• Ad
  • אלו המועמדות לתואר "מכונית השנה"

    אלפא רומיאו, ב.מ.וו, אודי, וולוו, סיטרואן, סיאט ולראשונה גם קיה יתחרו ביניהן על התואר "מכונית השנה באירופה"
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מכונית השנה 2015 אתר THECARאלפא רומיאו סטלביו, אודי A8, ב.מ.וו סדרה 5, וולוו XC40, סיטרואן C3 אייר קרוס, סיאט איביזה וקיה סטינגר  – אלו שבע המועמדות הסופיות בתחרות הרכב "מכונית השנה באירופה".

    התחרות, שנוסדה בשנת 1964, נחשבת לתחרות הרכב המפורסמת בעולם וככל הנראה גם לתואר היוקרתי ביותר בו דגם חדש יכול לזכות. כפי שקל להבין משמה, למעשה מדובר בתחרות אירופאית ובחירת הזוכות נעשית על ידי חבר שופטים המורכב השנה מ-60 עיתונאים העוסקים בתחום המוטורי מ-23 מדינות ביבשת הישנה.

    בשנים האחרונות נשמעים יותר ויותר קולות המבקרים את התחרות ואת הבחירות של השופטים בה, אשר מעדיפים בבירור מכוניות אירופאיות על פני מכוניות של יצרניות מכל מקום אחר בעולם. יתרה מזאת, יש הטוענים שהתוצאות מוטות ומושפעות מגורמי רקע ומלוביסטים שלוחצים על השופטים להעניק את הפרס למכוניות מסוימות שלא תמיד משמעותיות באמת עבור עולם הרכב.

    עם זאת, אין ספק שבמהלך השנים התחרות הכתירה כמה מועמדות שהפכו בהמשך למכוניות אייקוניות שזכו להצלחה גדולה כמו למשל פיג'ו 504, סיטרואן CX, פורד פוקוס ופיאט 500,  ופספסו כמה מכוניות סופר חשובות שבראייה לאחור הייתה להן השפעה עצומה על עולם הרכב כמו מאזדה MX5, פורד מוסטנג, פורד פיאסטה, ב.מ.וו סדרה 3 ופולקסווגן גולף המקורית.

    אף אחת מהמועמדות לתואר השנה היא לא פורצת דרך וסביר להניח שגם לא תרשם בדברי הימים המוטוריים, אך בשביעיית הדגמים שהגיעה לגמר שנבחרה מתוך 37 רכבים חדשים שהושקו השנה וכוללת שלושה רכבי מנהלים-יוקרה, שלושה רכבי פנאי ומכונית סופר מיני, בהחלט ניתן לפגוש דגמים מעניינים למדי שלפחות חלקם משמעותיים מאוד למותג אליו הם משתייכים.

    כנהוג בשנים האחרונות ההכרזה על הרכב הזוכה תתקיים במהלך ימי העיתונות המקדימים לתערוכת הרכב בז'נבה ב-5 במרץ.

    עוד ב-TheCar:
    פיג'ו 3008 זכתה בתואר מכונית השנה 2017
    מבחן ישראלי לסיאט איביזה החדשה
    מכונית מעופפת תדליק את הלהבה האולימפית בטוקיו 2020

    אלפא רומיאו סטלביו

    לאחר שאלפא רומיאו לא זכתה בתואר שרבים חשבו שמגיע לה בשנה שעברה עם הג'וליה, אלפא, שחווה סוף סוף התחדשות מבורכת אחרי שנים של דשדוש, מגיעה שוב לחבורת הגמר הפעם עם הסטלביו – רכב הפאי הראשון בתולדות המותג שהוצג לפני שנה בתערוכת הרכב של לוס אנג'לס.

    הסטלביו, המבוסס על פלטפורמת הג'וליה מציג עיצוב מרהיב, תא נוסעים כמו שרק האיטלקים יודעים לעצב, איכויות דינמיות גבוהות וגרסת תלתן ירוק עוצמתית עם 510 כ"ס.

    וולוו XC40
    משהו טוב עובר על וולוו מאז החיבור לג'ילי הסינית. המותג השוודי, שבמשך שנים סבל מתדמית שמרנית וכבדה, התרענן והתחדש ואחרי ה-XC90 ,S90 ו-xc60  החדשים, לפני מספר חודשים חשפה החברה קרוסאובר קטן העונה לשם XC40 ומבוסס על פלטפורמת CMA המודלרית החדשה שפותחה בשיתוף בעלת הבית הסינית ומציג עיצוב שובב ומימדים קומפקטיים.

