS, הושק כבר בשנת 2006.

     

    מבחינת ZF מדובר בהשקעה אסטרטגית שמרחיבה את דריסת הרגל בתחום התחבורה החכמה בכלל, ובפרט בתחום "ניידות כשירות" (MAAS). הפעילות הקיימת של ZF החלה עם רכישת e.GO Moove הגרמנית, אשר מפתחת מיניבוס אוטונומי, וכן נתח מן הבעלות בחברת Transdev הצרפתית (לשעבר Veolia Transdev) שהיא אחת ממפעילות התחבורה הציבורית הגדולות במערב אירופה, עם פעילות ב-20 מדינות.

    כאשר מביטים בכל הפורטפוליו הזה ברור ש-ZF מתייחסת לתחבורה החכמה בראיה אסטרטגית מתוך כוונה לפתח טכנולוגיות ונוכחות בתחום. ZF עצמה מביאה לשולחן לא רק יכולת הנדסית ו-104 שנות ניסיון אלא גם התמחות ספציפית בתחום הרכב בכלל, ורכיבים כמו מערכות הינע ותיבות הילוכים בפרט. וולף-הנינג שיידר, יו"ר מועצת המנהלים של ZF, אמר ש"ל-2getthere יש יותר משלושה עשורים של ניסיון בשוק הרכב האוטונומי ויכולות ייחודיות בתחום ההנדסה והתוכנה. רכישה זאת תומכת באסטרטגיה של ZF להפוך לספקית מערכות תחבורה עצמאית מובילה בשוק הניידות החדש והמתפתח במהירות".

    חמש האגורות שלנו:

    ספקיות משנה גדולות נוספות, למשל בוש הגרמנית, פעילות בתחום התחבורה החכמה גם באופן עצמאי, ועוסקות ברכישת סטארטאפים וטכנולוגיות. במקביל, ספקיות משנה סולדיות יותר, כמו דנסו היפנית, ממשיכות ללכת בנתיב הבטוח – יד ביד עם יצרניות רכב. עבור יצרניות הרכב מדובר במהפיכה בסיכון גבוה מכיוון שרכב אוטונומי – כפי שהוכיחה גוגל – לא חייב להתבסס על כלי רכב קונבנציונליים ועל אמצעי הייצור של כלי רכב כאלה. במילים אחרות, רף הכניסה לתחום נמוך יחסית, ויצרניות הרכב מוצאות את עצמן מותקפות מצד אחד על-ידי חברות הטכנולוגיה כמו גוגל ו'אובר, ומצד שני על-ידי ספקיות המשנה שלהן עצמן.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    גם ספקיות המשנה רוצות תחבורה חכמה: ZF השתלטה על 2getthere

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.