• Ad
  • בדרך לעננים: פולקסווגן רוצה לכבוש את פייקס פיק

    כדי להפיג את השיעמום המפחיד של מכוניות חשמליות זוממים אנשי פולקסווגן לשבוא את שיא המהירות במירוץ טיפוס הגבעה המפורסם ביותר בעולם
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חסידי המכוניות החשמליות מתענגים על חזון עתידי שבו מכוניות יהיו שקטות, המנועים שלהן יפעלו באופן חלק, והן לא יפלטו עשן וריח של דלק שרוף. שונאי המכוניות החשמליות חרדים מפני עתיד שבו מכוניות לא יפלטו עשן וריח, ושהמנועים שלהן יהיו שקטים כמו המוות.

     

     

    אחת הדרכים היחידות לגשר על הפער העצום הזה, ולכל הפחות להפיס מעט את דעתם של מי שבכל מקרה רוצים לנהוג מהר, היא לעצב את המכונית החשמלית ככלי רכב מושך מבחינה ויזואלית, ולהקנות להן ביצועים דינמיים מרגשים.

    פולקסווגן, אשר זוממת להשיק יותר מ-20 דגמים של מכוניות חשמליות טהורות בשבע השנים הבאות, ולהוביל את המהפיכה החשמלית שמתרגשת על תעשיית הרכב, הציגה השבוע את השגרירה שלה למשימות מהירות מיוחדות: I.D. R – פרי שיתוף פעולה בין מחלקת המוטורספורט של החברה לבין החטיבה החשמלית החדשה.
    I.D., כידוע, הוא שם המותג החדש שבחרו הגרמנים לדגמים החשמליים הטהורים שלהם, ואת R של מחלקת הספורט אין צורך להציג. את היצירה המשותפת הזאת, שנראית כמו מכונית מירוץ עתידנית ומושכת, הם הינדסו ובנו במיוחד כדי לנצח את הסבב הקרוב של מירוץ טיפוס הגבעה המפורסם ביותר בעולם – Pikes Peak הבינלאומי, אשר יתקיים בקולורדו, ארה"ב ב-24 ביוני השנה.

    אנשי פולקסווגן מצהירים בפירוש שהם "לא מתכוונים לקחת שבויים", ושכל תוצאה חוץ מאשר שבירת השיא הקיים למכונית חשמלית – אשר נקבע בשנת 2016 על-ידי נהג המירוץ הניו זילנדי רייס מילן, שנהג במכונית האבטיפוס eO PP03 – לא שווה מבחינתם את המאמץ. בואו לא נשכח שפולקסווגן, תחת המותג שלה, לא נחשבת לאורחת קבועה במירוץ האמריקני שמכונה "המירוץ אל העננים". בפעם האחרונה שבה ניסו אנשי וולפסבורג את כוחם במירוץ הזה, לפני 31 שנים, הם פיספסו בקצת את הניצחון כאשר הריצו שם גולף כפולת מנועים וכפולת הנעה.

    באותם ימים, כדאי לדעת, התקיים המירוץ על דרך עפר, ושני המנועים של אותה גולף הצמידו אליו 652 כוחות סוס. מה שלא השתנה הוא תוואי הנסיעה: 19.99 קילומטרים שמתפתלים כהלכה החל מגובה של 2,800 מטרים מעל פני הים ועד לעננים שבפסגה, בגובה של 4,300 מטרים.

    השיא הנוכחי למכונית חשמלית, אשר עומד כרגע על 8:57.118 דקות, נקבע על ידי מילן עם מכונית שנבנתה בלטביה, והמנוע החשמלי שלה הפיק 1,368 כוחות סוס. כדי לשבור אותו גויסו מחלקות החשמל והספורט של הגרמנים אשר יצרו – סביר להניח – מפלצת חזקה עוד יותר. מאחורי ההגה של החשמלית היפה הזאת יישב נהג המירוצים הצרפתי רומין דומא, נהג המפעל הרשמי של פורשה ומי שנהג גם עבור אאודי באליפות העולם למירוצי סיבולת (בין השאר ב-24 השעות של לה מאן ושל דייטונה).

     

     

    "הגיע הזמן שנתקן את מה שדורש תיקון", מצוטט בהודעתה של פולקסווגן לעיתונות סוון סמיטס, מנהל מחלקת הספורט המוטורי של פולקסווגן, אשר מתייחס מן הסתם לפיספוס של הגולף בשנת 87. "I.D. R Pikes Peak מייצגת אתגר מרגש ביותר עבורנו, ובאמצעותה נוכיח מה יכולה מחלקת הספורט לעשות עם מערכת הנעה חשמלית. לכל הצוות מאחורי דומא יש מוטיבציה מלאה לקבוע את שיא המהירות החדש למכונית חשמלית".

    ד"ר פרנק וולש, חבר מועצת המנהלים של פולקסווגן שמחזיק שם ב"תיק המוחקר והפיתוח", צוטט בהודעה כשאמר ש"אנחנו רוצים להימצא בחוד החנית של הנעה חשמלית, ולהשתתפות במירוץ טיפוס הגבעה המפורסם ביותר בעולם יש לא רק משמעות סמלית אלא גם השלכות מעשיות – זהו מבחן חשוב לפיתוח מכוניות חשמליות".

    מירוץ טיפוס הגבעה 'פייקס פיק' נערך ב-102 השנים האחרונות בסמוך לקולרדו ספרינגס שבהרי הרוקי האמריקנים. בסוף השנה הבאה, כמאה שנים לאחר שמכוניות החלו להיות מיוצרות בייצור המוני, תשיק פולקסווגן את הדגם החשמלי הראשון בסדרת iD. אוהבי החזון החשמלי, וגם מי שייאלצו להתרגל אליו, יוכלו לכל הפחות להתאחד סביב מכוניות חשמליות חזקות, ובעיקר מהירות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.