• Ad
  • על מצוקי האון במזרח הכנרת מתפתלת טיילת יפיפייה. לקראת השקיעה נגלים משחקי הצבעים שבין העננים למי הכנרת
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    קצת אווירה: ואז הגיעו שני עננים, ליטפו את קצות הר כנען וגלשו במורדות התלולים לעבר הכנרת. עננים גדולים, מפותחים ככדור צמר גפן ריחפו אל עבר הימה.

    כאשר התייצבו מעל למים השתקף מראה העננים כמן איים של לובן  שצפים על חלקת המים התכולה. לצופה עשיר דמיון נדמה מראה זה כשושן לבן צחור שמשייט במי הכנרת. רק שני עננים שנראים כמו מתמוגגים מדמותם שמשתקפת ן המים, מסרבים לנוע הלאה ולהמשיך מזרחה כמו כולם.

    לפתע התגנב סומק שקיעה אל תחתית הענן. לאט לאט פשט האודם הזהוב, ועתה נגלתה השתקפותם במי הכנרת כפרח מופלא: אדום במרכז ולבן סביבו.
    אחרי ההתפעלות הנרקיסיסית מעצמם המשיכו שני העננים מזרחה אל הרי הגולן, והחשיכה ירדה אט אט, כמו סיום מערכה בסרט.

    סיפור המקום: היופי הזה משתנה בכל יום, והוא ממתין לכם בנקודת תצפית מרשימה מעל הכנרת, בדרום רמת הגולן. שביל מקסים נסלל בין מצפה לשלום, כפר חרוב ומבוא חמה. אורך השביל כ-2.5 ק"מ והוא מתפתל על קצה מצוקי האון כשמימינו נפרס נופה המשכר של הכנרת.

    השביל סלול, ומתאים לטיול עם עגלות ילדים או עם כסאות גלגלים. לאורכו פזורות פינות ישיבה נאות מול הנוף, בצל עצי זית, שיזף מאובק ואקליפטוס.
    לצד השביל שולחת תאורה זעירה את אורה בלילה, מבלי להפריע לנוף. מצוקי האון מתנשאים לגובה של כ-500 מ' מעל לכנרת. סלעי בזלת גדולים נופלים באחת במתלול של כ-100 מ', נעצרים על מרפסת שמורת סוסיתא שבה נמתחים שבילים, עצי תאנה, אקליפטוס, שיחי צבר דוקרני ומעינות קטנים.

    לאחר מכן שוב נופל המצוק בתלילות, עד לסיום בשורות המטעים שמוליכות  לכנרת. מכאן נראית הכנרת נראית יפה: על חופה מצטיירים ריבועים זעירים, בתי קיבוץ עין גב שטבולים בצמחיה ירוקה. לשון יבשה חודרת לימה כדי לגונן על הנמל הקטן של עין גב. מדרום נפרס האגם בקשת גדולה, וישובי עמק הירדן סוגרים עליו במטעי תמרים צפופים.
    מעל לכל היופי הזה עורכים העננים, במיוחד עבורכם, מופע שמימי מרתק לקראת ערב.

    הדרך למקום: כביש 98 מוליך מצומת צמח (דרום הכנרת), מזרחה לצומת מבוא חמה. מטפסים בעליות ופונים שמאלה אחרי מבוא חמה למצפה לשלום. משאירים את המכונית בחניה ופונים דרומה, אל שביל עפר שהופך לשביל סלול על שפת המצוק.

    ועוד משהו: מצפה לשלום, נקודת תצפית טובה ממנה אפשר לראות את מלוא יופייה של הכנרת. במקום נמצא קיוסק וגם מסעדת בשרים חדשה בשם "הבקתה", 04-6794016.

    משהו נעים: צמוד למצפה לשלום נמצא אתר הבקתות של כפר חרוב, על קו המצוק. צפונה משם, בריכות הפינוק של "רוח על המים". שלוש בריכות חמימות, האחת עם מי ים המלח, שניה עם מי גשמים ושלישית עם מים מתוקים.
    מטפלות מיומנות מעניקות טיפול מעודן במים. שעתיים וחצי עם יין ופינוקים מול הנוף. "רוח על המים" 04-6761767. בתשלום.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    בין כפר חרוב למבוא חמה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.