• Ad
  • חרדת טווח גרמה לאחד הפעילים הבולטים להחמרת תקני זיהום האוויר ואחד המטיפים הקולניים למעבר למכוניות חשמליות לוותר על המודל S ולחזור למכונית שרד עם מנוע בעירה פנימית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    תקנות זיהום האוויר הולכות והופכות מחמירות יותר ויותר ובמקומות שונים באירופה נקבעו כבר תאריכי יעד ברורים ולא מאוד רחוקים שיאלצו את תושבי אותן מדינות, בין אם ירצו בכך ובין אם לאו, להפרד סופית ממנוע הבעירה הפנימית שליווה את האנושות במשך יותר ממאה שנה.

    אמנם אין ספק שהפחתת זיהום האוויר בצורה דרסטית היא יעד שאי אפשר להמעיט בערכו, אבל בשלב זה לפחות מרבית האנשים, למרות תמריצים כספיים נדיבים מאוד על חשבון משלם המיסים, לא באמת ממהרים לעשות את המעשה ולעבור לרכבים נטולי פליטות מזהמים ועד היום אחוזם של כלי הרכב  החשמליים על כבישי העולם, אפילו במדינות עם מודעות סביבתית גבוהה, הוא זניח.

    יש מי שטוענים כי הסיבה לאחוזי החדירה הנמוכים של המכוניות החשמליות לא קשורה לטיבם של אותם כלי רכב ונובעת בעיקר מחשש המובנה של אנשים מטכנולוגיות חדשות ועל כן מעבר לתמריצים החומריים על מובילי דעה לעשות מעשה, לעבור לכלי רכב נטולי פליטות מזהמים ולשמש דוגמה אישית שתדחוף עוד ועוד אנשים לעשות את השינוי.

    עוד ב-TheCar
    הצצה לדור שני של ניסאן ליף
    בועה על גלגלים: טסלה שווה יותר מג'נרל מוטורס
    טסלה מציגה: מכונית מיוחדת לטבעונים

     

    זה כנראה גם מה שהוביל את יוהנס רומל, השר לאיכות הסביבה של מחוז צפון הריין בממשלתה של אנגלה מרקל, לבחור בטסלה מודל S כרכב השרד שלו.

    המודל S נחשבת לאחת המכוניות החשמליות המתקדמות והמרשימות ביותר שניתן לרכוש היום בזכות הביצועים הגבוהים שהיא מציעה ובעיקר בשל טווח נסיעה בין טעינות ארוך בהרבה מאשר מרבית המכוניות החשמליות.

    למרות שעל הנייר המודל S נראתה כמו הבחירה המושלמת עבור מי שנבחר כנציג מפלגת הירוקים, מפלגה ושהאג'נדה הסביבתית אמורה להיות בראש מעייני אנשיה, מסתבר שאחרי פחות מ-50 נסיעות השר לאיכות הסביבה החליט לעשות סיבוב פרסה, לנטוש את החשמלית ולחזור לעשות שימוש במכונית שרד עם מנוע בעירה פנימית מזהם.

    מתברר שלמרות שרומל הקפיד להמשיך לעודד את האזרחים לעבור לכלי רכב חשמליים, במישור האישי הוא מצא את המודל S, כזכור אחד מכלי הרכב המתקדמים ביותר שבנמצא, כממש לא מתאים לשימוש כרכב שרד משום שלמרות טווח מוצהר של כ-500 קילומטרים בין טעינות במציאות הטווח התברר כנמוך ב-20 אחוז ועל פי דבריו של עוזר בכיר לשר "עם פחות מ- 400 קילומטרים בין טעינות השר סבל מחרדת טווח מתמדת שמנעה ממנו לעשות שימוש ברכב למרחקים שעולים על 150 קילומטרים מאחר שהיה עליו לקחת בחשבון, כמובן, גם את הדרך חזרה הביתה".

    באחת הנסיעות מסתבר שרומל החליט לאתגר במעט את מעטפת הטווח, אך לבסוף נאלץ לעצור בדחיפות בתחנת טעינה למשך יותר משעה וחצי רק כדי לטעון את מינימום האנרגיה שתאפשר לו לחזור לביתו.

     

     

     

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    איפה הדוגמה האישית? השר הגרמני לאיכות הסביבה נטש את הטסלה החשמלית וחזר למכונית מזהמת

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.