• Ad
  • אאודי חושפת דור חדש ל-A1, עם מכונית גדולה ומצוידת יותר. מעל לכל אאודי מנסה לצאת מהשבלונה העיצובית עם מראה שרירי מבעבר
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יום לאחר שתמונותיה הרשמיות דלפו לרשת נחשפה אאודי A1 החדשה באופן רשמי עם פרטים מלאים. A1 הושקה בשנת 2010 כדי לתת תשובה למיני קופר של ב.מ.וו. בפלח השוק המתהווה, אז, של מכוניות יוקרה קטנות. מאז ועד היום לא צמח פלח השוק הזה כמו פלחי שוק יוקרתיים אחרים, למשל של רכבי פנאי, אבל בסך הכל זכתה A1 הצלחה נאה, משכה אל המותג קהל צעיר  וקהל נשי, ואפילו העניקה לו מעט אופנתיות ביחס לתדמית השמרנית (הכל יחסי כמובן). עם זאת, לא מעט ביקורת נשמעה לגבי A1 כשהטענה העיקרית הייתה שמדובר בסך הכל בפולקסווגן פולו בתחפושת, שמוצעת במחיר גבוה.

    עם הדור החדש של A1 מנסה אאודי ליצור בידול גדול יותר מפולקסווגן פולו, אשר יחד עם סיאט איביזה החדשה חולקת איתה את פלטפורמת MQB A0 המודולרית שעליה מבוססים הדגמים הקטנים של קבוצת פולקסווגן. שימוש בפלטפורמה החדשה אפשר להגדיל את המידות באופן משמעותי, וזה חשוב בעיקר כשמדובר במרחב הפנים: בסיס הגלגלים הוגדל ב-10 ס"מ ל-256 ס"מ, אך ממדי הרוחב והגובה נותרו זהים (174 ו-141 ס"מ).

    הבידול הוא בראש ובראשונה עיצובי. בעוד שפולו ואיביזה החדשות עוצבו באופן שמרני למדי, מעצבי אאודי הרשו לעצמם להעז יותר עם A1, ונטשו את הקווים המעוגלים והחזות המעודנת, יש שיגידו נשית, כדי להחליפה בעיצוב כוחני ואגרסיבי בהרבה.

    הקווים הכללים נותרו דומים, אך הם חדים מודגשים יותר, בפרט באזור קורה C העבה, אשר מזכירה את זו של Q2. לפני הכל בולטת חזית חדשה עם שבכה טרפזית מודגשת בקווים חדים, ושלל "כונסי אוויר" ונחירים קטנים בין השבכה למכסה המנוע מזכירים, לא נעים להודות, דווקא את יונדאי קונה. התוצאה הסופית נראית קצת מוגזמת מידי, לפחות בתמונות. A1 נחשפה רק בגרסת 5 דלתות "ספורטבק", וככל הנראה לא צפויה לה גרסת שלוש דלתות. זה חבל.

    תא הנוסעים עבר מהפך ושולטים בו קווים זוויתיים. המעצבים התמקדו בנהג עם צמד פתחי אוויר מצידי לוח המחוונים (קיימת אופציה למסך מסוג "קוקפיט וירטואלי" כפי שמוצע בדגמי אאודי יקרים יותר), והקונסולה המרכזית מופנית לעבר הנהג. כנהוג כיום אפשר לקבל את תא הנוסעים במגוון אפשרויות גימור צבעוניות ואופנתיות.

    A1 מונעת באמצעות מגוון מנועי הטורבו-בנזין של קבוצת פולקסווגן, בנפחי 1.0 ליטר (שלושה צילינדרים), 1.5 -2.0 ליטר ובהספקים של 95, 115, 150 ו-200 כ"ס. כל המנועים מוצעים עם אופציה לתיבת הילוכים בעלת מצמד כפול ושבעה הילוכים עם מנועי ה-1.0 וה-1.5 ליטר, ושישה הילוכים בגרסת ה-2.0 ליטר. בעתיד תצטרף למבחר גם גרסת S1 חזקה וספורטיבית, ועד אז אפשר לקנות את A1 עם חבילת ספורט שכוללת מתלים מוקשחים, בלמים מוגדלים וסממני עיצוב ספורטיביים, בהם קאליפרים בצבע אדום.

    כדי להצדיק את תג המחיר ומיתוג הפרימיום אפשר לקנות את אאודי A1 עם רשימת אבזור ארוכה ומגוון מערכות בטיחות, בהן תאורת LED דינאמית בחזית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת סטייה מנתיב, מערכת חניה אוטומטית ותאורת אווירה פנימית עם 30 גוונים לבחירה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אל תקרא לה מותק: אאודי A1 החדשה מאמצת חזית אגרסיבית

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.