• Ad
  • המכונית ששימשה את "המלך" בזמן שירותו הצבאי נמצאה ושוחזרה למצבה המקורי. בעוד כשבועיים היא תוצג בתחרות Concours d'Elegance היוקרתית בפסטיבל הרכב של פבל ביץ'
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    bmw-507-elvis-13_1035אלביס פרסלי, אבי הרוקנ'רול, הפך לכוכב ענק בהיותו בן 19. למרות ההצלחה האדירה שכללה עד שנת 1958 לא פחות מ-12 סינגלים במקום הראשון במצעדי המכירות והשתתפות ב-4 סרטים, כפטריוט אמריקאי פרסלי לא ניסה להתחמק משירות צבאי (שהיה באותה תקופה חובה בארצות הברית). בשיא הצלחתו הוא התגייס לשירות מלא ולאחר טירונות כאחד האדם הוצב בבסיס של צבא ארצות הברית בגרמניה.

    עם זאת, אלביס, כמובן, לא היה בדיוק חייל רגיל וכמי שהרוויח סכומי עתק הוא הרשה לעצמו להתפנק וליהנות ממנעמי החיים ובין התר זמן קצר אחרי הצבתו בגרמניה הוא רכש מכונית ב.מ.וו נוצצת.

    מדובר ב.ב.מ.וו 507 – רודסטר מתקדמת שיוצרה בין השנים 1956-1959 וכללה מנוע וי 8 וביצועים חמים מאוד ביחס לתקופה.

    עוד ב-TheCar:
    צפו: הצצה נדירה ל-120 השנים הראשונות של סקודה
    מציאות האסם הבלתי נשכחות של השנים האחרונות
    עצה מאחד שיודע: כך המכונית שלכם תשרוד לנצח

    אלביס רכש את הבימר בצבע לבן, אך עד מהרה הבחירה בגוון הבהיר התבררה כטעות גדולה מאחר שהמעריצים ובעיקר המעריצות הרבות של מי שהיה אחד הזמרים המפורסמים בעולם הפכו את המרכב הבהיר לקנבס חלק להשארת הודעות, מספרי טלפון עם הצעות שונות ונשיקות ליפסטיק.
    על אף שבהתחלה זה בוודאי החמיא בסופו של דבר לאלביס נמאס והוא הבין שהדרך היחידה לצמצם את התופעה היא להחליף את צבע המרכב לכהה יותר והבימר נצבעה באדום.bmw-507-elvis-1_1035

    עם שחרורו מהצבא ב-1960 הזמר המפורסם חזר לארצות הברית ובין יתר חפציו שצבר בשרות בגרמניה שלח גם את הב.מ.וו הביתה. לאחר זמן מה הוא החליט להיפרד ממנה ומכר אותה בטרייד אין כחלק מעסקה לרכישת מכונית חדשה מסוכן קרייזלר בניו יורק.

    למרות הייחוס שלה והיותה מכונית נדירה בפני עצמה שרק 252 שכמותה יוצרו, הבחור שרכש את ה-507 החליט להתחרות איתה במרוצי חובבים ולאחר שחווה מספר תקלות במנוע הב.מ.וו המקורי, החליט להשתיל במקומו יחידת הנעה זמינה יותר מתוצרת שברולט. השתלת המנוע והגיר האמריקאים דרשו התאמות שונות שכללו, בין היתר, חיתוכים בשלדה הקדמית.
    בהמשך המכונית החליפה חמישה בעלים שונים שכנראה לא ידעו על עברה המפואר, עד שבסופו של דבר היא נעלמה מהרדאר למשך זמן רב.
    לפני מספר שנים המכונית שהייתה במצב קשה למדי התגלגלה לידיו של ג'ק קסטור, אספן רכב מקליפורניה שרכש אותה בתקווה לשפץ אותה ביום מן הימים.

    לקסטור לא היה מושג על הייחוס של המכונית, וזו חיכתה זמן לא מבוטל במחסן שלו לשיפוץ. אבל אז, יום אחד, הוא קרא כתבה במגזין ב.מ.וו שגוללה את הסיפור על המכונית של אלביס בצבא. קסטור עשה אחד פלוס אחד והחלט למהר לבדוק את המכונית שנרקבת במחסן.

    bmw-507-elvis-19_1035חשדו עלה כשזיהה שאריות של צבע לבן בחלקים נסתרים של המרכב. בשלב זה הוא החליט לפנות למחלקת המורשת של ב.מ.וו ולבקש מהם לבדוק, על פי מספרי השלדה של המכונית שברשותו, האם היא היא הב.מ.וו של המלך.
    התשובה והאישור לא איחרו להגיע ועמה הצעה כספית נדיבה לרכישת המכונית על ידי ב.מ.וו.
    קסטור הסכים והמכונית נשלחה למינכן לשיפוץ ייסודי ויקר שנמשך שנתיים תמימות.
    כזכור, מלבד הצורך להחזיר עטרה ליושנה לאחר הזנחה של שנים, המכונית הייתה מצוידת במנוע, תיבת הילוכים וסרן אחורי לא מקוריים וצוות המומחים של היצרנית היה צריך לבנות מנוע זהה לזה המקורי מאפס כמו גם לשחזר את השלדה הקדמית שנחתכה בעת השתלת מנוע השברולט.

    בב.מ.וו החליטו להחזיר גם את הצבע המקורי וה-507 נצבעה שוב בגוון "לבן נוצה".
    עם השלמת השיפוץ, ה-507 עושה בימים אלה את דרכה שוב לארצות הברית לקראת חשיפתה הרשמית ב-21 באוגוסט במסגרת תחרות Concours d'Elegance היוקרתית בפסטיבל הרכב שיתקיים בפבל ביץ' שבקליפורניה.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אלביס פרסלי אולי עזב את הבניין, אבל ה-ב.מ.וו שלו חוזרת בענק

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.