• Ad
  • בקרוב: שוודית לוהטת, חטובה ומחשמלת

    בהשראת AMG, בקרוב חטיבת הביצועים של וולוו, פולסטאר, צפויה להשיק מכונית ספורט עצמאית. עם זאת, בניגוד למתחרה מגרמניה היא לא תעשה שימוש במנוע וי 8 עתיר נפח ותצויד במנוע חשמלי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פולסטאר, חטיבת הביצועים של היצרנית השוודית וולוו, רשמה לאחרונה נקודת ציון משמעותית כשאחרי 20 שנות פעילות ייצרה את המכונית ה-100 אלף שצוידה במנוע מתוצרתה.

    אמנם ביחס למתחרות הגדולות, חטיבת AMG של מרצדס ו-M של ב.מ.וו, מדובר במספרים זניחים למדי אשר כל אחת מחטיבות הביצועים הגרמניות רושמות בכל שנה, אבל ממש אסור לזלזל בשוודים. הוכחה לכך הוא השיא שוולוו קבעה עם ה-S60  פולסטאר לפני שנה בנורבורגרינג (אשר נשבר בינתיים על ידי הג'וליה של אלפא) למכוניות סדאן 4 דלתות שהשאיר מאחור את כל גרסאות ה-M וה-AMG של משפחתיות הפרימיום הגרמניות.

    כעת מתברר שבדומה לחטיבת AMG, שלבד מייצור גרסאות עוצמתיות לדגמי מרצדס השונים מייצרת מאז 2010 גם מכוניות ספורט עצמאיות, (SLS בעבר והיום GT) גם חטיבת פולסטאר צפויה להציג בתוך מספר חודשים אב טיפוס למכונית ספורט משלה, אלא שלא כמו AMG שבמרבית דגמיה ניתן לפגוש מנועי וי 8 טווין טורבו עתירי נפח וצמאי דלק, מכונית הספורט השוודית תהיה "מעט" יותר ידידותית לסביבה ותצויד ביחידת הנעה חשמלית מלאה ונטולת פליטת מזהמים.

    יחידת ההנעה שתשמש את השוודית הלוהטת תהיה ככל הנראה מבוססת על המנוע שיניע את הגרסה החשמלית שתוצג בקרוב של ה-S90 הסאלונית ובשלב זה לא ברור אם הפולסטאר תעשה ששימוש בפלטפורמת המודולרית המוצלחת של החברה כדי לצמצם עלויות.

    עוד ב-TheCar:
    מרצדס מפתחת הייפר-קאר עם מנוע של רכב פורמולה 1
    אסטה לה ויסטה, דלק מזהם
    צפו בווידאו: וולוו שודדת חשמל מאאודי, לקסוס ואחרים

    בכל מקרה, נראה שבעלת הבית, חברת ג'ילי הסינית, נחושה בכוונתה להגדיל את דריסת הרגל שלה בשוק האירופאי והיא תעשה זאת על ידי מותג עממי חדש שהיא תשיק ועל ידי פיתוח של וולוו ופולסטאר לכיוונים חדשים שיגדילו את נוכחות המותג בצורה משמעותית בסגמנט הפרימיום.

    בהקשר זה יש לציין כי ג'ילי רכשה ממש לאחרונה את לוטוס והיא צפויה לפתור את בעיית מחנק המזומנים ממנו סובלת יצרנית רכבי הספורט הבריטית כבר לא מעט שנים כדי לאפשר לה להמשיך לייצר מכוניות יפות, ביצועיסטיות ובעלות אופי נטול פשרות.
    עם זאת, יש לזכור שבמהלך השנים (בעיקר כדי לשפר את תזרים המזומנים) לוטוס העניקה שרותי תכנון ופיתוח ללא מעט יצרנים (מפורד ועד דלוריאן) ויש להניח כי ג'ילי תיעזר באנשי לוטוס כדי להפוך את חטיבת פולסטאר למתחרה ראויה באמת לחטיבות הביצועים של היצרניות מגרמניה.

     

     

     

     

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.