• Ad
  • אחרי שלקוחות הפרימיום הפכו אדישים לגימורי עץ, אלומיניום ועור בתאי הנוסעים, בבנטלי מציגים את הדבר הבא: אבן בת 200 מיליון שנה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
    הקרב על לקוחות הפרימיום נמשך
    הקרב על לקוחות הפרימיום נמשך

    על אף שמדובר בחלק אותו האוחז בהגה רואה כל העת מול עיניו, במרבית המכוניות הדשבורד עשוי מפלסטיק ונראה כי בתכנונו לא הושקעו משאבים הדומים לאלה שהושקעו בכל קימור במרכב החיצוני.
    בדגמים העממיים מדובר לרוב ביציקה של חומר קשיח מאוד עם גימור זול ומרקם שלא מסתיר את השאיפה של היצרן לחסכון מרבי, ברכבים מעט מושקעים יותר מדובר כבר בפלסטיק קצת רך ולעיתים ניתן לראות גם שילוב בין חומרים ומרקמים היוצרים סביבה קצת פחות חד-גונית ומדכאת לעין, ובדגמים שרוצים לשדר יוקרה או ספורטיביות ניתן לפגוש שילוב של עיטורי עץ, אלומיניום מוברש או קרבון – לרוב לרוחב מרכז הדשבורד.

    ניחוח יוקרתי ב-TheCar: 
    וולוו חשפה את מכונית הדגל החדשה S90
    הדלתות של טסלה X מנחשות אותך בעצמן
    מרצדס מציגה: המכונית שתחפש חניה במקומכם

    עם זאת, על אף שבתיאוריה ומרחוק זה נשמע כמו רעיון מצוין לשיפור האווירה, במציאות במרבית המקרים אותם גימורי עץ, קרבון או אלומיניום עשויים מפלסטיק ונראים מביכים ועלובים למדי במבט מקרוב.
    בעוד שבעבר יצרני רכב בעלי שם כנראה סברו שהלקוחות שלהם טיפשים (או עיוורים) ובאמת מתרגשים מגימורי מהגוני מזויף, בשנים האחרונות יותר ויותר יצרנים המכוונים לשוק הפרימיום החלו להשקיע מאמצים של ממש בבניית תאי נוסעים שמרגישים ונראים יוקרתיים באמת ולצד ריפודים מעור ומבדים יוקרתיים ניתן לפגוש גם פאנלים העשויים משכבות של עץ אמיתי ומשטחים של אלומיניום תעופתי.

    הבעיה היא שגם לכל הטוב הזה הלקוחות הדורשניים כבר למדו להתרגל וכעת, כחלק מהחיפוש המתמיד אחר הטוויסט היוקרתי הבא, בנטלי החלה להציע בדגמי הקצה שלה, במקום עץ או אלומיניום, שילוב של גימורי אבן בתאי הנוסעים.
    לא מדובר בחלוקי נחל או חצץ אלא בכמה סוגים של אבני שיש יוקרתיות שנוצרו בטבע, לטענת גיאולוגים בתהליך שלקח זמן 'קצר' כמו 200 מיליון שנה ונבחרו בקפידה במחצבות באזור רג'סטאן ואנדרה פראדש שבהודו.

    נראה שבעבר יצרני הרכב חשבו שהלקוחות טיפשים או עיוורים
    נראה שבעבר יצרני הרכב חשבו שהלקוחות טיפשים או עיוורים

    לאחר תהליך הבחירה הקפדני משטחי האבן נשלחו לבריטניה שם הם עברו תהליך ליטוש מיוחד וחיתוך לעובי של פחות מחצי מילימטר המאפשר להם להיות קלי משקל ומאידך חזקים מספיק.
    החיתוך הדק יצר מרקם חצי שקוף המבליט את הטקסטורה המיוחדת ואפשר, כפי שנהוג במטבחים מודרניים יוקרתיים, להתקין תאורת לד אחורית הצובעת את המשטחים בגוונים שונים בהתאם לאווירה המבוקשת.

    בהתאם לצבעי הגימור של הקבינה, בנטלי מציעה שילוב של אבנים בגווני נחושת, אדום טרה, לבן סתווי וסגלגל גלקסי.
    יצרנית היוקרה מבהירה ששילוב האבן הנוקשה בתא הנוסעים לא פוגע ברמת ההגנה על הנוסעים ובפעולת כריות האוויר במקרה של תאונה.

    בשלב זה בנטלי היא יצרנית הרכב היחידה (לפחות בעידן הנוכחי) המציעה גימורי אבן יקרה בתאי הנוסעים שלה, אך יש להניח שאם החידוש בדמות שימוש בחומר בין מיליוני שנים בקבינה יתקבל בהתלהבות על ידי הלקוחות לא יעבור זמן רב עד שיצרני יוקרה נוספים יציעו גם הם גימורי אבן במכוניותיהם ועל כן, כפי שמצהיר ג'ף דאודינג, ראש מחלקת תאי הנוסעים בבנטלי, בחברה כבר שוקדים במרץ על מציאת החומר הבא שילהיב את דמיונם של אלה שהפרוטה מצויה בכיסם.

    מה דעתכם על אבן בת מיליוני שנה במרכז הדשבורד
    מה דעתכם על אבן בת מיליוני שנה במרכז הדשבורד?
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    בנטלי חוזרת לתקופת האבן

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.