• Ad
  • אמריקה פותחת שנה: החדשות של תערוכת דטרויט

    תערוכת הבית של תעשיית הרכב האמריקנית חושפת את מפת הדרכים אל המכונית העתידית ועל הדרך גם מספר קטן של דגמים מעניינים לשוק הישראלי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    עדכון אחרון: 9/1/2016

     

    הלילה, בין שבת לראשון לפי שעון ישראל, הותנעה שרשרת האירועים שמצטרפים יחד לחגיגת פתיחת השנה של תעשיית הרכב האמריקנית – הלא היא "תערוכת המכוניות הבינלאומית של צפון אמריקה" (NAIAS) שנערכת בדטרויט, מישיגן.

     

     

    בעוד שהתערוכה עצמה איבדה כבר מזמן את חשיבותה כיצרנית חדשות במובן של השקת דגמים חדשים – אלה נחלקות כיום באמריקה בין תערוכות לוס אנג'לס לניו-יורק – עדיין יש לה מקום חשוב מעצם המיקום שלה, הלב ההיסטורי של תעשיית הרכב האמריקנית.

    העיר הגדולה הסמוכה ביותר למפקדותיהן של שתי היצרניות האמריקניות הגדולות – ג'נרל מוטורס ופורד, ולזו של קרייזלר שנכבשה בידי פיאט, מארחת השבוע את כל קברניטי התעשייה והשוק האמריקני, ועוד רבים מבכירי תעשיית הרכב העולמית (לא כולל יו"ר פולקסווגן שבחר שלא להגיע השנה).

    תערוכת דטרויט טיפוסית מושכת בשנים האחרונות כ-800 אף מבקרים ורק 5,000 עיתונאים מרחבי העולם, שזה אמנם טיפה יותר מ'אוטומוטור' אבל קצת פחות מאשר התערוכות החשובות של פרנקפורט, פריז או לוס אנג'לס, והאמת שזה לא מפתיע מפני שמי בכלל רוצה להגיע אל עיר הרפאים שעל הגבול הקנדי בעיצומה של סופת שלגים?

    סדרת האירועים החלה, כאמור, הלילה עם תערוכת צדקה שנקראת "הגלריה" ונערכה במלון MGM גראנד, ובה הוצגו כמה מן המכוניות היקרות ביותר בעולם (ערכן הכולל מעל 7 מיליון דולרים לפני מיסים, ומחיר כל כרטיס כניסה לאירוע הוא 500 דולר). אחדות מן המכוניות אף נמכרו במקום לעשירי אמריקה.

    אנשי דיסני ופיקסאר

    ראשון מבין שלושה ימי עיתונות ייפתח מחר, יום שני, ועוד קודם לכן, ובמקביל, יתקיימו מחוץ להיכל הכנסים של קובו שני אירועים חשובים שבהם יינשאו נאומים שעשויים לכלול בשורות מעניינות.
    לאחר שלושת ימי העיתונות ייערכו שלושה ימים סגורים לתעשיית הרכב כך ש"קהל רחב" יוכל לנהור לאולמות רק החל מיום שבת הקרוב, 14 בינואר, ועד לטקס הנעילה ב-22 לחודש (ומצד שני, עלות כרטיס כניסה היא רק 13 דולרים).

    השנה אימצה תערוכת דטרויט את הסיסמא "Automobili-D", אשר אמורה להדגיש שכל עיני העולם נשואות כיום להתפתחויות המהירות בתחומי המכוניות האוטונומיות והמקושרות (וזאת לאחר שתערוכת לוס אנג'לס כבר משתמשת בסיסמא "AutoMobility LA").

    הקטע ה"הוליוודי" של דטרוייט יחל הערב, שעון ישראל, עם חגיגות של חברת דיסני, אשר באופן מעט מפתיע מגיעה רק כעת, לראשונה, אל דטרויט כדי לקדם את סדרת סרטי האנימציה המצליחה "מכוניות", וזאת לקראת פרק חדש שיגיע לאולמות הקולנוע במחצית השנה.

