ביי ביי קליפורניה: פרארי חשפה את הפורטופינו

משנה שם משנה מזל? פרארי מעדכנת את הדגם הבסיסי שלה שיהיה מעתה מצויד במנוע שיפיק לא פחות מ-592 כ"ס
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

למישהו בפרארי יש איזו אובססיה לשינוי שמות, ואחרי שה-FF הפכה ל-GTC 4Lusso וה-F12 ברלינטה ל-812 SUPERFAST, כעת הגיע תורה של המכונית הבסיסית בהיצע של יצרנית העל שבמסגרת מתיחת פנים נרחבת למדי תשנה את שמה מקליפורניה T לפורטופינו (Portofino).

הקליפורניה שהושקה ב-2008 כדגם הבסיסי של היצרנית ממראנלו הציגה מרכב פתוח עם גג קשיח מתקפל ותוכננה עם קריצה לשוק האמריקאי, אבל למרות שבסך הכל היה מדובר במכונית מוצלחת, במיוחד אחרי מתיחת הפנים ב-2014, היא מעולם לא זכתה להצלחה גדולה מדי וסבלה מתדמית של "מכונית פוזה" ולא של מכונת נהיגה.

ב-2014 הקליפורניה עברה מתיחת פנים נרחבת שהעניקה לה מראה כוחני יותר וכללה מעבר למנוע מוגדש ובקרוב, כאמור, הקליפורניה תפנה את מקומה לפורטופינו שתושק רשמית בתערוכת פרנקפורט.

עוד ב-TheCar:
פרארי איבדה את הזכויות לשם "טסטה רוסה"
סוף העולם הגיע? פרארי תייצר רכבי פנאי
סרט מקאברי: כנופיה תכננה לחטוף את גופת פרארי

 

למרות שם הדגם החדש לא קשה מדי לזהות שהפורטופינו מבוססת על הקליפורניה T וכוללת גג קשיח מתקפל ופרופיל צד כמעט זהה. עם זאת, אין ספק שהפורטופינו מציגה לוק משכנע יותר עם לא מעט אלמנטים עיצוביים הלקוחים מה-812 Superfast ומה-GTC4Lusso וכוללים פרונט אגרסיבי ואחוריים כוחניים.

כמו הקליפורניה T גם הפורטופינו עושה שימוש במנוע וי 8 מוגדש בנפח 3.9 ליטרים, אך תכנון מחדש של לא מעט חלקים פנימיים במנוע, כמו גם של מערכת הפליטה ומפת ניהול המנוע, מאפשרים לרשום הספק שעד ממש לא מזמן היה נחלתם של דגמי הקצה של יצרניות האקזוטיקה של לא פחות מ-592 כ"ס ומומנט של 77 קג"מ אשר מאפשרים לפרארי הבסיסית, העושה שימוש בתיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית כפולת מצמדים שמעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים, להגיע למהירות תלת ספרתית בתוך 3.5 שניות ולרשום מהירות מרבית של 320 קמ"ש.

מעבר לעליה בהספק בפרארי מדווחים גם על ניטרול כמעט מוחלט של תופעת השהיית הטורבו, תגובת מצערת שלטענת החברה קובעת סטנדרטים חדשים אל מול המתחרות וצריכת דלק טובה מבעבר.

למרות התדמית שדבקה בה, גם הקליפורניה הייתה מכונת נהיגה אמיתית בכבישים הנכונים, אבל הפורטופינו מבטיחה לעשות הכל טוב יותר עם מרכב אלומיניום מחוזק, קפיצים חדשים ובולמי זעזועים עם מערכת Magnaride מעודכנת שאמורה להפחית עוד יותר מבעבר את זוויות הגלגול תוך שמירה על נוחות נסיעה טובה.
כמו כן, הפורטופינו מציגה את הדור השלישי העדכני של הדיפרנציאל האלקטרוני האקטיבי של פרארי ומערכת היגוי שעושה שימוש בתגבור חשמלי ומבטיחה להיות מדויקת ובעלת משוב טוב מאין כמוהו.

הפורטופינו תוצג, כאמור, באופן רשמי בתערוכת פרנקפורט וצפויה להגיע לארץ בתחילת 2018. המחיר, לצערנו, לא צפוי להיות זול.

 

 

 

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.