     

    אודי A8
    כנהוג אצל אודי, גם העיצוב של ספינת הדגל של החברה לא מביא עימו בשורה גדולה ונראה כמעין אבולוציה קלה לדור השלישי (שהזכיר את הדור השני…), אבל מתחת למעטפת ה-A8 החדשה היא מכונית חדשה לחלוטין והדגם הראשון בייצור סדרתי בעולם המגיע עם מערכת נהיגה אוטונומית ברמה 3. לדעת רבים זו ה-A8  הראשונה שבאמת יכולה לאתגר את  מלכת הסגמנט הבלתי מעורערת, ה-S קלאס של מרצדס.

    ב.מ.וו סדרה 5
    הדור השביעי של מכונית הסאלון של ב.מ.וו מבוסס על פלטפורמת CLAR החדשה עושה שימוש נרחב באלומיניום ובפלדה בחוזק מתיחה גבוה ולמרות תפיחה במימדים מציג משקל כולל נמוך מבעבר.
    סדרה 5 החדשה מציגה, למרות המימדים הגדולים, עיצוב דינמי בהשראת סדרה 3, שומרת על חלוקת משקל אופטימלית בין הסרנים ומציגה אין סוף של אופציות מנועים שאמורים להתאים לכל סוגי הלקוחות.

    באגף האלקטרוניקה ה-5 החדשה מצוידת במערכת בידור משוכללת מאי פעם ובשלל מערכות עזר בטיחותיות ממערכת חניה עצמית מלאה, דרך בקרת שיוט ושמירה על נתיב אקטיביות ועד לנהיגה אוטונומית (רמה 2) במהירות של עד מעל ל-200 קמ"ש בכביש מהיר.

    סיאט איביזה
    הדור החמישי של המכונית החשובה והנמכרת ביותר של סיאט מציג עיצוב בהשראת האחות הגדולה לאון, תפיחה במימדים, שיפור משמעותי במרווח הפנימי ושדרוג של ממש באיכות החומרים בקבינה – אחת מנקודות התורפה של האיביזה בדורות הקודמים.
    האיביזה החדשה מצליחה לשמור על המראה והאופי השובב שהפכו אותה לאהובה על לקוחות צעירים ומשלבת מגוון של מערכות בטיחות מתקדמות.

    סיטרואן C3 איירקרוס

    באיחור לא מאוד אופנתי בקונצרן פיג'ו-סיטרואן הבינו שרכבי פנאי זה מה שהלקוחות מחפשים, ואחרי הסיטרואן קקטוס ופיג'ו 3008, סיטרואן חשפה השנה את ה-C3 איירקרוס שתופס את מקומו של ה-C3 פיקאסו – המיניוואן שהיה מבוסס על הדור הקודם של הסופר מיני של סיטרואן. האיירקרוס שואב הרבה אלמנטים עיצוביים מהקקטוס אך מציג עיצוב כללי ותא נוסעים קלים יותר לעיכול.

    קיה סטינגר

    מי היה מאמין שעבר רק קצת יותר מעשור מאז שבפורטפוליו של קיה היו רק דגמים שבמקרה הטוב התאימו להגדרה "תחבורה בסיסית". דגמי המותג הקוריאני, שבשווקים רבים עקפו את מקביליהם ממותג האם יונדאי בזכות עיצובים יפהפיים ואיכויות גבוהות, הגיעו אמנם למעמד שבעבר בקיה היו יכולים רק לחלום עליו, אבל בחברה הקוריאנית החליטו לאחרונה שזה לא מספיק והשיקו את הסטינגר – מכונית סדאן קופה מרהיבה וסקסית עם הנעה אחורית ויכולת כביש מרשימות שמסתכלת בלבן של העיניים לדגמים של מותגי פרימיום כמו ב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה ואודי A5 ספורטבק.

    אם הסטינגר תזכה בתואר או אפילו במקום השני או השלישי זו תהיה הפעם הראשונה אי פעם בה מכונית של מותג קוריאני תזכה להכרה בתחרות מכונית השנה באירופה.

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.