• Ad
  • אם יש גן עדן: הצצה לפסטיבל המהירות של גודווד

    במשך סוף שבוע אחד בשנה הופכת אחוזת גודווד למקום בו ניתן לפגוש בצורה הישירה ביותר את כל החלומות המוטוריים המטורפים ביותר ואת אגדות המרוצים הבלתי נשכחות. הצצה לאירוע שכל חולה הגה חייב לבקר בו לפחות פעם אחת בחיים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פסטיבל גודווד. צלם נעם וינד בעודכם מתכוננים נפשית לסיוט התחבורתי שעומד להתרגש עלינו עם תחילת החפירות של הרכבת הקלה, בוהים ברכבי הליסינג המשמימים שמזדחלים סביבכם בפקק האינסופי, מתארגן במרחק כמה שעות טיסה מכאן גן העדן המוטורי המדהים ביותר על פני האדמה – פסטיבל המהירות של גודווד, שייערך בסוף השבוע הקרוב.

    הפסטיבל, שמציין את השנה ה-22 להיווסדו, מתקיים בבריטניה באחוזת גודווד, בסמוך לעיירה בשם צ'יצ'סטר במחוז ווסט סאסקס, כ-100 קילומטרים מדרום מערב ללונדון וכ-50 קילומטרים ממערב לעיירת החוף ברייטון. ללא ספק מדובר באירוע המוטורי היחיד בעולם שמאפשר לאנשים מן הישוב לפגוש בסוף שבוע ארוך אחד כמעט כל פנטזיה מוטורית שאי פעם חלמו עליה.

    כדי להבין במה מדובר חשוב למחוק כל זיכרון מתערוכת "אוטומוטור" עם תצוגה של מכוניות פרארי מאחורי גדרות חבלים ומאבטחים חמורי סבר, ולהפנים שבפסטיבל המהירות של גודווד אפשר לראות, לשמוע וגם לגעת בחלק לא מבוטל מהאגדות המוטוריות של כל הזמנים, והכל ללא אף גדר או שוטר.

    לא מדובר בתצוגה סטטית בלבד: כלי הרכב שמשתתפים בפסטיבל, בין אם מכונית על אקזוטית שזה עתה הושקה או בענתיקה בת למעלה ממאה שנה, לא מגיעים לאחוזה הבריטית האריסטוקרטית כדי לעמוד דוממים, אלא בשביל לעשות את מה שנועדו לעשות כאשר נוצרו – "לתת פול גז" על מסלול מפותל באורך של כ-1.9 קילומטרים במעלה הגבעה.

    פסטיבל גודווד. צלם נעם וינד

    בדקות הראשונות יתקשו חולי הגה אמיתיים להחליט לאן להביט קודם – לעבר מקלארן P1 על 986 כוחות הסוס שלה, לכיוון הלמבורגיני האדומה ההיא משנות ה-80 שהפוסטר שלה קישט את חדר ילדותם, אל מכונית הפורמולה 1 של מרצדס ששולטת במסלולי הגרנד פרי או אולי אל עבר פורד מוסטנג משופרת מאוד שקן בלוק שורף איתה צמיגים ואת הרשת.

    ההיצע המטורף של המכוניות כל כך גדול עד שלעיתים זה פשוט יותר מדי עבור יכולת הקליטה של המוח, ובשלב מסוים הוא עובר למצב הישרדות ופשוט מפסיק להתייחס למכוניות "טריוויאליות" כמו פורשה 911 GT3RS או פרארי 458 איטליה, מכוניות שגורמות אצלנו להזלת ריר ממושכת במקרים הנדירים שפוגשים אותן.פסטיבל גודווד. צלם נעם וינד

    גורם משיכה משמעותי לפסטיבל הוא האווירה המיוחדת שמתקיימת בו: כאן לא צריך קשרים מיוחדים, מעמד וי.איי.פי או תגי עיתונות: כל מי שרוכש כרטיס כניסה, בעבור סכום סביר למדי של בין 180-300 שקלים ליום, נהנה באופן אוטומטי מכניסה לכל המתחמים, אל רחבות הטיפולים ואל עמדות צפיה שהמרחק שלהן משיא האקשן על המסלול לעולם אינו עולה על 6 מטרים .

    _MG_0861הגישה החופשית מאפשרת, מעבר ליכולת ללטף ולהביט בקרביים של כמעט כל אקזוטיקה מוטורית ממרחק של סנטימטר, גם את האפשרות לפגוש פנים אל פנים את האנשים שמאחורי המכוניות – המתכננים, המעצבים והאספנים, כמו גם נהגי מרוצים עטורי תהילה – מאגדה אלמותית כמו סטרלינג מוס ועד לכוכבים הלוהטים ביותר בימים אלה, כמו אלוף העולם בפורמולה 1 לואיס המילטון או כוכב הרשת קן בלוק. בהתאם לרוח גודווד המיוחדת, כולם תמיד חייכניים, חביבים, מסבירי פנים ולעיתים אפילו נכונים לפצוח בשיחות לבביות עם כל דורש.goodwood_festival_by_noam_wind_044

    בגודווד אפשר לפגוש ערב רב של רכבים חדשים וישנים, מכוניות ואופנועים שנולדו במסלולי המרוצים או כאלה שנועדו לכבישים הציבוריים. אם בכל זאת מנסים למצוא איזה משהו מקשר בין כל כלי הרכב ניתן לקבוע כי כולם נוצרו מתוך אהבה וכבוד לנהיגה, ובמטרה לנסוע מהר ולרגש את הנוהגים בהם.