    באירוע שעשוי להיות הרבה יותר חשוב, אולי אפילו הכי חשוב השבוע, ינאם היום ג'ון קראפיק, המנכ"ל של חטיבת המכוניות האוטונומיות של גוגל, אשר שינתה לאחרונה את שמה ל"ויימו" (Waymo), והוא עשוי לספר לנו דברים חשובים על הכח המניע המשמעותי ביותר בעולם כיום מאחורי המכונית האוטונומית.
    קראפיק, לשעבר מנהל בכיר בלב התעשייה (פורד ויונדאי) יחשוף טפח נוסף בשיתוף הפעולה בין גוגל לקרייזלר על בסיס המיניוואן החדש של החברה, פאסיפיקה, ואולי גם ידגים באמצעותה תעלולים חדשים.
    באירוע זה, ובתצוגה סביבו, ישתתפו כ-50 חברות סטארט-אפ מרחבי העולם – רובן מתחומי הנהיגה האוטונומית והחיבוריות (connectivity).

     

    ג'ון קראפיק וקרייזלר פאסיפיקה אוטונומית

     

    מחר, יום שני, יוכרזו הזוכים בתואר "מכונית השנה" ו"טנדר השנה" של צפון אמריקה, ומיד לאחר מכן (הלילה שבין שני לשלישי שעון ישראל) צפויות היצרניות הגדולות להתחיל לחשוף את החדשות הידועות שלהן, ואולי גם כמה הפתעות שהן שומרות בשרווליהן.

    אחד הדברים החביבים בדטרויט, שצריכה להחזיק מתח לאורך שלושה ימי עיתונות (ולא אחד או שניים כמקובל בכל התערוכות הגדולות), הוא שלא כל החדשות נחשפות בבת אחת אלא במהלך שלושה ימים, לכן צפו להפתעות.

    יום שלישי הוא יומן של הספקיות הגדולות של תעשיית הרכב – חלקן חברות ענק בעלות מחזורי מכירות דומים לאלה של יצרניות קטנות ובינוניות, ואלה צפויים להציג פיתוחים טכנולוגיים חדשים ועתידיים.
    השנה צריך כמובן לצפות בעיקר לחדשות בתחומי הנהיגה האוטונומית, זיהוי הסביבה, חיבוריות ומערכות סיוע לנהג, אבל גם בתחומים קלאסיים כמו צמיגים ומערכות חשמל ברכב.

    במלון מריוט שבתוך העיר ייערך במקביל קונגרס הרכב העולמי אשר בו ינאמו השנה יו"ר פורד – ביל פורד, מארק ראסקינד מנכ"ל מינהל הבטיחות בדרכים הפדרלי האמריקני, וכן מנהלים בכירים של מרצדס וניסאן – וגם משם תיתכן בשורה או שתיים.

    אנחנו כמובן נישאר צמודים לחדשות ונשתדל לעדכן, ואת אלה שכבר ידוע שאנחנו צפויים לגלות סידרנו עבורכם כאם לפי סדר החשיבות שלהם לשוק הישראלי.

    רוב החדשות

    GT החדשה של קיה לא תהיה להיט מכירות כאשר תגיע אלינו במהלך השנה הקרובה אבל בכל זאת מדובר באחד משלושת המותגים הנמכרים ביותר בישראל בשנים האחרונות, ובמכונית שמותחת את המעטפת של המותג החשוב הזה.

    מדובר, אם תרצו, בגרסה הקוריאנית, והעממית, לאאודי A5 ספורטבק או ב.מ.וו. סדרה 4, עם רמת ביצועים לא מאד רחוקה אבל תג מחיר שנמצא בשכונה אחרת בעיר.

     

     

    על הכח מופקד מנוע טורבו-בנזין בתצורת V6 בנפח 3.3 ליטרים שמספק 365 כ"ס והוא מועבר אל הכביש באמצעות הגלגלים האחוריים. פרטים נוספים נמצאים בקישור הזה, ולמי שמתעצל נזכיר שהמכונית מבוססת על פלטפורמה משותפת עם יונדאי ג'נסיס G80.

    פולקסווגן עדיין לא הצליחה להתאים את המחירים של טיגואן החדש שלה לשוק הישראלי, וזו הסיבה שאחיהם של סיאט אטקה ואאודי Q2, שנולד לפניהם, צפוי בארץ באחור של כמעט שנה, אי שם במחצית 2017.
    סיבה אפשרית נוספת לאחור עשויה להיות ההשקה של גרסת 'אולספייס' של טיגואן, מחר בדטרויט, ומדובר באח (או אחות) לסקודה קודיאק, כלומר גרסה מתוחה, בעלת 7 מושבים, של טיגואן דור 2.

