• Ad
  • המכירות של מכוניות חשמליות רשמו את הזינוק המשמעותי ביותר באירופה בחציון הראשון של 2017
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    'בטר פלייס' מתהפכת בקברה: מנתונים שמפרסם 'אוטומטיב ניוז' האירופאי, אשר מבוססים על ניתוח של חברת 'ג'ייטו דיינמיקס', עולה שפלח השוק אשר רשם את הזינוק הגדול ביותר באירופה במחצית הראשונה של שנת 2017 הוא… לא, לא קרוסאוברים קטנים וגם לא קרוסאוברים בינוניים או יוקרתיים, אלא… מכוניות חשמליות.

     

     

    זאת לא טעות: למרות שסך המכירות של מכוניות חשמליות באירופה במחצית הראשונה של 2017 הוא 73,162 מכוניות בלבד, לעומת קרוב למיליון (!) קרוסאוברים קומפקטיים שנמכרו שם באותה תקופה, פלח השוק אשר רשם את הזינוק המשמעותי ביותר באחוזים, הוא זה של מכוניות חשמליות.

    את טבלת המכירות של מכוניות חשמליות באירופה מובילה רנו 'זואי', שממנה נמסרו יותר מ-16,000 יחידות, ואחריה ממוקמות ניסאן ליף היוצאת, ב.מ.וו. i3, והגרסה החשמלית של יונדאי איוניק (אשר נמכרת אצלנו בגרסתה ההיברידית), והקטגוריה כולה זינקה ב-55.8% משמעותיים ביותר. מתוך כלל הגידול, שכולל תוספת של כ-5,000 יחידות (43.1%) למכירות של רנו זואי, מי שהשפיעה יותר מכל על הצמיחה בקטגוריה היא יונדאי איוניק החשמלית אשר לא נמכרה בשנה שעברה אבל הספיקה למסור במחצית הראשונה כ-10,000 יחידות.

     

    יונדאי איוניק חשמלית

     

    אגב, גם i3 וניסאן ליף מסרו מספר דומה מאד של מסירות ובעשיריה הראשונה מככבות גם טסלה X ו-S (ממוקמות חמישית ושישית ומסרו יחד כ-12,000 יחידות, וכן גרסאות חשמלית של פולקסווגן גולף, קיה סול, מרצדס B קלאס ופולקסווגן 'אפ'.

    מכוניות חשמליות עדיין מהוות נתח קטן מאד מכלל המסירות באירופה אבל כניסתם לשוק של דגמים חדשים, הגדלה משמעותית של טווח הנסיעה בין טעינות, וקשיים רגולטוריים רבים שמוטלים חדשות לבקרים על מנועי בנזין ודיזל – מגדילים מאד את ההתעניינות באלטרנטיבה החשמלית ואת סך המכירות.

    בינתיים מוכרים ג'יפונים

    הזינוק במכירת מכוניות חשמליות מרשים, ונובע בחלקו מגידול בהיצע לא פחות מאשר בביקוש. אבל גם קטגוריית הג'יפונים הקומפקטיים, אשר רשמה בשנים האחרונות את שיעורי הגידול הגבוהים ביותר באירופה וגם בישראל, מוסיפה לגדול במהירות: במחצית הראשונה של 2017 זינקו מכירותיהם של ניסאן קשקאי וחבריו הקרוסאוברים ב-36.8%. הקטגוריה, שהיא כעת הגדולה ביותר באירופה, נמצאה בסוף יוני במרחק של אלפי מכוניות בלבד מקו המיליון (ומאז נמכרו כמה מאות אלפים נוספים), כאשר סדר הדגמים היה ניסאן קשקאי בראש, ואחריו פולקסווגן טיגואן ופיג'ו 3008 החדשים, יונדאי טוסון, פורד קוגה, קיה ספורטאז', רנו קאדג'אר, טויוטה C-HR, סיאט אטקה וניסאן אקס-טרייל.

    גידול נאה של 23.9% נרשם גם בקטגורית הקרוסאוברים-פרימיום-קטנים (ב.מ.וו. X1, אאודי Q2, אאודי Q3, ריינג' רובר אבוק, מרצדס GLA), ושל 23% בקטגוריית  קרוסאוברים-פרימיום-קומפקטיים (וולוו XC60, מרצדס GLC, אאודי Q5, לנד רובר דיסקברי ספורט וב.מ.וו. X3).

    גידול במכירות נרשם גם בקטגוריות ה"אקזוטיות" (16.1%+) והפרימיום הגדולות (12.6%), ומי שרשמו גידול קטן או שמרו על יציבות הן קטגוריות ה'סופר מיני' (4.7%), 'פרימיום קופה' (4.1%), קרוסאוברים קטנים (1.7%) ופרימיום בגודל בינוני (1.6%).

    בכל שאר הקטגוריות נרשמה ירידה או צניחה – וזו קשה במיוחד בקטגוריית ה'קופה' שנחתכה כמעט במחצית (47.4%) לאחר שפורד מוסטנג ופולקסווגן שירוקו איבדו בין חמישים לרבע ממכירותיהן ואופל אסטרה GTC נחתכה ב-56.6%. לקוחות רכשו פחות 23.4% מכוניות פרימיום קבריו ורודסטר (ב.מ.וו.סדרה 4, אאודי A3, וב.מ.וו. סדרה 2), אבל ירידה הרבה יותר חשובה ומשמעותית מבחינת היקף המכירות (אובדן של 15.8% וכ-56,000 יחידות), נרשמה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות (פולקסווגן פאסאט, סקודה סופרס, פורד מונדיאו).

    שתי קטגוריות נוספות שמצטמקות הן המיניוואנים הקטנים (פיאט 500L, פורד B-MAX, אופל מריבה, קטגוריה שצנחה ב-14.4%) ומיניוואנים בגודל קומפקטי (פולקסווגן טוראן, סיטרואן C4 פיקאסו ורנו סניק) שהצטמקה ב-5.7%.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אירופה: חשמליות רודפות אחריך

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.