• Ad
  • רכב הפנאי הלא שגרתי של סיטרואן הושק בישראל לאחר מתיחת פנים. העיצוב כעת קל יותר לעיכול, אבזור הבטיחות שודרג משמעותית וטכנולוגיית מתלים חדשה מבטיחה שיפור בנוחות הנסיעה. המחיר התייקר ומתחיל ב-110 אלף ש"ח
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    צילומים: רונן טופלברג

    חברת 'לובינסקי', יבואנית קבוצת פיג'ו-סיטרואן, השיקה הבוקר (א') את סיטרואן קקטוס אשר עבר מתיחת פנים לפני מעט יותר משנה. לטענת אנשי לובינסקי, הגעתו של  קקטוס המחודש התעכבה בגלל שלא הייתה הקצאת מכוניות עבור השוק הישראלי וגם בגלל ניסיון להביא את המכונית אלינו עם תמחור אטרקטיבי. למרות זאת, קקטוס המחודש התייקר בכ-5,000 ש"ח יחסית לדגם המוחלף: מחיר גרסת ה-1.2 ליטר טורבו האוטומטית, שתהיה היחידה שתשווק בישראל בשלב זה, מתחיל ב-110 אלף ש"ח.

    ההתייקרות, כמו גם הפסקת היבוא של גרסאות ידניות זולות, מוציאות את קקטוס מנישת ה-"low Cost" שבה הוא היה ממוקם בעבר. מהלך מקומי זה נוסף אל שינוי שקקטוס עבר באופן כללי במהלך מתיחת הפנים לאחר שמנהלי סיטרואן  החליטו למתן את העיצוב הנועז (אשר יש שראו בו משהו מיוחד, כמעט "חייזרי"), ובתוך כדי כך גם להשתמש בו כדי למלא פער שהותירה אחריה C4 שייצורה הופסק בגלל רמת מכירות נמוכה. יחד עם זאת, קקטוס עדיין שומר על בידול, גם מבחינת הגישה הכללית שלו וגם מבחינת המחיר, ביחס ל-'C3 איירקרוס' היקר והמודרני ממנו.

     

     

    עיצוב קרוב יותר לזה של מכונית האצ'בק סטנדרטית אילץ את מעצבי המכונית לוותר על כריות ה-Air Bump הייחודיות שעטפו את קקטוס המקורי מכל עבר. השריד היחיד נותר כעת בחלק התחתון של הדלתות, כמו גם על מוטות הגג הבולטים. מצד שני, מעצבי סיטרואן שמרו על מספר סממני חיסכון של המכונית כמו למשל "חלונות חרך" אחוריים והיעדר פתח מיזוג אוויר לנוסע. יחד עם זאת צריך לזכור שקקטוס, או בשמו המלא 'C4 קקטוס', מבוסס על מכונית סופר-מיני קטנה (C3 היוצאת) ופלטפורמה ותיקה, ולכן המידות שלו צנועות (אורך של 417 ס"מ ובסיס גלגלים של 259.5 ס"מ).

    בקקטוס המחודש התקינו מהנדסי סיטרואן, לראשונה, בולמי זעזועים עם כריות הידראוליות שאמורות לשפר, לטענת  סיטרואן, את כושר שיכוך הזעזעים באופן שאמור להזכיר את המתלים ההידרו-פניאומטיים הידועים של החברה מלפני מספר עשורים. את הטענה הזאת עלינו לבחון לעומק כדי לוודא שלא מדובר רק בגימיק.

     

     

    קקטוס המחודש שודרג באופן משמעותי בתחום הבטיחות: כעת, סוף סוף, מוצעות מערכות בטיחות והתרעה מתקדמות ומקוריות שמוצעות כציוד סטנדרטי. אלה כוללות בלימת חירום אוטונומית עד למהירות של 85 קמ"ש, התרעה מפני  סטייה מנתיב, התרעה מפני עצמים בשטחים מתים, התרעת ערנות לנהג, וזיהוי תמרורים.

    רמת האבזור הבסיסית כוללת מערכת מולטימדיה מקורית עם מצלמה אחורית, בקרת אקלים, בקרת שיוט, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני גשם ותאורה ופנסי ערפל עוקבי פניה. תמורת רמת האבזור הבכירה (Shine Pack) נדרשים  5,000 ש"ח נוספים שתמורתם מקבלים מושבים משודרגים עם כיוון גובה, "מפתח חכם", קיפול מראות חשמלי וחישוקים בקוטר 17 אינטש.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    בדגש על הנוחות: סיטרואן קקטוס חוזר לישראל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.