• Ad
  • צוות חשיבה מיוחד של אמזון בוחן מזה כשנה את האפשרויות שגלומות בעידן המכונית האוטונומית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    השמות הראשונים שעולים לראש כאשר אנחנו חושבים על מכונית אוטונומית הם גוגל וחברת הבת שלה 'ויימו' (WAYMO) – מי שהכניסו את תעשיית הרכב למרוץ אמוק מדהים, או על 'מובילאיי', שנרכשת כעת על-ידי אינטל, על ב.מ.וו, מרצדס ואאודי שמריצות את מיזם HERE, או על טויוטה שמנסה להוביל מיזם עצמאי ועל 'אובר' שמנסה להתגבר על הקושי של לשלם לנהגים בשר ודם (ובינתיים מסתכסכת קצת עם גוגל).

     

     

    מה שמשותף לכל אלה הוא המאמצים שלהם לפתח את הטכנולוגיות שנדרשות כדי לאפשר למכונית לנהוג את עצמה בעצמה, וההתמודדות עם האתגרים האתיים והחוקיים שכרוכים במעבר לעידן החדש.

    העיתון הכלכלי החשוב ביותר בעולם, וול סטריט ג'ורנל, פרסם הלילה (ב') ידיעה לפיה גם אמזון, ענקית הקניות באינטרנט והמפעילה של אחת מן המערכות הלוגיסטיות המפוארות בעולם – מתעניינת מאד במכונית האוטונומית.

    בשונה מכל הנזכרות לעיל אמזון לא מתכוונת לפתח בעצמה כלי רכב אוטונומיים, אלא את הצד האחר של המשוואה: לנצל בדרך היעילה ביותר את האפשרויות שגלומות בעידן החדש, וככל שהדברים נדרשים גם לפתח את הטכנולוגיות הנחוצות לצורך זה.

    אמזון מפורסמת ביכולות של שירותי המשלוחים שלה, ובסוף השנה שעברה חשפה את שירות המשלוחים האווירי – באמצעות רחפנים חשמליים אשר מביאים חבילות עד לסף דלתותיהם של לקוחותיה.

     

     

    לפני מספר חודשים חשפה אמזון פלטפורמה היברידית של רחפן אשר משוגר מרכב חלוקה (ואן מסחרי גדול), עושה את עבודתו ושב לבסיסו הנייד.

    כעת מדווחים המקורות של וול סטריט ג'ורנל על כך שאמזון הקימה צוות של כתריסר מוחות והטילה עליו לחקור את מכלול האפשרויות שגלומות בשימוש בכלי רכב אוטונומיים.
    צוות החשיבה הזה מנסה לתכנן ולפתח את הדרכים היעילות ביותר לשילוב של כלי רכב אוטונומיים במערך הלוגיסטי של שירות המשלוחים של אמזון – אשר נסמך כיום על צי של מטוסים, אלפי כלי רכב, ונהגים אנושיים שרובם עומדים לאבד את עבודתם במוקדם או במאוחר.

    משאיות וכלי רכב מסחריים אוטונומיים לחלוקת חבילות יכולים לפעול כמעט ללא הפסקה, ובין השאר גם להוות בסיסים נעים, ועצמאיים, לרחפנים שיחלקו את החבילות לנקודות הקצה – תוך שהם פותרים להם את בעיית טווח הטיסה המוגבל.

    דובר החברה סרב להתייחס ספציפית לידיעה, אבל בהתחשב בכך שכבר כיום מפעילה אמזון מערכים לוגיסטיים עם רמת אוטומציה גבוהה מאד – למשל במחסנים שבהם מסודרת הסחורה ומנופקת על-ידי מלגזות רובוטיות – המוטיבציה של אמזון להשיג יעילות שיא במערך היקר ביותר שלה – לוגיסטיקת המשלוחים – ברורה מאליה.

    ככל הידוע, צוות החשיבה של אמזון בוחן לא רק את הנהיגה העצמאית של כלי רכב רובוטיים אלא גם התפתחויות נוספות בתחומי התחבורה והלוגיסטיקה, למשל את טכנולוגיית ההיפרלופ (Hyperloop) אשר תתמקד בתחילת דרכה במטענים ותייתר את הצורך בהטסה יקרה למרחקים של פחות מ-300 ק"מ.

    ענקית המסחר האלקטרוני הוכיחה עד היום שהיא נמצאת בחזית הטכנולוגיה בתחומים שונים, למשל בכל הקשור לעבודה אינטרנטית בכלל ולשימוש בשירותים מבוססי ענן בפרט, ועל כן מאד סביר שהיא תהיה אחת המובילות בניצול הטכנולוגיה האוטונומית המתפתחת.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אמזון חוקרת את המכונית האוטונומית

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.