• Ad
  • חלקו הדרומי של כביש 6 עדיין לא מספיק בטוח לנסיעה במהירות אירופית שגרתית. בחלק הצפוני בוצעו במהלך השנה האחרונה "שיפורים בטיחותיים רבים"
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כמעט שלוש שנים לאחר שנתבשרנו על כך לראשונה הכריז היום משרד התחבורה על העלאת מהירות הנסיעה בחלקו הצפוני של כביש 6 ל-120 קמ"ש.

    בהודעת משרד התחבורה, שדומה מאד להודעה שפורסמה באותו נושא בינואר 2013, נכתב שלאחר "ביצוע שיפורים בטיחותיים רבים" בקטע הדרך שבין מחלף עירון לבין מנהרות חדיד (צפונית לבן-שמן), תועלה החל מיום רביעי הקרוב מהירות הנסיעה המרבית ל-120 קמ"ש, במקום 110 קמ"ש כיום.

    כביש מהיר

    "בשנה האחרונה", אומרים במשרד, "ביצעה חברת כביש חוצה ישראל, שיפורים בטיחותיים רבים בכביש, הכוללים בין השאר החלפת מעקות בטיחות במספר קטעים בכביש, חיבור מעקות לגשרים והתקנת פס מרעיד ומחזירי אור (עיני חתול) בקטעים מרכזיים של הכביש".

    עם זאת, היות שהמהירות לא הועלתה בקטע הכביש שבין מנהרות חדיד שבמרכז הארץ לבין חורבת מאחז שבדרום, אפשר להניח ראשית לכל שרמת הבטיחות של הכביש שם עדיין לא גבוהה מספיק כדי להוסיף 10 קמ"ש בלבד למהירות המרבית.

    שנית, העובדה שנובעת מן העיכוב היא שגם קטע הכביש הצפוני לא היה מספיק בטוח לצורך זה, עד שבוצעו בו השיפורים, וזה שעומד בסתירה להודעת משרד התחבורה מינואר 2013 שבה נטען ש"כביש 6 הוא הכביש המתקדם ביותר בישראל וניצב בשורה אחת עם הכבישים הטובים בעולם. הכביש נסלל בסטנדרטים גבוהים ביותר ומאפשר נסיעה רציפה ומהירה של 130 קמ"ש לכל אורכו, ללא אף רמזור. הכביש כולל גדרות בטיחות לכל אורכו ונתיבים רחבים מהסטנדרט המקובל בשאר הכבישים בארץ".

    חשוב לשים לב גם שהעלאת המהירות המותרת ברוב הכבישים המהירים בישראל, אשר מבוצעת בהתאם להמלצתה של ועדה מקצועית שבחנה את הנושא, מוכיחה שמהירות לא מהווה גורם מרכזי לתאונות.

    בהודעת הדובר נכתב: "מנתוני משרד התחבורה", נכתב בהודעת הדובר, "עולה כי בכבישים בהם עלתה המהירות מ- 100 ל- 110 קמ"ש לא נרשמה כל השפעה שלילית ולא חלה כל הרעה בבטיחותם של הנהגים. יתרה מכך, בחלק מכבישים אלה אף נרשמה ירידה במספר תאונות הדרכים".
    נתונים אלה מעמידים בסימן שאלה גדול את הפרויקט היקר של מצלמות המהירות "הבטיחותיות" כביכול.

    חשוב גם להדגיש שלמרות האמור בהודעת הדובר, לפיה "כביש 6 ניצב בשורה אחת עם הכבישים המתקדמים בעולם", באף מקום לאורכו לא נבנו עדיין מפרצי חניה (למעט שתי תחנות תדלוק מכל כיוון), ולאורך עשרות קילומטרים שלו אין שוליים מצד שמאל לנתיב הנסיעה השמאלי.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    באחור של שלוש שנים: 120 קמ"ש בחלק מכביש 6

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.