• Ad
  • פרויקט המנהרות הגרנדיוזיות של בעלי טסלה בדרך לביצוע? בראיון ל-ABC ראש עיריית לוס אנג'לס ציין כי כדי לפתור את בעיות התחבורה הקשות של העיר הוא שוקל בצורה חיובית רעיונות נועזים כמו אלה של אלון מאסק
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אלון מאסק

    האם אלון מאסק מצא לקוח ראשון לחברת קידוח המנהרות המהפכנית שלו? חודשים ספורים לאחר שמאסק, ככל הנראה האדם הכי יצירתי בכל הנוגע לתחבורה במילניום השלישי והמוח שמאחורי פרויקט ספייסX שמאפשר לשלוח לחלל טילים רב פעמיים שחוזרים לכן השיגור, האיש שהגה את מנהרות הוואקום היפרלופ המסוגלות לשנע נוסעים וסחורה בקרוניות במהירות קרובה לאלף קמ"ש על פני הקרקע וכמובן היזם והבעלים של יצרנית כלי הרכב החשמליים טסלה, הציג את החזון של חברת הסטארט אפ החדשה שלו The Boring Company אשר מפתחת טכנולוגיה לכרייה מהירה וזולה של מנהרות תת קרקעיות אשר יאפשרו לפנות את הרחובות לתושבים ולהעביר חלק גדול מהתחבורה בריכוזים עירוניים צפופים למימד השלישי, אל מתחת לפני האדמה, ונראה כי יתכן שיש ראשי ערים בארצות הברית שמאמינים במיזם הבלתי שגרתי.

    המיזם של מאסק משלב בין פיתוח של ציוד כרייה מהיר בהרבה מכל מה שמוכר היום להקמת רשת מנהרות קטנות משמעותית מהמקובל היום בהן ינועו מזחלות חשמליות אוטונומיות במהירויות של עד 200 קמ"ש שישמשו לשינוע רכבים או פודים לנוסעים.

    עוד ב-TheCar:
    אלון מאסק לא סתם חופר: עתיד התחבורה מתחת לאדמה
    מנכ"ל טסלה: אפל מעסיקה את מי שאנחנו מפטרים
    טסלה לא אשמה: הנהג ראה סרט בזמן התאונה

    על אף שהרעיון נשמע כאילו נלקח מסרטי מדע בדיוני נראה במבט ראשון כגרנדיוזי ובלתי ישים במציאות, צריך לזכור שאלה בדיוק החומרים מהם בנה מאסק את שאר היוזמות שלו.

    עם זאת, למרות שנראה שכיום אין אדם המטיל ספק בגאונות יוצאת הדופן של מאסק, היו מי שהרימו גבה בנוגע לפרויקט זה כמו למשל ראש עיריית סנטה מוניקה שבפאתי לוס אנג'לס שציין כי השאיפות התת-קרקעיות של מאסק הן חלום הזוי ואבסורדי לחלוטין שלעולם לא יוכל לעמוד במבחן המציאות.

    מן העבר השני, נראה כי דווקא ראש עיריית לוס אנג'לס, אריק גרצ'טי, מוכן לשקול באופן חיובי הקמת רשת מנהרות כזו מתחת לעיר הכוכבים אשר כיום מתבססת בעיקר על כלי רכב פרטיים ויודעה לשמצה בפקקי התנועה האינסופיים שלה.

    גרצ'טי התייחס לנושא בקצרה במסגרת ראיון טלוויזיוני ברשת ABC וציין כי כדי לפתור את בעיות התחבורה בעיר הוא בהחלט פתוח גם לרעיונות נועזים כמו זה שמציע מאסק.

    מאסק לא החמיץ את  דבריו של ראש העיר הגדולה בקליפורניה, מיהר לשתף את הציוץ בטוויטר של רשת ABC שכלל את דבריו של גרצ'טי והוסיף ציוץ משל עצמו: "שיחות מבטיחות עם ראש עיריית לוס אנג'לס בנוגע לפרויקט רשת המנהרות שתשנע מכוניות, אופנועים והולכי רגל – אין ספק כי ההיתרים לפרויקט מסובכים מהטכנולוגיה".

    ואכן, כפי שמאסק ציין, הטכנולוגיה והתכנון הם החלקים הקלים במיזם ועל מנת להוציא פרויקט כה שאפתני לפועל צריך, מחד, לאפשר היתכנות כלכלית ולמצוא דרך להוזיל בעשרות רבות של אחוזים את עלות כריית כל קילומטר של מנהרה העומדת היום על יותר מ-500 מיליון דולר לקילומטר, ומאידך לזכות לרוח גבית חזקה מגורמי הממשל לקבלת אישורים והיתרים והתמודדות עם אינסוף התנגדויות שיוגשו בנוגע לחפירה של רשת מנהרות סבוכה מתחת לעיר קיימת.

    בכל מקרה, מאסק לא נרתע מהמכשולים וכמו תמיד לא מבזבז זמן מיותר. למעשה, מאסק כבר החל בניסויי כרייה ראשונים באזור לוס אנג'לס אולם בשלב זה הם לא חוצים את גבולות מגרש החניה של מתחם ספייסX.

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אלון מאסק עומד לחפור מנהרות מתחת ללוס אנג'לס?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.