• Ad
  • המכונית האוטונומית נמצאת כבר מעבר לפינה, אבל האם הלקוחות מוכנים לכך? מחקר שנערך לאחרונה קבע כי מרבית האנשים ממש לא מוכנים בשלב זה להפקיד את חייהם בידי מוח אלקטרוני. באינטל, שכזכור רכשה לפני מספר חודשים את מובילאיי הישראלית, הבינו שבמקביל למרוץ הטכנולוגי יש צורך להשקיע כבר כעת מאמצים בצעדים בוני אמון אל מול הלקוחות העתידיים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרניות הרכב וענקיות הטכנולוגיה נמצאות בימים אלה במרוץ מטורף בדרך להשגת טכנולוגיה אוטונומית. למרות שככל הנראה מבחינה טכנולוגית לא תהיה בעיה לשלב יכולות נהיגה אוטונומיות מלאות במכוניות בייצור סדרתי בתוך פחות מ-5 שנים, נראה כי בדרך להגעה אל היעד המפתחים לא לגמרי בדקו לעומק מה קהל הלקוחות העתידי חושב על הטכנולוגיה והאם בכלל מרבית  בני האדם מוכנים לכך שההגה לא יהיה יותר בידיים שלהם.

    מחקר שנערך לאחרונה בארצות הברית סיפק תשובה די ברורה לסוגיה כשיוותר מ-55 אחוזים מהנשאלים השיבו כי הם לא יסעו במכונית אוטונומית מלאה שאין להם שום שליטה עליה.

    עוד ב-TheCar:
    מובילאיי פותחת לפולקסווגן את העיניים
    אפל סוף סוף מאשרת באופן רשמי: אנו מפתחים מכונית אוטונומית
    סקס סמים וטלפון: זה מה שנעשה במכונית האוטונומית

    לעומת זאת כ-70 אחוזים מהנשאלים ציינו כי היו שמחים לקנות רכב המציע יכולות אוטונומיות מתקדמות אך הדגישו כי חייבת להיות להם אפשרות לתפוס את השליטה על ההגה אם יחפצו בכך או במקרה הצורך.

    חלק לא מבוטל מהנשאלים הסבירו שהם פשוט חוששים או לכל הפחות לא מרגישים בנוח להפקיד את חייהם בידי מוח אלקטרוני, זאת על סמך הניסיון שיש להם עם כל מיני מכשירים אלקטרוניים ומחשבים המתקלקלים מעת לעת.
    חלק מהנשאלים גם הביעו חשש מכך שהבינה המלאכותית של המערכת עשויה להתבלבל במצבים מסוימים, לטעות בזיהוי הסיטואציה ולפעול בדרך שגויה (כמו למשל בתאונת הטסלה המפורסמת בה מערכת הטייס האוטומטי חשבה כי נגרר של משאית גדולה שפנתה שמאלה הוא גשר שניתן לעבור מתחתיו).

    עורך המחקר בהחלט מבין ומצדד בחששות האנשים: "מדובר בשינוי תפיסתי מאוד נרחב עם השלכות הרבה מעבר לנהיגה. אנשים לא אוהבים לאבד שליטה ולא להיות מסוגלים לקחת פיקוד וכדי שהמכוניות האוטונומיות יצליחו על יצרניות הרכב וענקיות הטכנולוגיה להשקיע בראש ובראשונה בבניית האמון של הלקוחות בטכנולוגיה שהם מפתחים".

    עם או בלי קשר לתוצאות אותו מחקר שזכה לתהודה רבה, באינטל, אשר כזכור רכשה לפני כחצי שנה את מובילאיי הישראלית בעבור סכום דמיוני של 15.3 מיליארד דולר במטרה להפוך לשחקנית מובילה בשוק הרכב האוטונומי שעל פי הערכות יגלגל סכומים של כ-30 מיליארד דולרים בשנה בעוד כעשור, מבינים שהטכנולוגיה אולי נמצאת כבר ממש מעבר לפינה אבל הלקוחות עדיין ממש לא מוכנים לעשות בה שימוש .

    באינטל החליטו שבמקביל לפיתוח היכולות האוטונומיות הממוחשבות יש צרך להתחיל בצעדים בוני אמון עם לקוחות פוטנציאליים. לצורך כך החברה החליטה לשלב בכמה ממכוניות הניסוי האיוטונומיות שלהן גם ממשקים שייצרו חוויה אינטראקטיבית ותקשורת רציפה עם הנוסעים במטרה לגרום  להם להרגיש יותר מעורבים ויותר בשליטה.

    לפני תחילת הניסוי, אשר כלל קבוצות של צרכנים פוטנציאלים ללא ניסיון או מפגש קודם עם רכבים בעלי יכולות אוטונומיות מלאות או חלקיות, מרבית המשתתפים הביעו חשש ממשי מהטכנולוגיה אך לטענת אינטל בזכות מערכות העזר הם למעשה הרגישו יותר בעניינים ובסיכום נסיעות המבחן מרביתם ציינו שהאמון שלהם בטכנולוגיה האוטונומית עלה בצורה דרמטית.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אינטל מנסה לבנות את אמון הלקוחות במכונית האוטונומית

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.