• Ad
  • בעלת הבית של וולוו רוצה חתיכה ממרצדס

    ג'ילי תקנה בין 3% ל-5% ממניות דיימלר-בנץ בניסיון לשים יד על טכנולוגיה גרמנית. רוצה "לחשמל" 90% מן המכוניות שלה עד לשנת 2020 ולהוביל את שוק החשמליות הסיני
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרנית הרכב הסינית ג'ילי, אשר רכשה לפני כשבע שנים את וולוו מידי פורד, ומאז הצעידה אותה קדימה בצעדי ענק, מתכננת להשקיע ארבעה וחצי מיליארד דולר כדי לרכוש נתח של בין 3% ל-5% מדיימלר-בנץ, החברה האם של מרצדס.

     

     

    הטלוויזיה המרכזית של סין, שמקורבת לשלטון המרכזי, דיווחה אתמול שלאחר שג'ילי לא הצליחה להגיע להסכמה עם אנשי דיימלר-בנץ על הנפקה מיוחדת של מניות החברה במחיר מוזל מתכוונים אנשי לרכוש את המניות במחיר במסחר הרגיל שלהן בשוק החופשי. אם תושלם רכישת המניות תהיה ג'ילי בעלת המניות השלישית בגודלה בחברה, אחרי חברת ההשקעות של כווית, שמחזיקה ב-6.8% וקבוצת משקיעים פרטיים שמחזיקים ב-19.4%. כך גם תדלג ג'ילי מעל פני רנו-ניסאן, שמחזיקה ב-3.1% מדיימלר-בנץ.

    אגב, לפני מעט יותר משנתיים התכוונה יצרנית סינית אחרת – BAIC (יצרנית הרכב השניה בגודלה בסין) – לרכוש 10% ממרצדס, אולם בדיעבד מסתבר שעסקה כזאת לא יצאה בסופו של דבר אל הפועל.

    בשבע השנים האחרונות פועלים אנשי ג'ילי ללא לאות לרכישת חתיכות מתעשיית הרכב, ובדרך זאת הם אוספים נכסים שחלקם מעבירים לידיהם טכנולוגיות ואמצעי ייצור באופן שחוסך להם את הצורך בהשקעה במו"פ ובהקמת מפעלי ייצור. הסינים לא בזבזו זמן לאחר רכישת וולוו, ובמקביל ליד החופשית שהעניקו לשבדים בפעולות המו"פ שלהם הם גם השתמשו ביכולות האירופאיות כדי לבסס חלק מן הדגמים שהם מייצרים בסין על הפלטפורמות החדשות של וולוו.

    בשנת 2012 קנו אנשי ג'ילי את החברה שמייצרת את "המונית הלונדונית" המפורסמת, ובמקביל הקימו בסין מפעל לייצור דגמי וולוו. לפני כשנה השיקו אנשי ג'ילי מותג פרימיום סיני חדש (שישווק גם מחוץ לסין) בשם לינק אנד קו, והשנה רכשו כמחצית מן הבעלות בחברת פרוטון המלזית ואת הבעלות הכמעט מלאה ב'לוטוס' הבריטית (שנשלטה על-ידי פרוטון).

    חלק מן האנרגיה למסע הרכישות החדש מסופק לאנשי ג'ילי ישירות על-ידי הממשל המרכזי הסיני אשר העמיד לרשותה קרן בהיקף של 15 מיליארד דולר לרכישת טכנולוגיות בתחום ההנעה האלטרנטיבית, וזאת לקראת פרסום התוכנית הממשלתית הסינית למעבר לכלי רכב חשמליים. מרצדס היא בין החברות המובילות בעולם בתחום ההנעה האלטרנטיבית, אם כי יש לה כבר שותפויות ידע קיימות עם חברות סיניות מתחרות, כמו BYD ו-BAIC.

    מקורות שצוטטו על-ידי הטלביזיה הסינית טוענים שאנשי ג'ילי להוטים ליצור מיזם משותף עם מרצדס בתחום ההנעה החשמלית, וזאת במקביל לתוכניות של וולוו "לחשמל" את כל הדגמים שלה (לחישמול מלא אך בעיקר למערכות היברידיות-נטענות) עד לשנת 2025. עם זאת, השאיפות המוצהרות של ג'ילי בתחום המכוניות החשמליות גבוהות, כך נראה, מאשר של כל המתחרות שלה: כבר כיום ג'ילי מחזיקה בנתח השלישי בגודלו בשוק החשמליות הסיני, ועד לשנת 2020 היא שואפת ש-90% מכלי הרכב שהיא מוכרת בסין יהיו חשמליים – מה שיציב אותה במקום הראשון בשוק הזה.

    עם או ללא קשר, ג'ילי רכשה לאחרונה את השליטה בסטארט-אפ האמריקני Terrafugia אשר מפתח "מכונית מעופפת" ומקווה להיות החברה הראשונה עם כלי מסחרי כזה בשוק.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.