• Ad
  • ב.מ.וו חשפה גרסה מודרנית ל-3.0 CSL החלומית ששלטה במסלולי המרוצים של הסבנטיז. לצערנו מדובר ברכב קונספט בלבד שלא צפוי להגיע לייצור
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ב.מ.וו 3.0 CSL43 שנים לאחר שב.מ.וו הציגה גרסה קרבית שהפכה לאגדה למכונית הקופה שלה, ה-3.0 CSL חוזרת לכביש בגרסת מחווה מודרנית מרהיבה.
    בשנת 1972 ב.מ.וו, שבאותה תקופה עוד לא נהנתה מתדמית יוקרתית וספורטיבית במיוחד, החליטה כאקט של קידום מכירות להקים קבוצת מרוצים רשמית ולהצטרף לאליפות אירופה למכוניות סאלון (טורינג), סדרת מרוצים שזכתה באותם ימים לפופולריות רבה.

    ה-CSL זכתה להצלחה גדולה על המסלול והעניקה לב.מ.וו לא פחות מ-6 תארי אליפות וניצחון במרוץ 24 השעות של לה מאן, וזכורה בעיקר הודות למערך האווירודינמי שלה שכלל ספוילרים עצומים, כונסי אוויר, חצאית קדמית ועוד עזרים אשר העניקו לה את כינוי החיבה "באטמוביל".

    ה- 3.0 CSL החדשה היא לצערנו רק מכונית קונספט חד פעמית שמציגה הומאז' לרכב משנות ה-70' ולא צפויה להגיע לייצור או למסלול, אפילו לא במהדורה מוגבלת.
    עם זאת, ככל הנראה מתוך אמונה שלמי שלא עושה כבוד לעבר אין עתיד, בב.מ.וו השקיעו בתכנון הקונספט ובבנייתו משאבים רבים.

    גרסה מודרנית ל-3.0 CSL

    למעשה מדובר ברכב שאינו מבוסס על אף אחד מהדגמים הקיימים של החברה ומציג פרשנות מודרנית של המאה ה-21 לתכונות המרכזיות שאפיינו את ה-3.0 CSL המקורית, כמו משקל קל, יחידת הנעה חזקה ויעילות אווירודינמית מקסימלית.

    ה-3.0 CSL המקורית הייתה קלה בלא פחות מ-200 ק"ג מהקופה הסדרתית של אותם ימים בזכות ויתור על אביזרי נוחות ושימוש באלומיניום במקום בפלדה בחלק ממשטחי המרכב.
    ב.מ.וו אמנם לא פרסמה את נתוני המשקל של רכב הקונספט המודרני אך ציינה ששימוש בחומרים מרוכבים כמו חיבור בין פלסטיק לסיבי פחמן, אפשרו לשמור על משקל דומה לזה שהושג ב-3.0 CSL המקורית.
    ב.מ.וו 3.0 CSL

    הרכב המקורי הציג יחידת הנעה שהייתה מבוססת על מנוע ה-2.8 ליטרים של החברה שבוכנותיו הורחבו והוזנו בדלק באמצעות מערכת הזרקה רב נקודתית במקום קרבורטורים.
    מן הסתם, גם בגרסת 2015 אין קרבורטורים וכעת הכוח מגיע מיחידת הנעה היברידית המשלבת בין מנוע בנזין 6 צילינדרים בטור למנוע חשמלי המסוגל לתת לרכב בוסט עוצמתי ברגע בו נדרשת תוספת כוח.
    CSL 3.0

    מעל לכל, ה- 3.0 CSL החדשה מציגה פרשנות מודרנית מרשימה לחליפה האווירודינמית האייקונית של הרכב המקורי עם מראה אגרסיבי מאוד הכולל קימורים כוחניים הנפרשים מסבכת הצלעות של ב.מ.וו בחזית לעבר הכנפיים הקדמיות ומבתי הגלגלים התפוחים האחוריים לעבר ספוילר אינטגרלי ענק על מכסה תא המטען.

    ה-3.0 CSL המודרנית הוצגה בסוף השבוע לצד המכונית ששימשה לה השראה ב-Villa d'Este Concours d'Elegance, תחרות מכוניות קלאסיות נחשבת המתקיימת בסוף מאי מדי שנה לחופי אגם קומו שבצפון איטליה, שב.מ.וו פרשה עליה את חסותה בעשור האחרון.

    ה- 3.0 CSL היא, כאמור, רק מכונית תצוגה אך בהחלט יתכן שהיא יכולה לספק לנו הצצה ראשונית על מראהו (שמן הסתם יהיה פחות קיצוני) של הדור הבא של סדרה 6 שיושק בשנים הקרובות.ב.מ.וו 3.0 CSL

    >> סדרה 3 של ב.מ.וו חוגגת ארבעה עשורים ומתעדכנת

    >> סדרה 6 המחודשת בישראל

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ב.מ.וו מציגה: מחווה מרהיבה ל-3.0 CSL, השרירנית מהעבר

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.