• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    'אנדרואיד אוטו' נועד לקשר טוב יותר את הטלפון החכם עם הנהג הנוהג, ושאלת השאלות היא האם הוא יצמצם את הסחת הדעת או יהפוך אותה לחלק לא נפרד מן הנהיגה

    צילום: Google

    ענקית האינטרנט גוגל חשפה אמש (ד') את מערכת 'אנדרואיד לרכב' שלה, שנקראת בפשטות 'אנדרואיד אוטו', אשר תממשק טלפונים חכמים המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד אל תא הנהג.

    המערכת הוצגה בכנס המפתחים השנתי של גוגל בסן-פרנסיסקו, קליפורניה, וכפי הנראה היא בעלת יכולת הפעלה קולית מלאה לכל הפונקציות החשובות שלה.

    המערכת תוטמע בשלב ראשון אצל שותפי הטכנולוגיה של גוגל לפרויקט זה – ג'נרל מוטורס, הונדה, יונדאי ואאודי, וכן פולקסוואגן (אשר הכריזה אמש על הצטרפותה למיזם) אבל במקביל גם אצל פורד, קרייזלר וניסאן. דגמים ראשונים שבהם תפעל אנדרואיד לרכב יופיעו בשוק כבר עד סוף השנה הנוכחית, אם כי גוגל עצמה לא מסרה מי תהיה יצרנית הרכב הראשונה לעשות כך.

    חשיפת המערכת בכנס המפתחים של גוגל אינה מקרית – היא נועדה לעודד מפתחי אפליקציות להשתמש בקוד הפתוח של גוגל כדי לברוא יישומים נוספים שבהם אפשר יהיה להשתמש בעת נהיגה, יישומים שמצידם יגבירו את השימוש במערכות אנדרואיד לבית גוגל.

    כממשק משתמש, המטרה העיקרית של אנדרואיד אוטו היא לגרום למשתמש "להרגיש כמו בבית", כלומר שהממשק הויזואלי שלה, על גבי המסך האינטגרלי בכלי הרכב, יהיה דומה ככל האפשר לזה שמוכר לו מן הטלפון הנייד. החיבוריות בין הממשק לבין המכונית נעשית בעיקר באמצעות פקודות קוליות, ובמידה רבה גם באמצעות הכפתורים והמתגים שמותקנים בכל אחת מן המכוניות, למשל על גלגל ההגה ובסביבתו.

    מעל להשקה המתוקשרת מרחפת כל הזמן שאלת הסחת הדעת מנהיגה – ובמיוחד השאלה האם מערכות כמו של גוגל, וכן 'אפל פליי' של המתחרה, יצרנית האייפונים, מסייעים לצמצם את הסחת הדעת שממילא קיימת, או שהם תורמים להנחלת השימוש בטלפונים חכמים בעת נהיגה – ובכך דווקא להגביר את הסחת הדעת.
    גוגל, מצידה, מפארת כמובן את האפשרות הראשונה, וכך צוטט מנהל ההנדסה של הפרויקט הזה עבור גוגל, פטריק בראדי: "אנדרואיד מאפשר לנהג לשמור על ידיו על ההגה ועל העיניים על הכביש". העניין הוא שבראדי ציטט רגעים קודם לכן נתונים מבהילים אודות מספר התאונות הקטלניות שנגרמות בגלל שימוש בטלפונים בעת נהיגה, ובהתחשב בכך שבעולם קיימים כבר כרגע כמיליארד טלפונים מבוססי אנדרואיד ברור שקשה מאד לשלוט במאות מיליוני הנהגים שמשתמשים בהם.

    בלי ידיים

    אנדרואיד אוטו אינה מערכת הפעלה שמוטמעת בתוך מערכת המולטימדיה של המכונית ומפעילה אותה אלא מערכת "מוקרנת", כלומר שטלפונים חכמים מבוססי אנדרואיד, שמהווים כיום כ-80% מכלל הטלפונים החכמים בעולם – משתמשים בה כדי "להקרין" את המתרחש בהם אל הנהג באמצעות המסך האינטגרלי שבמכונית.

    החשיבות הרבה ביותר של מערכת כזאת – אם מניחים בצד את שאלת הסחת הדעת כבדת המשקל – היא שיצרני הרכב לא צריכים לעסוק בתוכנת ההפעלה או בעדכונים שלה. התוכנה "מונעת" למעשה על-ידי הטלפון של המשתמש, ומתעדכנת באופן תדיר באמצעות הטלפון הנייד כמו כל אפליקציה אחרת.

    התכונות המרכזיות שנחשפו הן אפשרויות ה"הקרנה" של Google Play Music ושל Google Maps , המוכרות, כמו גם אפליקציה שמאפשרת להמיר את הודעות הטקסט להודעות קוליות הן למשלוח והן בעת קבלה.

    במהלך הדגמת המערכת "שוחח" המדגים של גוגל עם התוכנה, שלח וקיבל הודעות טקסט, "מסר" לה כתובת לניווט – שהפכה מיד ליעד על מערכת גוגל MAPS ואף "שאל" אותה עד מתי פתוח מוזיאון מסויים – שאלה שזכתה לתשובה באמצעות הקראת שעות הפתיחה בשפה "אנושית" למדי.

    ושוב, שאלת מיליארד המשתמשים היא זאת: כיום אסור להשתמש בטלפונים בעת נהיגה ברוב מדינות העולם, אבל מיליוני נהגים עוברים על החוק וחלקם גם גורמים לתאונות קטלניות. הטמעת המערכת לתוך המכונית אמנם תהפוך אותה לחוקית, ואולי גם תצמצם את הסיכון שנובע משימוש בטלפון בעת נהיגה. אבל האם שימוש (חוקי) רב של מאות מיליוני נהגים במערכת שגם היא יוצרת מידה רבה של הסחת דעת – מעלה את סך הסיכון על הכבישים או מצמצם אותו?

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    גוגל חשפה את 'אנדרואיד אוטו' – ממשק האנדרואיד לכלי רכב

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.