• Ad
  • גוגל נגד אובר: "ענקית שיתוף הנסיעות גנבה את הטכנולוגיה האוטונומית שפיתחנו"

    בתביעה חסרת תקדים בחומרתה גוגל טוענת שעובד לשעבר של החברה שהקים סטארט-אפ שנרכש על ידי אובר גנב 14 אלף מסמכים הקשורים לפרויקט המכונית ללא נהג של גוגל והעתיק את הרדאר המתקדם שהחברה פיתחה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לכולם ברור כשמש שממש בקרוב נהיגה אוטונומית, לפחות חלקית, תהפוך לנחלת הכלל ותמצא את דרכה לכל מכונית חדשה. אבל רגע לפני ההגעה ליעד, הקרב בין חברות הטכנולוגיה שעוסקות בשנים האחרונות בפיתוח הטכנולוגיה המהפכנית הופך ליצרי ואפילו למלוכלך למדי.
    כך למשל בסוף השבוע גוגל הגישה תביעה נגד "אובר" הכוללת טענות חמורות מעין כמוהן לפיהן עובד גוגל לשעבר בשם אנתוני לבנדובסקי, המועסק כעת על ידי ענקית שיתוף הנסיעות, גנב מהחברה את התוכניות של מכ"ם הלייזר התלת מימדי המשוכלל LIDAR, שמהווה את הבסיס לטכנולוגיה האוטונומית שהיא פיתחה.

    על פי כתב התביעה, זמן קצר לפני שאותו עובד אשר הוביל את הצד הטכני של פרויקט המכונית ללא נהג של גוגל התפטר בראשית 2016, הוא העתיק לא פחות מ-14 אלף קבצים ממחשבי החברה בהם, בין היתר, כל התוכניות המפורטות של אותו מכ"ם חדש ומשוכלל.

    העובד הבכיר שפרש הקים יחד עם עוד מספר מהנדסים שחלקם גם הגיעו מפרויקט המכונית האוטונומית של גוגל, את הסטארט-אפ "otto" במטרה מוצהרת להתמקד בפיתוח טכנולוגיות אוטונומיות למשאיות ובתוך כמה חודשים החברה נרכשה על ידי אובר בתמורה ל-600 מיליון דולרים.
    בגוגל טוענים כי סמיכות הזמנים בין פרישתו של לבנדובסקי מהחברה והרכישה של הסטארט-אפ שהקים על ידי ענקית שיתוף הנסיעות שהחלה לאחרונה לעשות ניסויים בשירותי הסעה אוטונומיים במספר ערים בארצות הברית בתמורה לסגום עתק, מצביע על כך שלסטארט אפ הצעיר היה מוצר מוכן להציע לאובר.

    עוד ב-TheCar:
    הטכנולוגיה כבר כאן, אבל האם הלקוחות בכלל רוצים מכונית אוטונומית?
    סקס סמים וטלפון: זה מה שנעשה במכונית האוטונומית
    מי צריך כבישים? אובר שכרה מהנדס נאס"א כדי לפתח מונית מעופפת

    על פי גוגל לא מדובר רק בחשדות הקשורים לסמיכות זמנים ולהוכחת טענותיה החמורות גוגל גם הציגה מייל שנשלח מספקית חלפים אשר נשלח בשוגג לכתובת המייל הקודמת של אחד המהנדסים שעבד בעבר בגוגל ועבר ל-otto ובו התגלה דמיון מפתיע בין מעגלי רדאר הלייזר התלת מימדי שלotto והרכיבים שהוזמנו מאותה חברה לאלה המצויים בדור החדש של המערכת האוטונומית של גוגל.

    כזכור, גוגל הכריזה לפני מספר חודשים על שינוי כיוון בכל הנוגע לפיתוח הטכנולוגיה האוטונומית למכונית ללא נהג שלה והחליטה שהפעילות תרוכז על ידי חברת-בת חדשה בשם Waymo.
    על אף שלגוגל יש, נכון לשלב זה, את מאגר הנתונים הגדול ביותר בתחום הכולל מעל ל-2 מיליון מיילים של נהיגה אוטונומית בכבישים ציבוריים ועוד מיליארד מיילים בסימולטורים מתקדמים, עד כה רכבי הניסוי של החברה השתמשו במכ"מים שעלותם גבוהה מעלותו של רכב ממוצע ועל כן אלו היו ישימים לאבות טיפוס של רכבי ניסוי בלבד ולא רלוונטיים לכלי רכב בייצור סדרתי.

    לאור ההתקדמות האדירה של יצרניות רכב וחברות טכנולוגיה בהן דלפי, בוש, אפל, אודי, מרצדס, ב.מ.וו, וולוו וכמובן יצרנית הרכבים החשמליים טסלה וכן מובילאיי הישראלית בפיתוח טכנולוגיה אוטונומית משלהן במחירים יותר שפויים, בגוגל הבינו שעם כל הכבוד לרעיונות עתידניים כמו מכונית ללא הגה ודוושות בייצור עצמי, אם החברה לא תפעל במהירות האפשרית להטמעת הטכנולוגיה שלה פרויקט המכונית האוטונומית ישאר מאחור ויהפוך ללא רלוונטי.

    בהתאם לכך בגוגל החליטו שלא ניתן להסתפק בפיתוח התוכנה ועליהם לייצר גם את החומרה ובראש בראשונה רדאר מתקדם במחיר הגיוני. לצורך כך החברה העסיקה מאות מהנדסים והשקיעה מאות מיליוני דולרים בפיתוח ה-LIDAR המדובר שכאמור, לטענתה, הועתק על ידי אובר.

    עם או בלי קשר לתביעה נגד אובר והרבה לפני שהטענות החמורות שבה יתבררו בבית המשפט, בגוגל הודיעו בסוף השבוע כי החליטו להרחיב לערים רבות בארצות הברית ולמדינות מסוימות באמריקה הלטינית את האופציה לשימוש בשירותי Waze Carpool, המאפשרת למשתמשי תוכנת הניווט הישראלית שנרכשה ב-2013 על ידי גוגל לנהגים להציע שירותי הסעות "על הדרך" במסגרת האפליקציה גם בתמורה לתשלום.
    בגוגל מציינים שפיילוט של שירותי הקארפול דרך האפליקציה הוכתר בהצלחה יתרה בישראל ובסאן פרנסיסקו ועל כן הוחלט להרחיבו.

    במתכונת הנוכחית שירותי הקרפול דרך Waze לא יכולים באמת להתחרות בענקי הנסיעות השיתופיות "אובר" ו"ליפט", המציעות למעשה אפשרות להזמין נסיעה בדומה למונית, אבל לנוכח הפופולריות ההולכת וגוברת של אפליקציית הניווט השיתופי בהחלט מדובר באיתות ברור מצד גוגל המבהיר בצורה שלא משתמעת לשתי פנים כי יש ברשותה את הטכנולוגיה, את היכולת ובעיקר את מאגר המשתמשים המאפשרים לה להשיק שירות מתחרה ל"אובר" או "ליפט" בכל רגע נתון אם רק תרצה בכך.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.