• Ad
  • בריטניה מיישרת קו: מבחן רישוי למכוניות מגיל ארבע

    כמו ברוב מדינות מערב אירופה גם הבריטים יבצעו מבחן רישוי למכוניות ואופנועים חדשים רק מגיל ארבע ואילך
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בימים אלה לפני שנה נכנסה בישראל לתוקפה תקנה חדשה אשר מחייבת מכוניות חדשות לעבור את מבחן כשירות התנועה השנתי ("טסט") רק שלוש שנים לאחר עלייתן על הכביש, ולא לאחר שנתיים (או שנה, כפי שהיה נהוג בעבר הרחוק יותר).

     

     

    אלא שברוב מדינות מערב אירופה, בהן צרפת, אירלנד, איטליה, ספרד, דנמרק ונורבגיה, מבוצע מבחן כשירות תנועה שנתי למכוניות חדשות רק כאשר הן מגיעות לגיל ארבע, ולאחר מכן באופן סדיר מידי שנה.

    בבריטניה הוחלה החובה לבצע מבחן כשירות לכל המכוניות בנות שלוש או יותר כבר בשנת 1967, כלומר לפני 50 שנים.

    כעת מבקש משרד התחבורה הבריטי ליישר קו עם מדינות מערב אירופה בעניין זה, ולפני שתתקבל החלטה סופית יבצע המשרד שימוע ציבורי כדי לוודא שאנשיו לא מפספסים שום דבר.

    על פי נתוני משרד התחבורה הבריטי פחת שיעור המעורבות של מכוניות בקבוצת הגיל של בין שלוש לארבע שנים, בתאונות שנגרמות בגלל כשלים טכניים, מ-155 בשנת 2006 ל-55 בשנת 2015. זאת – לדברי אנשי המשרד – מכיוון שמכוניות חדשות אמינות יותר ובעלות מערכות התרעה טובות יותר מפני כשלים.

    בהנחה שבשימוע הציבורי שיערוך המשרד לא יתגלו נתונים לא ידועים או בעייתיים תיכנס התקנה החדשה לתוקף בבריטניה כבר בשנה הבאה. לדברי שר התחבורה הבריטי, אנדרו ג'ונס, כך יחסוך הציבור הבריטי כ-100 מיליון ליש"ט בשנה (כ-470 מיליון ש"ח). לדברי ג'ונס, "כלי רכב חדשים הם הרבה יותר בטוחים מכפי שהיו לפני 50 שנים, לכן זה רק נכון שנעדכן את מבחני הרישוי השנתיים וכך נחסוך כסף לבעלי הרכב במקום שניתן לעשות זאת".

    מנתונים שפרסם משרד התחבורה הבריטי עולה שמבחן הכשירות השנתי שלהם בוחן גם דברים שלא ממש נבדקים אצלנו, למשל את חגורות הבטיחות ברכב, מגבים, וכן את מפלס שמן המנוע. מנתונים אלה עולה שבין הסיבות השכיחות לכשל במבחן הכשירות בולטות תקלות במערכת התאורה וכן בלאי של צמיגים.

    כאמור, ההחלטה להאריך את משך הזמן שבו כלי רכב חדש לא צריך להיבדק במכון רישוי תחול גם על אופנועים, ובכל מקרה נותרת החובה החוקית על נהגים לנהוג בכלי רכב תקינים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.