• Ad
  • איגוד המוסכים מאשים: יבואני רכב אוספים נתונים מתוך מחשבי מוסכי הרשת

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    באגרת אל חברי איגוד המוסכים מאשים האיגוד "יבואני רכב" לא מזוהים בפגיעה בחוקי ההגבלים העסקיים. יבואן אחד, טוענים באיגוד, כבר נחקר על-ידי הרשות. באיגוד ביקשו מחבריהם לדווח על מקרים דומים

    איגוד המוסכים אוסף נתונים אודות יבואני רכב אשר עוקבים, לכאורה, באמצעות מחשבי מוסכי הרשת שלהם אחר רכישת חלפים שלא מבוצעת ישירות מיבואן הרכב. כך עולה מאיגרת שנשלחה אתמול (ה') לחברי האיגוד.

    באגרת נכתב, בין השאר, כך: "התרענו" ("בפני ועדת זליכה – ב.ב.) "כי חלק ניכר מבעיות הענף נובע מחסמי הגבלים עסקיים וכי הממונה על ההגבלים לא מטפל בבעיית הריכוזיות בשוק מאז שנכנס לתוקף הצו המוסכם בתחילת שנת 2002.

    מאז עברו חלפו להן חמש שנים במהלכן ה"רפורמה" עברה לתהליך חקיקה ראשית. או אז, התנער הממונה על ההגבלים בגילוי לב ובגלוי, מענף הרכב – הפצה ותחזוקה, והעביר את "המקל" לשר התחבורה.
    …החקיקה תקועה וממילא הצליחו יבואני הרכב, חברות הליסינג והביטוח לייצר לה "דיאטת-כסאח" בכל הקשור להמלצות ועדה שבה ישבו… בכירי משרד התחבורה שהיו שותפים מלאים ושווים לבדיקה ולהמלצות שיצאו ממנה.
    בעקבות הוואקום שנוצר בשוק יבואני רכב מסוימים המשיכו במלוא התנופה בניצול ה"חופש" המלא שנותנים להם הרגולטורים.

    לאחרונה, התחזק זרם התלונות והמידע שמתקבל אצלנו אודות יבואני רכב ספציפיים המבצעים פעולות אנטי תחרותיות ואסורות בעליל: חודרים למחשבי מוסכי השירות ללא רשות; מאיימים ומטעים לקוחות מוסכים שאינם מוסכי שירות כי אם לא יבצעו את הטיפולים השוטפים ברשת היבואן יאבדו את האחריות על הרכב; מחייבים מוסכי שירות לרכוש מהם חלקי חילוף ליישום חוזי תחזוקה של יבואני הרכב עם ציי רכב הכוללים גם רכבי מנהל הרכב, ועוד.

    בדקנו עם בעלי מוסכי רשתות שונות ורבים מדי מספרים שיבואן הרכב איתו הם עובדים מושך נתונים ממחשבי המוסך שלהם ללא רשות ולאחר מכן מפקח על רכישות החלפים והשמנים שלהם.

    לנוכח ההפקרות והזילות הגואה, התחלנו להעביר נתונים לממונה להגבלים העסקיים. נודע לנו כי יבואן אחד כבר נבדק ואנו ממתינים לפתיחת חקירה או בדיקה שיבצע הממונה על ההגבלים גם על האחרים. אם כך אכן יפעל, לפחות ייושמו סעיפי הצו המוסכם שפג תוקפו אך סעיפיו נובעים מחובות חוק ההגבלים העסקיים ושחלים, כמו שאנו מבינים, גם היום.

    בהמשך לכך אנו מעוניינים לקבל מידע אודות חסמים כגון אלה גם ממוסכי רשת וגם ממוסכים כלליים אשר לקוחותיהם מעידים כי נטשו אותם בשל איומי יבואן רכב כי לא ניתן יהיה לממש את האחריות אם הרכב יטופל אצלם.
    העדויות יאספו תוך שמירת חיסיון המתלונן, אם יחפוץ בכך. המעוניינים להעיד יכולים לפנות ישירות למנכ"ל האיגוד במשרדי הנהלת האיגוד – טלפונית או באמצעות תיאום פגישה".

     

    האגרת של איגוד המוסכים
    האגרת של איגוד המוסכים

     

    לטענת ראשי איגוד המוסכים מאיימים כמה מיבואני הרכב על בעלי מוסכי רשתות שלהם להוציא אותם מן הרשת או להקטין את גובה ההנחות שהם מקבלים על חלפים מקוריים שנרכשים מהם.

    רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים, אומר שבדיקות של איגוד המוסכים מול בעלי מוסכי רשתות שונות העלו כי רבים התלוננו שיבואן הרכב איתו הם עובדים מושך נתונים ממחשבי המוסך שלהם ללא רשות ולאחר מכן מפקח על רכישות החלפים והשמנים שלהם.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.