• Ad
  • בכיוון ירוק: ב.מ.וו מרחיבה את ההיצע בישראל עם דגמים וגרסאות המבטיחים, לצד ה-DNA המוכר של היצרן מבוואריה, גם צמצום משמעותי בפליטת המזהמים. המחירים החל מ-250 אלף שקלים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    i8דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו, הכריזה אתמול על תחילת השוויק של דגמי i -מותג המכוניות החשמליות וההיברידיות של ב.מ.וו בישראל.
    תחת המותג i מציעה ב.מ.וו בשלב זה שני דגמים: ה-i3 הקטנה וה-i8 הספורטיבית, שתיהן יצאו לשיווקם כבר בשנת 2014.

    במקרה של ה-i3 המגיעה ארצה רק בגרסתה החשמלית מדובר בציון דרך מקומי. זוהי, למעשה, המכונית החשמלית הראשונה המשווקת בישראל באופן סדיר מאז קריסת מיזם 'בטר פלייס' (הליף של ניסאן נמכרת בארץ רק מתחת לראדאר ולא באופן רשמי). בחו"ל מוצעת ה-i3 גם בגרסה היברידית בה מנוע הבנזין משמש כגנרטור מאריך טווח, אך כיוון שגרסה זו מוגדרת כהיברידית ומס הקניה עליה גבוה מאשר על מכונית חשמלית מחירה הופך את יבואה ללא כדאי.

    עוד ב-TheCar:
    ב.מ.וו מורידה את הכפפות? הדור הבא של ה-i8 עם יותר מ-750 כ"ס
    טווח הנסיעה של ב.מ.וו. i3 החשמלית הוארך ב-50%
    קנה ב.מ.וו.i3, קבל סככת הטענה סולארית

    ההחלטה לשווק מכונית חשמלית הצריך התמודדות עם חסמים בירוקרטיים למרות זאת עדין תהליך הגיור המקומי לא הושלם במלואו. נכון לעתה לא ניתן לטעון את דגמי ה-i באמצעות כבל Mode 2 המותאם לטעינה מרשת החשמל הביתית בישראל, בעיה אותה מקווים בדלק מוטורס לפתור בחודשים הקרובים.
    בשלב זה הטעינה של דגמי ב.מ.וו החשמליים והפלאג אין היבריד תעשה, באופן רשמי לפחות, באמצעות עמדות טעינה של חברת Gnrgy הפזורות ברחבי הארץ ונבנו על בסיס עמדות הטעינה של 'בטר פלייס', כאשר כל רוכש יקבל גם עמדת טעינה שתותקן בביתו.

    בב.מ.וו מצהירים כי כאשר סוללות ה-i3 טעונות במלואן מתאפשר טווח מרבי של 300 ק"מ, אך הטווח הריאלי עומד על 200 ק"מ – עדיין די והותר עבור התניידות יומיומית בתוך העיר ובפרברים.
    הודות למנוע חשמלי המספק 170 כ"ס, ה-i3 רושמת ביצועים נאים למכונית מסוגה, עם זינוק ל-100 ב-7.3 שניות ומהירות מרבית מוגבלת של 150 קמ"ש. מחירה של ה-i3 עומד על 249 אלף ש"ח, מה שישאיר אותה, כנראה על אף הצפייה של אנשי דלק מוטורס למכור כמה עשרות מכוניות בשנה לחובבי איכות הסביבה עמידים הזקוקים לרכב עירוני אופנתי, נדירה למדי במחוזותינו.

    ב.מ.וו. i3 - 0076

    מעל ה-i3 נמצאת ה-i8 שמספר יחידות ממנה כבר נעות על כבישי הארץ הודות לאפיקי היבוא האישי. כמו ה-i3 גם ה-i8 היא עשויה שילוב של סיבי פחם וחומרים פלסטיים, אלא שבניגוד לאחות הקטנה, ה-i8 היא מכונית היברידית נטענת.
    במרכז המכונית ישנו מנוע 1.5 טורבו המספק 231 כ"ס ומניע את הגלגלים האחוריים, כשמלפנים ישנו מנוע חשמלי בהספק של 131 כ"ס המניע את הגלגלים הקדמיים.

    הספק משולב של 362 כ"ס מאפשר תאוצה ל-100 ב-4.4 שניות ומהירות מרבית של 250 קמ"ש –ביצועים שדי מגבים את העצוב הדרמטי של המכונית.
    צריכת הדלק הממוצעת, על פי ב.מ.וו, עומדת על 47 ק"מ לליטר והסוללות הנטענות מאפשרות טווח נסיעה חשמלית מרבי של 40 ק"מ על מהירות של 120 קמ"ש. המחיר הרשמי עומד על 780 אלף ש"ח נמצא בטריטוריה של לא מעט מכוניות ספורט-יוקרה עם ביצועים דומים אך נטולות את הלוק העתידני של ה-i8. המחיר הרשמי של הרכב יקר מזה של המכונית ביבוא אישי אך נמוך משצעותית משל מתחרות אקזוטיות.

    תערוכת פרנקפורט 2013 - ב.מ.וו i8

    יחד עם צמד דגמי ה-i מגיעות גם צמד גרסאות היברידיות "פלאג אין" לדגמי סדרה 3 וה-X5 הממותגות תחת תת חטיבה בשם i-Performance. שני הדגמים מציעים יכולת תנועה באמצעות אנרגיה חשמלית לטווח של מספר ק"מ, כאשר כמו דגמי ה-i הטעינה מתבצעת נכון לעתה באמצעות עמדות טעינה מותאמות.

    עם תג מחיר של 290 אלף ש"ח ל-330e ו-495 אלף ש"ח ל-X5 ההיברידי הבסיסי יש לשני הדגמים יתרון מחיר על דגמי הבנזין/דיזל המקבילים, לצד היתרון המתבקש בצריכת בדלק ופליטת המזהמים. אלא שנכון לעתה יתרון המחיר הוא כנראה זמני עד אשר תחליט רשות המיסים מה יהיה המס העדכני על מכוניות יוקרה היברידיות. עליית המס הצפויה ב-2017 עתידה לייקר משמעותית את הדגמים הללו ולצמצם את יתרונם הכלכלי על פני דגמים בעלי הנעה סטנדרטית.

    BMW-330e-2016-1280-1a

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    חשמל בדלק: ב.מ.וו השיקה את סדרת i בישראל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.