    פסטיבל גודווד, צלם נעם וינדבמטרה לעשות מעט סדר בבלאגן חילקו המארגנים את המכוניות לקבוצות שונות כמו "אבות מייסדים", "אגדות מרוצים מלפני מלחמת העולם", "אמריקנה", "מכוניות גרופ B האגדית", "סופר קארס", "מכוניות קונספט" ועוד ועוד. בהתאם לחלוקה לקבוצות השונות מוזמנות המכוניות אל קו הזינוק, ובהינתן האות, בהפרש של כמה שניות אחת מהשניה, הן מוזנקות למסלול.

    הנסיעה על המסלול נועדה בעיקר לטובת ה"שואו" ובמטרה להוסיף עניין לאירוע, ולמרות זאת נערכת תחרות לקביעת הזמן הטוב ביותר במעלה המפותל בין שלל הנהגים והמכוניות השונות (למעט מכוניות הפורמולה 1 המודרניות). אמנם לא מחולקים פרסים בעלי ערך, ולמרות זאת מעניין לראות נהגים שמתחרים עם מכוניות בעלות ערך אספני של עשרות מיליוני דולרים, או באבות טיפוס יחידים ונדירים, נותנים פול גז כאילו שאין מחר.

    הקהל אוהב ומעריך יותר מכל את הנהגים שנותנים הופעה ועוצרים בנקודות שונות לאורך המסלול לצורך 'Burnout' מעלה עשן או לביצוע "צלחות" פוטוגניות, ולכן נוספה השנה קטגוריית "Catch my drift" שמיועדת למומחי סחיפות ישבן פוטוגניות כמו קן בלוק, הדריפטר הנורווגי ג'ואקים וורגארד וג'יימס דין (לא השחקן המנוח, מן הסתם), אלוף הדריפטים של אירלנד.

    פסטיבל גודווד, צלם נעם וינדבנוסף לכל המתואר לעיל, באזור מיוער בחלקה העליון של האחוזה הוכשר סטייג' ראלי יפהפה, לאורך תוואי דרך של 2.5 קילומטרים, שכולל פניות מכל הסוגים וקפיצות באוויר. בהתאם ל"אני מאמין" של גודווד, גם כאן הכל נגיש והצופים יכולים להתמקם בחלקו הפנימי של המסלול המעגלי ולעבור בין מגוון הפניות והקפיצות.

    ברחבת הטיפולים השוקקת של מכוניות הראלי נפגשות מדי שנה אלופות הראלי העדכניות ביותר עם הכוכבות של הדורות הקודמים, ממיני מיינור ולנצ'יה פלביה ועד דלתא אינטרגלה וסובארו WRX.

    התוואי המאתגר גובה לא פעם מחיר מחלק מהמכוניות ואין ברירה, צריך לפעמים לתקן קפיץ שהשתחרר, בולם זעזועים שהתעקם או מכה כואבת בפח כתוצאה ממפגש בלתי מתוכנן עם תלולית בצד הדרך.פסטיבל גודווד. צלם נעם וינד

    את המכוניות היחידות שלא נעות על המסלולים אפשר לפגוש במתחם ה- Concours d'elegance – מעין תחרות יופי למכוניות, והשנה היא תעשה כבוד ליצירות המדהימות של סדנת בניית המרכבים Figoni et Falaschi ולעיצובים הלא שגרתיים של מותג DS של סיטרואן במלאת 60 שנים להולדתה של "האגדתית", DS.

    morgan-ev3-concept-1באירוע שייערך בסוף השבוע הקרוב ישתתפו באופן רשמי 18 יצרני רכב, מאסטון מרטין ועד טויוטה, שיציגו במהלך ארבעת ימי הפסטיבל את ההיצע הספורטיבי שלהם בפני עשרות אלפי חולי הגה. בין היתר יחשפו על המסלול השנה אסטון מרטין וואנטג' GT12, לקסוס GS-F – שהיא גרסה ספורטיבית למכונית הסאלון, מאזדה MX5 החדשה, פורד פוקוס RS, פיג'ו 308 GTI החדשה, אלפין החדשה של רנו, לוטוס 3-Eleven וגם מורגן 3-EV – גרסה חשמלית לרכב התלת גלגלי הייחודי של החברה.

    למי שמבקר בממלכה המאוחדת בסוף השבוע הקרוב (חמישי עד ראשון, 25-28 ליוני) פשוט אסור לפספס את ההזדמנות ואת התענוג: זה הזמן לשנות תוכניות ולהתענג על חוויה מוטורית שתיזכר כל החיים.

    אחרים, שמתכננים להעביר את הסופ"ש הקרוב כאן בלבנט, יכולים להתנחם בחיבור ל-YouTube ולעקוב בזמן אמת אחר שידורים חיים מסוף השבוע המוטורי המרהיב ביותר על פני הגלובוס.
    כל הצילומים הם מפסטיבלים קודמים ובאדיבות נעם וינד (C)

    פסטיבל גודווד. צלם נעם וינד

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.