• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לאחר פניית פרסה מביכה וכניסה אל תחום ההנעה החשמלית מכריזה ב.מ.וו. על חידוש המאמצים שלה בתחום ההנעה המימנית. האם מרצדס ואאודי יהיו שם לפניה?

    בעקבות טויוטה והונדה מכריזה כעת גם ב.מ.וו. על מחויבות לפתח מכוניות שמונעות באמצעות מימן, וזאת שנים ספורות לאחר שהודיעה למעשה על נטישת הדרך הזו לטובת התמקדות במכוניות חשמליות.

    בעבר הייתה ב.מ.וו. אחת מיצרניות הרכב החלוצות בטכנולוגיית המימן, ובשנת 2006 אף פיתחה מהדורה ניסיונית של 100 מכוניות סידרה 7 מימניות שהושקו ב-2007 בשלוש יבשות לצורך ניסוי שטח.
    בשונה מיצרני רכב אחרים ב.מ.וו. לא התמקדה בפיתוח תאי דלק אלא בשריפת המימן בתוך תאי הצילינדרים של מנועי בעירה פנימית קונבנציונליים, ובפיתוח אמצעי אחסנה למימן.

    BMW Hydrogen 7 - 001

    אלא שבסוף העשור הקודם, ככל הנראה לנוכח הפופולריות הגואה של מכוניות חשמליות, נכנעה גם ב.מ.וו. למגמה ופיתחה את i3 – אחת המכוניות החשמליות הסדרתיות המתקדמות ביותר (והבודדות) שמוצעות בייצור סדרתי. השנה תמכור ב.מ.וו. כ-15,000 יחידות של i3 מה שהופך אותה ליצרנית השלישית בגודלה בעולם של מכוניות חשמליות, אם כי עם מספר יחידות נמוך מן התחזיות המוקדמות שלה.

    לזכותה של ב.מ.וו. יש לומר שגם בעת הצגת הקונספט שקדם ל-i3 טענו מהנדסיה שמכונית חשמלית לא תחליף בטווח הארוך את ההנעה המימנית, ושטכנולוגיות שמפותחות לטובת שימוש בחשמליות יתאימו בעתיד (הרחוק) גם להנעה באמצעות מימן.

    BMW Hydrogen 7 - 003

    השנה השיקה טויוטה את מיראי, המכונית המימנית הסדרתית הראשונה בעולם, ובחודשים הקרובים תשיק הונדה את FCX, המימנית הסדרתית הראשונה מתוצרתה.
    בעוד כשלושה שבועות, בתערוכת דטרוייט, תצטרף ככל הנראה אאודי אל מרצדס – שהבטיחה B קלאס מימנית סדרתית ראשונה מתוצרתה בשנת 2017 – ותציג דגם תצוגה של Q7 שמונע באמצעות מימן.

    ב.מ.וו. לא תוכל להישאר אדישה להתפתחויות, וזו ככל הנראה הסיבה שמנהל השיווק והמכירות העולמי שלה, יאן רוברטסון, אמר אמש בראיון למגזין הרכב הבריטי 'אוטוקאר' ש"ב.מ.וו. תפתח ותשיק מספר קטן של מכוניות מימניות לצרכי ניסוי בעתיד הקרוב".
    רוברטסון אמנם ניסה להמעיט בחשיבות ההשקעה הזו של ב.מ.וו, באומרו שההתפתחויות בתחום ההנעה המימנית לא מוגבלות על-ידי התעשייה אלא על-ידי תשתיות החלוקה של מימן והעלויות של הפקתו, אבל העובדה היא שב.מ.וו. וטיוטה חתמו בשנה שעברה על הסכם לפיתוח משותף של הטכנולוגיה.

    MW and Toyota 2013

    מבוכה סביב דטרויט?

    נכון לעכשיו נראה שמישהו בב.מ.וו. קצת מזגזג סביב ההצגה של מכונית קונספט מימנית בתערוכת דטרוייט. בימים האחרונים פורסם בארה"ב שבהודעה של ב.מ.וו. לעיתונות, שאמורה הייתה להתפרסם לקראת התערוכה, נכללה גם מכונית תצוגה שאמורה להציג את הדור הבא, המתקדם יותר, של תאי הדלק שטויוטה פיתחה עבור 'מיראי' (FCV) שלה.

    אלא שכעת נראה שב.מ.וו. לא תציג את הקונספט הזה בדטרוייט ותמתין איתו לז'נבה או לתערוכה אחרת, וכדי לדעת בוודאות נאלץ כנראה להמתין לשבוע השני של ינואר. מכל מקום, השמועות האחרונות הן שהשקת טכנולוגיה מימנית סדרתית של ב.מ.וו. תתבצע במכונית חדשה שתיקרא i5 שתופיע ב-2017 ותתוכנן מראש להציע סוגי הנעה שונים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ב.מ.וו. חוזרת למירוץ המימן

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.