     

     

     

    אולספייס ארוך ב-22 ס"מ מטיגואן הרגיל ומתוכם נמתח בסיס הגלגלים שלו ב-11 ס"מ, כך שסביר שהוא יציע שורת מושבים שלישית בעלת מאפיינים דומים למקובל בקטגוריה.

    בישראל יש לכלי כזה (במחיר מתאים כמובן) סיכוי טוב להתמודד מול המוביל החדש של הקטגוריה, ניסאן קשקאי (כמו גם במתמודד החדש על התואר, קודיאק), וביונדאי סנטה-פה / קיה סורנטו, ומעניין יהיה לגלות אם הוא יוצע אצלנו גם בגרסה כפולת הנעה.

    אחת המכוניות הכי מסקרנות בדטרויט, בראיה ישראלית, היא טויוטה קאמרי חדשה לגמרי, וזה מפני שהפעם – בניגוד לכל הדורות הקודמים של מכונית הסדאן הנמכרת ביותר באמריקה – קאמרי מבוססת על הפלטפורמה המודולרית החדישה והגלובלית של טויוטה (TNGA), זאת שנחנכה עם פריוס החדשה ותהווה בסיס לרוב מוצרי טויוטה ולקסוס בעתיד.

     


    המכונית תונע באמצעות מנוע טורבו-בנזין ארבעה צילינדרי בנפח 2.0 ליטר ותוצע גם עם אופציה היברידית שמחברת מנוע חשמלי למנוע בנזין אטמוספירי במבנה V6 ובנפח 3.5 ליטרים.
    אנשי טויוטה מבטיחים מכונית לא רק מעוצבת בסגנון מודרני אלא גם כזאת שסוף סוף מציעה איכויות התנהגות גבוהות וכיף לנהיגה, וזה – אם ההבטחה תמומש – עשוי להיות שובר שוויון בשוק המשפחתיות הגדולות שלנו.

    טרוורס חדש לחלוטין של שברולט עשוי לחזק את מעמדו של המותג האמריקני המוביל בגזרת מובילי האנשים הקרוס-אוברים למראה, וזה בהחלט כלי שצריך לשים עליו עין כאשר ייחשפו לגביו פרטים מלאים.
    השאלה היא אם אנחנו נצליח להתרכז בטרוורס כאשר לצידו תוצג הגרסה האחרונה בהיסטוריה של קורבט הקלאסית – ZR1 חדשה לגמרי שמבטיחה להיות הקורבט המהירה ביותר בהיסטוריה בת ה-64 שנים של האייקון האמריקני הזה.

    הדגם הבא של קורבט, כך מבטיחים לנו יודעי דבר, תהיה מכונית בעלת מנוע מרכזי, כלומר משהו הרבה יותר קרוב לעולמן של מכוניות-העל האמיתיות.

     

    שברולט טרוורס

     

    פורד הצליחה לשמור בסוד את ההפתעות הגדולות שלה, בתקווה שיהיו כאלה, אבל מה שבטוח הוא שהיא תחשוף בדטרויט את הגרסה האמריקנית של פיאסטה החדשה שנחשפה לאחרונה באירופה.
    הפתעות מעניינות שלגביהן נלחשו שמועות הן לגבי מכונית קונספט שעשויה להצביע על הדור הבא של הקרוסאובר אקספלורר.

    מאז 'לג'נד' ו'אקורד' האמריקנית הונדה של אמריקה לא משפיעה כבר הרבה שנים על השוק הישראלי, למעט כמובן במלחמות היבוא המקביל, אבל זה עשוי להשתנות בשנה הקרובה אם יגיע אלינו המיניוואן הפופולרי ביותר שלה באמריקה – אודיסיי, שגרסה חדשה לגמרי שלו תושק בדטרויט. אודיסי מונע באמצעות מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר שמספק 280 כ"ס ומחובר לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת תשעה יחסי העברה. אם אודיסיי יגיע אלינו הוא עשוי להיתקל בתחרות קשה מצידה של סמל"ת, היבואנית החדשה של קבוצת קרייזלר לישראל, אם וכאשר היא תשווק אצלנו את פאסיפיקה החדשה.

    הסינים באים

    מותר לסטות לרגע מחדשות הדגמים כדי לבשר בשורה חשובה נוספת שמגיעה השבוע מאמריקה: הסינים שמים רגל ראשונה על מרכז הבמה.
    יצרנית המכוניות הסינית GAC היא הסינית הראשונה בהיסטוריה אשר תופיע באולם המרכזי של היכל התערוכות קובו.

