• Ad
  • ג'יפ קומפאס חדש הושק בישראל

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת סמל"ת השיקה הבוקר (ב') בישראל את ג'יפ קומפאס החדש, אחד הדגמים החשובים עבור מותג השטח האמריקני, עם תג מחיר שמתחיל ב-210 אלף ש"ח. המטרה: לאתגר מצד אחד את רכבי הפנאי הקומפקטים של מותגי היוקרה (אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40), ומצד שני למשוך את הלקוחות של גרסאות מאובזרות של רכבי פנאי ממותגים עממים יחסית (מאזדה CX5 בגרסת 2.5 ליטר, פולקסווגן טיגואן, קיה ספורטאז' 1.6 טורבו או קארוק 1.5 עם הנעה כפולה).

    זהו אחד הכלים החשובים ביותר עבור ג'יפ, וניסיון מחודש של המותג האמריקני הקלאסי להתברג לקטגוריה הקומפקטית עם מוצר יוקרתי אשר אמור לטשטש רושם עלוב שהשאירו הקומפאס/פטריוט המושמצים מן העשור הקודם. כלים אלה, שפותחו בעידן דיימלר-קרייזלר, קיבלו ציונים נמוכים בסעיפי שביעות הרצון, וביקורות שליליות בסקרי דעת הקהל.

    קומפאס החדש אמור לקדם את המותג ג'יפ כלפי מעלה, אל פלח הפרימיום שאליו מנסה קונצרן פיאט-קרייזלר לשייך אותו. זאת סנונית ראשונה לאסטרטגיה של סרג'יו מרקיונה ופיאט קרייזלר, כפי שהוצגה בעולם לפני מספר ימים, שעיקרה לנצל את הפופולריות של המותג ולייצר אותו גם באיטליה, במקום מוצרים של פיאט שייצורם יועבר לבסיסי ייצור זולים יותר.

    על קצה המזלג, לקומפאס יצטרפו בשנים הבאות גרנד צ'רוקי חדש גם בגרסת 7 מושבים, רכב פנאי קטן וזול מהרנגייד, ומצד שני גם דגמי קומנדר וגרנד וגוניר הגדולים והיקרים, כמו גם גרסת טנדר לרנגלר החדש.

    עבור השוק המקומי גדולה חשיבותו של קומפאס החדש לא פחות: מאז שזיכיון היבוא של קבוצת קרייזלר, יחד עם ג'יפ, עבר לידי סמל"ת, לפני כשנתיים, המותג האמריקני צומח ועולה, אבל עד היום לא הציע מוצר שפונה לפלח השוק המרכזי ולקהל הרחב, כלומר רכב פנאי קומפקטי בסגמנט C. קומפאס החדש, שהוא הג'יפ החדש הראשון המושק על ידי סמל"ת, נכנס בדיוק לנישה זאת מבחינת הגודל, וגם מבחינת התמחור: בין 210 ל-230 אלף ש"ח. מחירים אלה נמוכים ממחירי גרסאות הבסיס של המתחרות הגרמניות, ובמיוחד בהתחשב בכך שהוא מוצע עם חבילת אבזור עדיפה וערך מוסף שנובע מיכולת שטח ומהילת המותג.

    בסמל"ת רוצים למתג את ג'יפ כמותג פרימיום, בהתאם לאסטרטגיה הכוללת של היצרן, וזה מסביר מדוע אולם התצוגה החדש של המותג הוקם בהרצליה פיתוח בצמוד לזה של אלפא רומיאו. בשלב ראשון מצהירים אנשי היבואנית על מספר קטן של מכוניות שהוקצו לישראל – בין 300-400 כלים בשנה בלבד. בשנה הבאה יוטל עיקר הנטל של מותג ג'יפ בישראל על כתפי 'קומפאס'.

    ג'יפ קומפאס מוצע אצלנו רק עם מנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר של קבוצת פיאט-קרייזלר (מוכר מדגמים של אלפא רומיאו ג'ולייטה ומג'יפ 'רנגייד') עם הספק של 170 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם תשעה יחסי העברה. גרסת 2.4 ליטר אטמוספרית, שמוצעת בעולם בגרסת 'טריילהוק' הקרבית, לא מגיעה ארצה, למרות שהיא זמינה באפיקי היבוא האישי. לדברי אנשי היבואנית הסיבה לכך היא רצון להתמקד במנוע הטורבו המודרני יותר.


    בתחום השטח לקומפאס יש מה להציע, והוא כלי כפול הנעה חריג בנישה שבה רוב המתחרים נמכרים רק, או בעיקר, בגרסאות הנעה קדמית. לקומפאס יש הנעה כפולה "לפי דרישה", עם מצב 'כביש', מצב 'שטח' ומצב"נעול" לחלוקת כוח קבועה. הוסיפו לכך מרווח גחון מכובד של 21.5 ס"מ ולפחות על הנייר הוא יכול להגיע יותר רחוק מרוב מתחריו.

    בתחום הבטיחות והאבזור מצויד קומפאס כסטנדרט עם מערכת בלימת חירום אוטונומית, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת זחילה בפקקים. אל אלו נוספים בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, בלם יד חשמלי, דלת תא מטען חשמלית וריפודים משולבי עור. "בחבילת הלימטד פלוס" ישנם גם חישוקי "19 במקום "17 בגרסה הסטנדרטית, גג בצע שחור, גג שמש פנורמי ופנסי קסנון.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.