• Ad
  • בניגוד להצעת הביטוח של סוכנות "לוביט", כך נטען בבקשה, מתקנת חברת הביטוח מכוניות חדשות מתוצרת פיג'ו וסיטרואן תוך שימוש בחלקים משומשים. הערכת הנזק ללקוחות: 3 מיליון שקל
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    "חברת הביטוח הראל מפרה באופן שיטתי את פוליסת הביטוח לרכב שהיא משווקת באמצעות סוכנות הביטוח 'לוביט' לרוכשי מכוניות מתוצרת פיג'ו וסיטרואן… בניגוד לתנאי הפוליסה מתקנת המבטחת את המכוניות בחלפים משומשים במקום בחלפים מקוריים וחדשים" – כך טוען ד"ר יוסף בבניק בבקשה שהגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב להכיר בתביעתו כייצוגית.

     

    סיטרואן סי אליזה תאונה

     

    בתביעה, אשר הוגשה באמצעות עו"ד ד"ר נורית בבניק, נכתב שהנזק שנגרם לכלל חברי הקבוצה שהתובע מבקש לייצג מוערך בשלושה מיליון שקלים.

    התובע הייצוגי טוען שבהצעת הביטוח שלה מבטיחה חברת הראל שרוכשי מכוניות חדשות מסוג פיג'ו וסיטרואן, אשר מבטחים אותן בסוכנות הבית של חברת דוד לובינסקי בע"מ – יבואנית פיג'ו-סיטרואן , שבמקרה של נזק כתוצאה מתאונה תתוקן המכונית שלהם בחלקים מקוריים חדשים בלבד.

    אלא שבפועל, במקרי תאונות מפעילה חברת הראל שמאי חוץ והיא לא מחייבת אותו, ואת מוסך ההסדר, לפעול על פי הוראות הפוליסה – לכן השמאי קובע שחלק מן התיקונים יבוצעו תוך שימוש בחלפים מקוריים ואחרים מתוקנים תוך שימוש בחלקים אחרים, בהם גם מתוקנים.
    כך, נטען בבקשה, מקטינה הראל את ערך הנזק הגולמי ושיעור הנזק, אשר מחושב באחוזים משווי הרכב, נמוך משיעור הנזק האמיתי.

    התובע טוען שהראל מפרה את הוראות חוק חוזה הביטוח ואת הוראות חוזה הביטוח, פועלת בחוסר תום לב ועושה עושר ולא במשפט.

    הקבוצה שאותה הוא מבקש לייצג הינה של כל מי שרכש ב-7 השנים האחרונות רכב חדש מסוג פיג'ו או סיטרואן ורכש פוליסת ביטוח מחברת הראל באמצעות סוכנות הביטוח לוביט – ומכוניתו ניזוקה בתאונה.

    לטענת התובע, בהצעת הביטוח שקיבל, אשר מפרטת את תנאי לוביט, מוצגת השוואה בין תנאיה של לוביט לבין אלה של חברות ביטוח אחרות.

    בטבלה זאת נכתב שהפוליסה של לוביט כוללת "התחייבות בכתב בפוליסה לתיקון הרכב בחלף מקורי וחדש בלבד לרכב עד 36 חודש על הכביש" – ולעומת זאת תחת העמודה "בחברה אחרת" נכתב שהתיקון מבוצע "לפי החלטת שמאי חברת הביטוח ואין כל התחייבות בכתב לתיקון בחלף מקורי חדש".

    עוד טוען התובע כי שיטת הקטנת הנזק תוך שימוש בחלפים לא מקוריים ולא חדשים מביאה לכך שסף ההכרה בנזק טוטאלי (אובדן גמור) כבר מנזק של 50% מערך הרכב ביום הנזק, גבוה למעשה מ-50% – וזאת בניגוד להצעת הביטוח.

    התובע מבקש לכלול בקבוצה הייצוגית גם מבוטחים שחתמו על טופסי הסכמה לתיקון הרכב – לפני ובעת קבלת הרכב המתוקן, וכן מבוטחים שחתמו על כתבי ויתור כתנאי לקבלת הפיצוי הכספי בגין הנזק שנגרם למכוניתם.
    לטענתו, הראל מנצלת את מצוקת מבוטחיה בקרות מקרה הביטוח כדי להקטין את סכום התגמולים שהיא משלמת "בידיעה שהמבוטחים נרתעים מסיבות שונות מנקיטת צעדים והליכים משפטיים כנגד המבטח. בדרך זו מעשירה הראל את קופתה על חשבון המבוטחים".

    בהודעה שמסרה חברת הראל לבורסה, באמצעות היועצת המשפטית שלה נטלי משען זכאי, היא מדווחת אמנם על הגשת הבקשה לתביעה ייצוגית – ואף מפרטת את עיקרי הטענות – אבל היא לא מתייחסת לטענות שהועלו בכתב התביעה.

    טרם הוגש כתב הגנה.

    תגובת חברת הראל: "החברה קיבלה את התביעה בימים האחרונים ותתייחס לטענות בבית המשפט"

    ת"צ 20147-01016

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    בקשה לייצוגית נגד הראל: מתקנת מכוניות בחלקים משומשים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.