• Ad
  • בעקבות קבוצת הפייסבוק: אופל תתקן 220,000 זאפירות

    לאחר שיותר מ-200 מכוניות מדגם זאפירה שיוצרו בין השנים 2005-2014 עלו באש בבריטניה, ובזכות מחאת פייסבוק, מתחילה מחר החברה בקריאה לתיקון
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    החל ממחר, ה-12 בנובמבר, תשלח ווקסהול – השלוחה הבריטית של אופל – מכתבים לכ-220,000 בעלי מכוניות מדגמי זאפירה במסגרת קריאה לתיקון של מערכת המיזוג ברכב.

    זאת לאחר שיותר מ-200 מכוניות כאלה עלו באש כתוצאה מכשל כלשהו במערכת המיזוג, ורק לאחר ששלוש נשים שמכוניותיהן נפגעו כך הקימו קבוצת פייסבוק להעלאת המודעות לנושא.

    אנשי ווקסהול בבריטניה עדיין טוענים שהם לא לגמרי סגורים על הגורם להצתות הספונטניות, אבל סבורים שמדובר בחלקים לא מקוריים שהורכבו במכוניות או בתיקונים לא מקצועיים שבוצעו במערכות החימום – לא ברור על-ידי מי.
    הם אף טוענים שהבעלים המקוריים של מכוניות כאלה לא צריכים להיות מודאגים במקרים שבמכוניות שלהם לא בוצעו תיקונים או שינויים במערכת החימום.
    עם זאת, אנשי החברה טוענים שמכיוון שהמכוניות שנפגעו נשרפו כליל הרי שהחקירה של מקור השריפה אינה פשוטה, וייקח להם זמן נוסף כדי לקבוע בוודאות מה גורם לה.

     

    אופל זאפירה 2005-2012

     

    נכון לעכשיו מוגבלת קבוצת המכוניות שבסיכון לדור השני של זאפירה, מכוניות שמכונות 'זאפירה B' ואשר יוצרו בין השנים 2005 ל-2014, ומתוך אלה רק למכוניות שבהן יש מיזוג אוויר ללא בקרת אקלים, או שאין בהן מיזוג אוויר כלל.
    משמעות ה"חיתוך" הזה היא שמדובר בכשל של רכיב, או תכנון חלק במערכת, שלא קיים במערכות עם בקרת אקלים – למשל סוג ספציפי של מאוורר או של צמת חוטי חשמל או קונקטור מסויים.

    עם זאת, הטלת החשד על "רכיבים לא מקוריים" או על "תיקון לא מקצועי" לא לגמרי מסתדרת עם ההזמנה לתיקון של כל סדרת המכוניות שבהן מדובר, ומצד שני ייתכן שמדובר בפעולת מניעה שמבוצעת למען הזהירות.

    הלחץ הציבורי עבד

    בשבוע שעבר פרסמה ווקסהול סרטון וידאו שבו מסביר היו"ר והמנכ"ל של החברה, רורי הארווי, במה דברים אמורים, ומנחה את הלקוחות כיצד לפעול במסגרת הקריאה לתיקון. מדובר בהופעה מצולמת שראויה להילמד בכל פקולטה למינהל עסקים בקורס שעוסק בטיפול במשברים.

    הארווי מופיע בוידאו באופן ייצוגי ורגוע, מדגיש את החשיבות שהחברה מייחסת לחששות של הלקוחות ולבטיחות שלהם, ומסביר באופן נעים ופשוט כיצד צריכים הלקוחות לפעול.
    "אנו מצטערים מאוד שמצב זה נוצר", אומר הארווי בסרטון, "אנחנו חוקרים נושא זה ביסודיות ובדחיפות העליונה ביותר".

     

     

    הבעיה היא שהארווי נדרש לנושא רק לאחר שהחברה שלו דשדשה במקום כבר החל מחודש אוגוסט האחרון, ולאחר ש"השטח" כבר החל לרתוח ותדמית החברה נפגעה.

    באופל ידעו, ולכל הפחות צריכים היו לדעת, שקיימת בעייה של הצתות ספונטניות במכוניות אלה, וזאת למרות שהם טוענים שמדובר במספר קטן מאד של מקרים.
    אלא שאופל לא ביצעה בדיקה מעמיקה מבעוד מועד (ולכל הפחות לא פרסמה שכך עשתה) ולכן העניינים יצאו, מבחינתה, משליטה לאחר ששלוש נשים שמכוניותיהן נשרפו הקימו קבוצת פייסבוק בשם "Vauxhall zafira car fires".

    בעקבות ההתארגנות הזאת נחשפו כמה מסיפורי השריפות גם בתוכנית התחקירים "כלב שמירה" של ה-BBC הבריטי, וכיום מונה קבוצת הפייסבוק יותר מ-13,400 חברים וסיפורים אודות שריפות נוספות או טיפול בעייתי של ווקסהול בנושא צצים בה כמעט על בסיס יומי.

    מה בוער?

    אנשי ווקסהול הרימו דף אינטרנט מיוחד עבור לקוחותיהם, שבו מתוארים התקלה ותהליך הקריאה לתיקון. עם זאת, למרות פרסומה של הקריאה לתיקון הם עדיין טוענים שהם לא יודעים מה מקור התקלה וש"המהנדסים שלהם מבצעים בימים אלה חקירה מאד יסודית ובדחיפות עליונה". הראיות שנמצאו לדבריהם עד עתה במכוניות השרופות כוללים נתיכים לא תקינים ונגדים לא מקוריים במנועי המפוח של מערכת האוורור.

     

    אתר ווקסהול בריטניה

     

    בסרטון שבו מככב הארווי הוא אף מצהיר במפורש ש:"אם אתה הבעלים הראשון (של המכונית) ומערכת המיזוג שלך מתפקדת היטב, לא צריך להיות שום סיכון".

    אלא שבקבוצת הפייסבוק מופיעות עדויות גם של בעלים מקוריים של מכוניות חדשות יחסית, משנת הדגם 2014, והדבר הוודאי היחיד שידוע כעת הוא שהסימפטום הראשוני לכל השריפות היה עשן ואש שפרצו ממערכת האוורור ומאחורי תא הכפפות במכוניות.

    כאמור, כ-200 שריפות מדווחות לאחר שהפרשה "נדלקה" בבריטניה תחל מחר ווקסהול לשלוח מכתבים לבעלי המכוניות – ומדובר בתהליך שלדברי החברה יימשך לאורך זמן לא קצר.

    בהצהרה שפרסמה החברה נאמר שבמסגרת הקריאה לתיקון אמורות המכוניות להיבדק, ובמידת הצורך יוחלפו בהן נגד של מערכת האוורור, מסנן אבק, מנוע מאוורר, וכן רתמת חיווט.
    בעלי רכב שיגיעו לבדיקה במוסכי השירות של החברה ברחבי בריטניה יטופלו בתוך כשעה – במידה שבמוסך יימצאו חלפים מתאימים לביצוע התיקון, ובמקרה שאין חלקים כאלה הם יקבלו מן החברה מכונית חליפית עד לסיום הטיפול בזאפירה שלהם.

    עד שתימצא הסיבה, ובמכוניות שטרם בוצע בהן תיקון, מבקשים אנשי ווקסהול מלקוחותיהם הרלבנטיים שלא להפעיל, בינתיים, את מערכות החימום.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.