• Ad
  • יבואנית פיג'ו וסיטרואן החלה בשיווק גופיל 'G3' - מיני משאית חשמלית בעלת יכולות מגוונות שמיועדת לאזורים תפעוליים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ד.ל.ב מוטוספורט, מקבוצת דוד לובינסקי, יבואנית פיז'ו וסיטרואן, החלה בשיווק גופיל 'G3' – מיני משאית חשמלית המתאימה לאזורים תפעולים. בשל ממדיה הצנומים ומשקלה הקל יכולים לתפעלה בעלי רישיון ב'.

    חברת גופיל (Goupil) הצרפתית נוסדה בשנת 1996 והתמחתה במכסחות דשא וכלים חקלאיים. בשנת 2001 הציגה החברה את G3 – מיני משאית חשמלית קטנה וב-2010 את G5 – מיני משאית מעט גדולה יותר עם מנוע היברידי פלג אין (מנוע חשמלי נטען משקע ביתית ומנוע בנזין קטן המשמש כמאריך טווח). בשנת 2011 נרכשה החברה על-ידי חברת פולאריס האמריקנית וזו גרמה לתנופה שיווקית אדירה. עד היום מכרה גופיל כ-8,000 כלי רכב חשמליים לכ-4,000 לקוחות שונים ב-40 מדינות בעולם כאשר את צעדיה בישראל היא החלה לאחרונה על ידי יבואנית פולאריס (ד.ל.ב מוטורספורט).

    בינתיים תשווק בישראל רק G3 הקטנה בהיצע היצרנית המציעה מידות צנועות יותר משל מכונית עירונית. המשאית הקטנה תוצע בשני אורכי מרכב: 322 ס"מ עם בסיס גלגלים של 140 ס"מ או 373 ס"מ ובסיס גלגלים של 191 ס"מ. ממדי הרוחב והגובה זהים בשני המקרים ועומדים על 110 ס"מ רוחב ו-200 ס"מ גובה. משקלה היבש של G3 נע בין 800 ק"ג לטון אחד (תלוי בתצורה ובייעוד) והיא מציעה יכולת העמסה של עד 700 ק"ג ויכולת גרירה של עד 3 טון.

    למשאית מנוע חשמלי שמפיק 16.6 כ"ס. זה לא נשמע הרבה אבל לכלי רכב קל יחסית שמהירותו גם מוגבלת ל-40 קמ"ש כנראה שלא צריך יותר. המנוע ומצברים ממוקמים לאורך שדרת המשאית בכדי לשמור על מרכז כובד נמוך (חשוב לאור רוחבה הצר וגובהה הרב של המשאית) ואלה מספקים טווח נסיעה של 60-100 ק"מ (תלוי בסוג המצבר בין 180 אמפר/שעה ל-400 אמפר שעה). זמן הטעינה נע בין שש לעשר שעות. היות ומדובר במנועים חשמליים שאינם פולטים עשן ושאר מזהמים, המיני משאית יכולה להיכנס לתוך מחסנים וחללים סגורים ומכאן ייחודיותה.

    G3 מיועדת לשני נוסעים, מיועדת לאזורים תפעולים ומוצעת במגוון תצורות ומרכבים כגון: ארגז פתוח ומתרומם, ארגז סגור, ארגז קירור ועוד. היא גם מוצעת עם מגוון מערכות ייעודיות כמו מערכת שאיבת עלים, איסוף אשפה, כבאית ועוד.

    מחירה עומד על 90,000 שקלים לפני מע"מ ולשם תפעולה נדרש רישיון ב'.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    גופיל G3: מיני משאית חשמלית לאזורים תפעוליים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.