• Ad
  • אאודי Q5, טויוטה C-HR ולנד-רובר דיסקאברי קטפו חמישה כוכבים במבחני Euro-NCAP. פיאט 500 ופורד Ka אכזבו עם שלושה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    פרויקט Euro-NCAP פרסם היום סדרה חדשה של מבחני ריסוק על-פי המתכונת העדכנית ביותר שלו, והעניק לאאודי Q5 ולטויוטה C-HR את הציון המרבי של חמישה כוכבים.

     

     

    גם לנד-רובר דיסקאברי זכה בציון דומה, אם כי רק בקושי, ואילו סיטרואן C3 החדשה לא עברה את המשוכה (אבל הייתה קרובה מאד) וקיבלה רק ארבעה כוכבים.

    500 המזדקנת של פיאט, אשר עברה בשנה שעברה מתיחת פנים, מסגירה את גילה המתקדם עם שלושה כוכבים בלבד אבל עדיין יכולה להסתכל למטה ולראות שם את פורד +Ka כשהיא מושפלת יותר ממנה: גם זאת קיבלה אמנם רק שלושה כוכבים אלא שכאן מדובר במכונית חדשה.

     

     

    אחד הדברים המעניינים בהכרזה של אנשי Euro-NCAP מהיום נראה כמו "הסרת כפפות" שלהם, עם מעבר משפה מרומזת ו"פוליטיקלי קורקטית" לביטויים מאד ברורים כנגד יצרניות רכב אשר "לא מספקות את הסחורה".

    בעוד שבעבר נהגו אנשי הפרויקט "לרמוז" ללקוחות להעדיף מכוניות שמספקות להם רמת הגנה גבוהה על פני כאלה שמשיגות ציונים נמוכים במבחנים – הפעם מצוטט מזכ"ל הארגון, מיכאל ואן ראטינגן, כשהוא ממליץ באופן מפורש שלא לקנות פיאט 500 או פורד Ka+.

    "500 היא מכונית ישנה", מצוטט ואן ראטינגן בהודעה, "והשיפורים הקטנים שפיאט ביצעה במהלך מתיחת הפנים שלה לא מסתירים את זה. לקוחות יעשו בחוכמה אם ימתינו לדור הבא של פיאט 500, וזאת בתקווה ש(מהנדסי) פיאט ינצלו את ההזדמנות להציע רכב (ברמה בטיחותית) תחרותי ביחס למתחריו בשוק, ממש כפי שעשה הדגם המקורי לפני עשר שנים".

    "למרבה הצער", מוסיף ואן ראטינגן, "התקוות הגדולות בקטגוריית הסופר-מיני מנופצות על-ידי פורד אשר השיקה דגם חדש של Ka עם ביצועי בטיחות בינוניים.

    המכונית (הזאת) חסרה את מערכות הריסון המתוחכמות יותר שמוצעות כיום על ידי רוב יריבותיה, ואין היא מציעה טכנולוגיה מתוחכמת כמו מערכת בלימה אוטונומית. (מצד שני) C3 החדשה מראה כי דירוג גבוה הינו בר השגה גם בקטגוריית הסופרמיני".

    גם ב-500 וגם ב-Ka+ לא מוצעים מותחני חגורות בטיחות ומגבילי עומס במושבים האחוריים, פיאט 500 הציגה רמת הגנה גרועה על הנהג והנוסע שלצידו, וכן על נוסע במושב האחורי במבחן הריסוק החזיתי, ואילו ב-Ka+ דורגה ההגנה על החזה של הנהג כ"עלובה".

    שתי המכוניות, כאמור, לא מציעות בלימה אוטונומית אשר מוצעת כיום כבר במחצית הדגמים החדשים שמוצעים היום.

    משני צידי הגבול

    כאמור, בעוד שאאודי Q5 וטויוטה C-HR השיגו ציונים טובים בכל סוגי מבחני הריסוק הצליח לנד רובר דיסקאברי אך בקושי לקבל חמישה כוכבים: במבחן הריסוק החזיתי (על חלק משטח החזית) נכשלה כרית-האוויר של הנהג בכך שנפתחה בלחץ לא מספק, ואילו במבחן ריסוק צד נפתחה דלת הנהג.

    על כך אמר ואן רטינגן: "ליגואר לנד-רובר יש תוכנית פיתוח שאפתנים עם תוכנית השקה של הרבה דגמים בשנים הקרובות, ואנחנו מקווים שלוח הזמנים הזה, ופיתוחם של דגמים חזקים ומאתגרים לא גורם להם להתפשר על הבטיחות של כלי הרכב, ואנחנו מקווים שהם ייקחו בחשבון את הממצאים שלנו."

    סיטרואן C3 קיבלה אמנם רק ארבעה כוכבים אולם היא נמצאת ממש על גבול החמישה כוכבים.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    בושה לפורד ולפיאט, הצלחה לאאודי ולטויוטה במבחני הריסוק

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.