     

     

    יצרניות סיניות מופיעות בדטרויט מזה קרוב לעשור, אבל עד היום הן הציגו בקומה התת קרקעית ובתצוגות קטנות (ודי מביכות לרוב), והנה הפעם כבר מדובר בהופעה על הזירה המרכזית.

    היות שבסין נהוגה כלכלה מתוכננת, וכאשר ממשלת סין מציבה יעדים היא לרוב גם עומדת בהם, צריך לייחס חשיבות גדולה לצעד הזה ולהבין שיש בו אמירה מאד דרמטית.
    מכוניות מתוצרת GAC אולי מזכירות קצת את הקוריאניות של שנות האלפיים המוקדמות אבל הי, תראו איפה הקוריאניות היום ודמיינו את הסינים באותו מקום בעוד עשור.
    גאק תציג בדטרויט מכונית קונספט של קרוסאובר היברידי, רכב שטח חדש ומכונית חשמלית ראשונה מתוצרתם.

    גם בקצה האחר של הסקאלה, בגזרת מותגי הפרימיום, יש לא מעט חדשות.

    ב.מ.וו.כבר חשפה את רוב הפרטים החשובים אודות סדרה 5 החדשה, אבל בדטרויט היא תוצג בתצוגת בכורה רשמית ועולמית בפני קהל, ולמען החידוש יוצגו גרסאות היברידיות לצד M550i xDrive .
    הצצה ראשונה אל X2 החדש תינתן לנו באמצעות דגם תצוגה שיישא את אותו שם.

     

     

    לקסוס לוקחת את הזמן שלה בהשקת דגמים חדשים אבל כעת הגיע סוף סוף יומה של מכונית הדגל שלהם, LS.
    המכונית החדשה מבוססת על פלטפורמה חדשה לגמרי, זו שמהווה בסיס גם ל-LC קופה, והיא תונע באמצעות מנוע V8 אטמוספירי (5.0 ליטר, 470 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 10 יחסי העברה) עבור מי שלא דופק חשבון לדלק או עם מערכת הנעה היברידית (V6 בנפח 3.5 ליטר ומנוע חשמלי). בעוד שנתיים צפויה המכונית הזאת להיות מוצעת גם עם מערכת הנעה מימנית שמבוססת על תא דלק.

     

    חשיפת לקסוס LS

     

    התצוגה של מרצדס תכלול ככל הנראה את גרסת AMG ל-E קלאס קופה החדשה, ואולי גם את גרסת הקבריו שלה, ומה שהרבה יותר חשוב מבחינתנו הוא הצגת הבכורה של מתיחת הפנים לקרוסאובר הקטן של המותג – GLA, שתגיע ארצה באמצע השנה הנוכחית.

     

     

    לא הרחק משם תיתן לנו אאודי מושג ברור אודות קרוסאובר הדגל החדש שלה, Q8, אשר מבוסס על כל מכלוליו של Q7 אבל יישא תג מחיר מפולפל יותר ויונע (באמריקה) באמצעות מנועי בנזין ודיזל (!) בתצורות V6 ו- V8. מכונית ראשונה מייצור סדרתי צפויה להיות מושקת בספטמבר השנה בפרנקפורט.

     

    חשיפת אאודי Q8

    לאינפיניטי, מותג היוקרה של ניסאן, יש כיום את מגוון הדגמים הצעיר ביותר בתעשיית הרכב אבל מה שדופק את הממוצע שלה הוא הקרוסאובר שמתחרה בקטגוריה הקומפקטית הפופולרית מול ב.מ.וו. X3 ואאודי Q5, ואשר הושק כבר לפני עשור תחת השם EX35.

     

     

     

    מכונית תצוגה שמקדימה את QX50 מתארת את המכונית שתסלק בשנה הבאה את המוצר העתיק ביותר של החברה, ותחליף אותו במתחרה ראוי, והיא כבר תנצל את ההזדמנות כדי להשיק איתו את מנוע הטורבו-בנזין הראשון בעולם עם יחס דחיסה משתנה. מנוע זה, בתצורת V6 ובנפח 3.5 ליטר, מייצר כ-270 כ"ס וקרוב ל-40 קג"מ של מומנט תוך כדי חסכון של יותר מרבע מתצרוכת הדלק של מנועים מקבילים לו.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.