• Ad
  • אייפון נכנס למכונית

    אפל השיקה את Car Play - ממשק שמאפשר לשלוט באייפון באמצעות מסך המולטימדיה שבמכונית. בינתיים רק עבור גרסאות אייפון 5 ומעלה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אפל השיקה בתערוכת ז'נבה את 'CAR PLAY' – ממשק שמאפשר לשלוט באייפון באמצעות מערכת המולטימדיה במכונית.

    הממשק מאפשר למכשיר האייפון האישי של הנהג להתחבר באופן אל-חוטי למערכת הבידור בקונסולה המרכזית שבמכונית, ודרכה לשלוט בסמארטפון. אין הכוונה למערכת כדומת 'MirrorLink' שמציגה על מסך הרכב את תצוגת הסמארטפון האישית של כל מתחבר, אלא מערכת בעלת מאפיינים, תצוגות וגרפיקה שגורמים למשתמש אייפון "להרגיש בבית". בעבר הציגה אפל מערכת קונספט דומה תחת השם 'iOS in the Car'. כעת, כשהמערכת מוכנה לשיווק הוחלף שמה בהתאם לאופן בחירת השמות באפל.

    אפל מדווחת שמערכת 'Car Play' יכולה להריץ את אפליקציות 'מפות' (של אפל), iTunes Radio, ובעתיד תוכל גם לאפשר הרצה של אפליקציות צד שלישי. כלומר בעתיד יוכל הנהג להוסיף אפליקציות למערכת הקיימת במכוניתו. יצרניות רכב טוענות מזה זמן שבכוונתן להציע ממשק דומה אך נמנעות מלעשות זאת מחשש שלקוחות יריצו אפליקציות זדוניות שיגנבו את פרטיהם או אף ישתלטו על המכונית. בינתיים אפל מדווחת על מתן אפשרות לאפליקציות צד שלישי מתחום הרדיו-אינטרנט בלבד ונוקבת בשמות: Spotify, Beats Radio, iHeartRadio, Stitcher ואחרות.

    חידוש חשוב בממשק הוא שימוש בפקודות קוליות (באמצעות מערכת 'סירי' – העוזרת הווירטואלית באייפון) באמצעותן ניתן להגיע לספר הטלפונים, לבצע שיחות, להשיב לשיחות שלא נענו, להאזין להודעות קוליות ואף לדקלם הודעת טקסט ולשלוח אותה. בנוסף, באמצעות מערכת הפיקוד הקולי ניתן להגיע ולשמוע את תוכנו של דוא"ל.

    בעת ההשקה בז'נבה דיווחה אפל שאת ממשק 'CAR PLAY' ניתן לרכוש בדגמים של: מרצדס, יגואר וולבו, פרארי, הונדה ויונדאי. עוד הוסיפה שהיא משתפת פעולה להטמעת המערכת בדגמיהן של יצרניות רכב נוספות ובהן: ב.מ.וו, שברולט, פורד, טויוטה, קיה, לנד רובר, ניסאן, מיצובישי, פיג'ו, סיטרואן, סובארו וסוזוקי.

    לעת עתה מערכת 'Car Play' תומכת במכשירי אייפון מסדרה 5 ומעלה שעליו מותקנת מערכת הפעלה 'iOS 7', קרי: אייפון 5, אייפון 5c ואייפון 5s.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.