• Ad
  • דו"ח ממצלמת אור אדום גרם לתושב ארגון לחקור את מערכת הרמזורים בארצות הברית והגיע למסקנות מטרידות שעיצבנו את הרשויות שהחליטו לאיים על האזרח ולדרוש ממנו להפסיק לעסוק בנושא. זה לא נגמר כאן
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מה הייתם עושים אם יום אחד הייתם מקבלים בתיבת הדואר הפתעה בדמות צילום שלכם מבצעים עבירת תנועה?
    סביר להניח שהייתם מתעצבנים, מתייעצים עם חבר'ה שמבינים עניין ובסופו של דבר משלימים עם רוע הגזרה ומשלמים את הדו"ח.
    אחדים בוודאי היו שוכרים את שרותיו של עורך דין מומחה בענייני תנועה כדי שזה ינסה לחלץ אותם מהדו"ח בעזרת טיעונים שונים ומשונים, מכיול לא תקין של מכמונת המהירות, דרך גורמים נקודתיים לביטול הדו"ח ועד להשפעת המערכת הגלקטית ונפטון שבנסיגה.
    אבל מאטס יארלסטרום, שוודי המתגורר במדינת אורגון שבארצות הברית, החליט ב-2013, לאחר שאשתו שפנתה ימינה בצומת קיבלה דו"ח ממצלמת רמזור בגין חציית צומת באור אדום, לחקור את הנושא לעומק.
    לאחר שחפר, השקיע עשרות אם לא מאות שעות בנושא שכללו צפייה בצמתים שונים וביצע מדידות בעזרת מכשור אלקטרוני, יארלסטרום, מהנדס חשמל וטכנאי בחיל האוויר השוודי לשעבר, הגיע למסקנה מרחיקת לכת לפיה הנוסחה המתמטית שבעזרתה מתוזמנות מערכות הרמזורים במרבית הצמתים בארצות הברית מיושנת מאוד ומבוססת על אלגוריתם ארכאי משנות ה-50' של המאה העשרים שמעבר להיותו לא רלוונטי לאופי ולנפח התנועה בימינו, מצלמות אור אדומות מנצלות, במכוון או שלא, את דרך תזמון הרמזורים על חשבון הנהג שומר החוק.
    על פי יארלסטרום הבעיה המרכזית היא פרק זמן קצר מדי הניתן לאור הצהוב אשר למעשה לא מאפשר לכלי רכב הפונים ימינה וצריכים להשתלב בתנועה המגיעה מכיוון אחר ולתת להולכי רגל זכות קדימה מספיק זמן לפנות את הצומת לפני התחלפות האור לאדום וההבזק של מצלמת המהירות.

    יארלסטרום הרגיש שמדובר בעוולה רצינית שיש לידע כמה שיותר אנשים אודותיה והקיים בלוג אינטרנטי, העלה סרטונים ליו–טיוב, קיים הרצאות בפני קהל ואף התארח בתוכניות טלוויזיה בערוצים מקומיים בנושא.
    הרשויות באורגון ממש לא זרמו עם האובססיה של השוודי ולפני זמן מה לאחר שזומן לחקירה, מועצת ההנדסה של המדינה החליטה לשים סוף לאזרח הטרדן ושלחה ליארלסטרום דו"ח עם קנס כספי בסך 500 דולרים בגין, כדאי שתשבו, "פרסומים בנושא מקצועי ללא הסמכה מתאימה" והזהירה שאם לא יפסיק להתעסק בנושא הרשויות יתבעו אותו וידרשו עונש מאסר לא קצר בפועל.
    השוודי העקשן החליט לא נבהל והגיש תביעה נגד מועצת ההנדסה של אורגון בטענה כי מדובר בסתימת פיות וכי דרישתה של המועצה לא לאפשר למי שאינו בעל רישיון הנדסי מתאים לקיים דיון ציבורי בנושא מופרכת.
    יארלסטרום גייס את עזרתם של ארגוני זכיות הסבורים כי הקנס, הדרישה להפסיק לעסוק בנושא ואיומי המאסר מנוגדים לתיקון הראשון לחוקה אמריקאית.
    עורך הדין סאם גדג' מסביר: "ביקורת על גופים ממשלתים אינה פשע; זו זכות חוקתית, חופש הדיבור והזכות לבקר את השלטון מופעים בתיקון הראשון לחוקה וממש כמו שלא צריך להיות עורך דין או שופט כדי לכתוב מאמר המבקר החלטת בית משפט וכמו שלא חייבים להיות אדריכל נוף מורשה כדי להפעיל בלוג גינון, כך גם ניתן לפרסם ביקורת על מערכת הרמזור ומצלמות התנועה במיוחד כשזו מגיעה אחרי בדיקה מעמיקה של הנושא".
    נראה שיארלסטרום לא יצטרך בסופו לשלם את הקנס הכספי ובוודאי שלא ישלח לשנה מאחורי סורג ובריח, אולם עדיין מוקדם לדעת האם בסופו של דבר השוודי העיקש יצליח גם במלחמתו לשינוי דרך הפעלתן של מערכות הרמזורים בארצות הברית.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ארצות הברית: כולם תובעים את כולם בגלל תזמון האור הצהוב

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.