• Ad
  • בקרוב: המכונית שלך תבלום בעצמה

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    צעד חשוב לקראת הפיכת מערכות בלימה אוטומטיות לציוד בטיחות סטנדרטי במכוניות נוסעים: מינהל הבטיחות האמריקני יוסיף אותן לדירוג הבטיחות החשוב שלו

    מערכות שמזהות מצבים תאונתיים אפשריים בכביש ובולמות את המכונית בעצמן אם הנהג לא הגיב להתראה שלהן צפויות להפוך בשנים הקרובות לציוד סטנדרטי ביותר ויותר מכוניות סדרתיות.

    מינהל הבטיחות בדרכים הפדרלי האמריקני, NHTSA, הכריז בשבוע שעבר על הכוונה להוסיף את מערכות הבלימה האוטומטיות לצד שקלול ציון הבטיחות שהוא מעניק למכוניות שנבחנות על-ידו.
    זהו צעד משמעותי בדרך להפיכת המערכות הללו לסטנדרטיות מפני שיש בו כדי להפעיל לחץ על יצרניות הרכב שמבקשות להשיג את ציון הבטיחות המרבי ואת המלצת המינהל, ובמיוחד מפני שהוא מתקיים לאחר שפרויקט EuroNCAP – שמוביל את הבטיחות באירופה ובעולם, כבר נוהג כך מזה למעלה משנה.

    שיטת הדרוג של EuroNCAP הובילה לפני כעשור את NHTSA לשנות ולשכלל מאד את אופן הבחינה שלה ואת הלוגיקה של הדרוג באופן כללי. בשתי השיטות עדיין מוענק עיקר הציון לפי מבחן ריסוק, שבו נמדדת רמת ההגנה שמספקת מכוניות בשלושה מתארים שונים של תאונות (חזית, צד ופגיעה בעמוד באירופה, חזית, צד ומבחן הפהפכות בארה"ב), ובשתיהן מוענק ציון מרבי של חמישה כוכבים.
    בשנים האחרונות, היות שכל יצרניות הרכב יישרו קו והעלו מאד את רמת ההגנה בעת תאונה, החל פרויקט EuroNCAP להעלות את הרף ולהתמקד באמצעים שמאפשרים להימנע מתאונה מלכתחילה.
    אמצעי ראשון שכזה היה מערכת בקרת יציבות, אלא שמרגע שזו הפכה לדרישה חוקית באירופה ואי אפשר למכור מכוניות בלעדיה הוסיפו אנשי הפרויקט גם את מערכת הבלימה (או לפחות ההתראה) האוטומטיות.

    האמריקנים נותרו מאחור

    בארה"ב נשמעת ביקורת מרומזת על כך שאנשי הממשל "לא הלכו את כל הדרך" כמו עמיתיהם באירופה, ולא כללו מערכות הימנעות מתאונה כחלק אינטגרלי מדירוג הבטיחות עצמו.
    עם זאת, היות שמדובר בפוליטיקאים מנוסים, במינהל הבטיחות גוזרים את הקופון בהודעה לעיתונות שלהם לפיה מאז שנות ה-60 נחסכו בארה"ב חייהם של יותר מ-600 אלף בני אדם כתוצאה מהתקנת אביזרי בטיחות שונים – בעיקר חגורות בטיחות וכריות-אוויר.

    לפי השיטה החדשה של מינהל הבטיחות אמנם לא תהפוך הבלימה האוטומטית לחלק מ"ציון הכוכבים עצמו", אבל יצרני רכב יחויבו לציין במדבקה שמוצגת על מכוניות חדשות שמוצעות למכירה (מדבקות חובה שכוללות את ציון הבטיחות ואת תצרוכת הדלק) האם המכונית מצוידת במערכת כזאת או לא.

    בנוסף, מערכות בלימה אוטומטיות התווספו לרשימת טכנולוגיות הבטיחות המומלצת על-ידי המינהל, וזו כוללת למשל מצלמות רוורס ומערכות התראה מפני התנגשות וסטייה מנתיב הנסיעה.
    מכון המחקר של איגוד חברות הביטוח האמריקניות (IIHS), שנחשב לאחד הגורמים התורמים ביותר להגברת בטיחות הרכב בארה"ב, הוסיף כבר את מערכות הבלימה האוטומטיות לציון הבטיחות שלו, והוא מעניק את הדירוג המרבי ("+Top Safety Pick " ) רק למכוניות שבהן הן מותקנות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.